Posłuchaj najnowszych podcastów przygotowanych przez redakcję ICAN Management Review. Dowiedz się, co na temat strategii, zarządzania i rozwoju biznesu mają do powiedzenia wybitni eksperci i praktycy z czołowych firm i instytucji badawczych w Polsce i na świecie.
Jak łączyć zarządzanie dynamicznie rozwijającą się firmą doradztwa technologicznego z byciem tatą, mężem, tenisistą, wykładowcą i jeszcze kilkoma innymi rolami? O tym w „Sekretach Mistrzów” opowiada Tomasz Woźniak, prezes Future Mind, który nie wierzy w magiczne recepty na efektywność, relaks czy work-life balance.
Posłuchaj ›Kamila Gębik – ekspertka ds. e-commerce – opowiada o tym, jak prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, które precyzyjnie trafią w potrzeby poszczególnych pokoleń. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Managament Review Polska”.
Posłuchaj ›Czym jest warwashing? Jak rozpoznać, które firmy chcą rzeczywiście pomóc Ukrainie, a które chcą tylko wykorzystać tragedię wojny do własnej promocji? Próby odpowiedzi na to pytanie podjął się Sergiej Podus, ekspert Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Rozmawia Maria Korcz.
Posłuchaj ›Tomasz Woźniak z Future Mind opowiada o dobrych praktykach w świecie mobile oraz dzieli się wskazówkami dotyczącymi podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
Posłuchaj ›W grudniu 2021 roku TikTok wyprzedził wyszukiwarkę Google pod względem liczby użytkowników. Żadnej innej platformie przez ostatnie kilka lat nie udało się tego osiągnąć. To wydarzenie otwiera nowy rozdział w historii mediów społecznościowych. Ale co oznacza ono dla biznesu?
Posłuchaj ›Kolejny gość Sekretów Mistrzów opowiada o tym, jak wygląda jego dzień, co jest najtrudniejsze w zarządzaniu pierwszym cyfrowym bankiem w Polsce oraz jak dba o swoje zdrowie i dobre samopoczucie.
Posłuchaj ›W kolejnej odsłonie podcastu "Sekrety Mistrzów" rozmawiamy o blaskach i cieniach pracy w funduszu inwestycyjnym.
Posłuchaj ›Jak działają fundusze inwestycyjne? Czym się kierują przy wyborze firm, w które inwestują? W jaki sposób budują wartość w spółkach portfelowych? W podcaście „ICAN Management Review” opowiada o tym Magdalena Pasecka, partnerka i dyrektorka finansowa w funduszu private equity Innova Capital.
Posłuchaj ›Dlaczego w porze lunchowej warto komuś powiedzieć coś miłego? Ile polskie firmy inwestują w profilaktykę pracowników? Jak wpleść zdrowe nawyki w swoją codzienność i ułatwić sobie przejście na zdrową stronę mocy? O tym wszystkim opowiada kolejny gość „Sekretów Mistrzów”.
Posłuchaj ›Jak algorytmy manipulują naszymi decyzjami i przekonaniami na temat świata? W jaki sposób sprawić, by kryzys stał się życiową szanse? Co może ci dać samotność i jak ją konstruktywnie wykorzystać? Natalia Hatalska – CEO i założycielka infuture.institute, w kolejnej odsłonie „Sekretów Mistrzów” opowiada o rezygnacji z iluzji, radzeniu sobie z kryzysami i pytaniach, na które musimy sobie odpowiedzieć, póki nie jest za późno.
Posłuchaj ›Dla wielu sukces oznacza realizację ambicji zawodowych, ale także znalezieni czasu na własną pasję. W przypadku kolejnej gościni „Sekretów Mistrzów” ta formuła sprawdza się idealnie, a brzmi: gotowanie i zarządzanie.
Posłuchaj ›Poznaj praktyczne podejście do budowania swojego szczęścia tu i teraz. Wysłuchaj rozmowy Joanny Koprowskiej z „ICAN Management Review” z Victorią Iwanowską z agencji [vi:] i przekonaj się, jak zawsze znaleźć czas na satysfakcjonujące życie.
Posłuchaj ›Wprowadzanie zmian nie jest łatwe, dlatego nim zaczniesz realizować prozdrowotne postanowienia – posłuchaj kolejnego epizodu "Sekretów Mistrzów".
Posłuchaj ›Ty też możesz czerpać korzyści z odkryć dotyczących sposobów myślenia. Jeśli chcesz wydobyć z siebie i innych to co najlepsze, odkryj potęgę pozytywnego nastawienia.
Posłuchaj ›Czego obecnie pracownicy oczekują od pracodawców w ramach oferowanych benefitów – w kontekście "nowej normalności".
Posłuchaj ›Firmy i ich szefowie mają odczucie, że obecnie, w tym trudnym, naznaczonym pandemią czasie, muszą walczyć o przetrwanie, czyli przede wszystkim o wyniki finansowe. Zajmowanie się kulturą organizacji traktowane jest jako rodzaj fanaberii. Nie wszyscy liderzy zdają sobie bowiem sprawę, jak olbrzymi wpływ na wyniki ma panująca w firmie kultura.
Posłuchaj ›Foresight strategiczny to niedoceniany proces, który pomaga firmom spojrzeć w przyszłość i dokonać właściwych zmian na długo przed innymi. O tym, dlaczego warto myśleć o przyszłości, jak zyskać przewagę informacyjną i wykorzystać ją na swoją korzyść, opowiada nam futurysta Kacper Nosarzewski.
Posłuchaj ›Rosnące oczekiwania wobec biznesu nie pozostają bez echa. Liderzy muszą podejmować decyzje uwzględniając kryteria pozafinansowe, a także nowe regulacje. Posłuchaj rozmowy o odpowiedzialnej transformacji biznesu, którą redaktor Joanna Koprowska przeprowadziła z Rafałem Rudzkim, ekspertem z zespołu doradztwa ds. zrównoważonego rozwoju w Deloitte Central Europe.
Posłuchaj ›Na naszych oczach firmy w Polsce i na świecie poszukują nowych sposobów na dotarcie do konsumenta, prowadzenie z nim nieustannego dialogu i efektywną sprzedaż. Posłuchaj podcastu z Markiem Zdziechem z OC&C Strategy Consultants, który mówi o tym, jak się zmieni handel (oraz jak się nie zmieni).
Posłuchaj ›Rohlig Suus Logistics jest jednym z czołowych polskich operatorów logistycznych i jedynym krajowym przedstawicielem tej branży o globalnych możliwościach. Zanim jednak firma trafiła w polskie ręce, była lokalnym oddziałem Röhliga, wiekowej niemieckiej firmy logistycznej z Bremy. Obecny właściciel Rohlig Suus, Tadeusz Chmielewski, opowiada o drodze, jaką przebył, zanim z menedżera stał się właścicielem.
Posłuchaj ›Jak wspierać pracowników, by byli odpowiednio zmotywowani do pracy? Wysłuchaj wskazówek doktora Witolda Jankowskiego
Posłuchaj ›Co zrobić, aby pracownicy nie ukrywali przed tobą niewygodnych informacji? Doktor Witold Jankowski radzi, jak przebić kokon informacyjny.
Posłuchaj ›Każdy przełożony chce wiedzieć o problemach, czy jednak o każdym problemie wiedzieć musi? Doktor Witold Jankowski radzi, jak usprawnić komunikację i kulturę współpracy w firmie w obliczu problemów.
Posłuchaj ›Co robić, by firma nie poległa w wyścigu o talenty? Zapoznaj się z trzema wskazówkami doktora Witolda Jankowskiego
Posłuchaj ›Jak pracować, aby czynniki rozpraszające nie odciągały cię od skomplikowanego zadania, a proste czynności nie zajmowały całego dnia? Zapoznaj się z radami doktora Witolda Jankowskiego
Posłuchaj ›W tej historii jest pomysłowy produkt, niespodziewana sukcesja, kobieta na czele firmy pełnej inżynierów i międzynarodowy sukces.
Posłuchaj ›CEO Grupy Sodexo w Europie Środkowej dał swoim menedżerom większą niż dotychczas swobodę decyzyjną, czyniąc z upoważniania ludzi do działania fundament kultury międzynarodowej organizacji.
Posłuchaj ›Producent sprzętu sieciowego AEiS Group wyszedł z ofertą poza granice kraju, co zapewniło mu skokowy wzrost sprzedaży. Niestety, firma przestała sobie radzić z rosnącym wolumenem zamówień.
Posłuchaj ›Pracownicy polskiego oddziału brytyjskiego banku dowiadują się z internetu o przejęciu ich firmy przez amerykański koncern. Zarząd unika przekazania zatrudnionym przejrzystych informacji, co drastycznie obniża ich zaangażowanie i pogarsza atmosferę w zespole. Kilku kluczowych menedżerów zastanawia się, jak zapanować nad chaosem, zanim odbije się on na wynikach banku.
Posłuchaj ›Z wykształcenia filozof i fizyk, z doświadczenia polarnik, podróżnik, przedsiębiorca, działacz społeczny, pisarz. Przemierza świat wzdłuż i wszerz, własnym przykładem motywując ludzi do przekraczania swoich granic. Obecnie planuje pierwszą wyprawę dookoła świata, w której kompanem człowieka będzie robot humanoidalny.
Posłuchaj ›Wokalistka jazzowa i kompozytorka, która wydała 50 płyt. Jako pierwsza w naszym regionie Europy została uhonorowana przez UNESCO tytułem „Artysta dla Pokoju”.
Posłuchaj ›Utworzone ćwierć wieku temu specjalne strefy ekonomiczne stały się wydajnym narzędziem przyciągania inwestorów i niwelowania różnic między silniej i słabiej rozwiniętymi regionami Polski.
Posłuchaj ›Nawet państwowy kolos, działający w tak konserwatywnej branży jak energetyka, potrafi skutecznie kreować nowe rozwiązania i owocnie współpracować ze start-upami.
Posłuchaj ›Producent toreb ALEBAG utracił wizerunek innowatora, którym cieszył się od chwili powstania.
Posłuchaj ›Młody dyrektor robi szybką i błyskotliwą karierę. Jednak jego dotychczasowa ścieżka kariery oraz dobre relacje na różnych szczeblach hierarchii zaczynają budzić zazdrość prezesa.
Posłuchaj ›Firma ubezpieczeniowa Umbrella podjęła współpracę z zewnętrznym start-upem w ramach centrum innowacji. Jednak droga od projektu do komercjalizacji aż roi się od wybojów.
Posłuchaj ›Zdolność rozpoznawania i kontrolowania emocji własnych i innych ludzi przynosi nam liczne korzyści. Dowiedz się, jak rozwinąć inteligencję emocjonalną, aby poprawić umiejętności menedżerskie.
Posłuchaj ›Młody menedżer dostaje posadę w polskim oddziale firmy lotniczej, produkującej drony komercyjne. Szybko zauważa, że trafił do firmy bardzo różniącej się od tej, w której pracował poprzednio.
Posłuchaj ›Gdy zarząd Grupy Danfoss położył nacisk na wyeliminowanie organizacyjnej złożoności, przed szczególnie trudnym wyzwaniem stanął dział zakupów współpracujący z olbrzymią liczbą kooperantów.
Posłuchaj ›Pomysł na biznes wydawał się rewelacyjny: stworzenie aplikacji, która pomoże w szybkim załatwianiu drobnych spraw. Na Zachodzie tego typu przedsięwzięcia doskonale sobie radzą, dlaczego więc nie spróbować w Polsce?
Posłuchaj ›Polski producent mebli, firma BlackWood, w planach rozwoju rozważa ekspansję do Białorusi. Konsultanci przedstawili zarządowi różne opcje, jednak prezes ma problem z dokonaniem strategicznego wyboru.
Posłuchaj ›Operator komórkowy chce zwiększyć swoją sprzedaż w internecie, by zoptymalizować kanały sprzedażowe. Będzie musiał ocenić, co da lepsze efekty: spektakularne rozwiązanie marketingowe czy bardziej długofalowy proces zmian strukturalnych.
Posłuchaj ›Co mają ze sobą wspólnego malowanie na asfalcie z pogryzionymi cenówkami i podpisywaniem słonia? Jak rozwijać nowe obszary biznesu, łącząc zarządzanie przez wartości z myśleniem projektowym?
Posłuchaj ›Zmiany rynkowe napędzane przez rozwój technologii cyfrowych stanowią dla działów marketingu zarówno ogromną szansę, jak i zagrożenie. Nowe narzędzia pozwalają na skuteczniejsze docieranie do grup docelowych.
Posłuchaj ›O tym, jak dzięki digitalizacji PKP Energetyka przeszła ze świata analogowego do świata cyfrowego, mówi prezes firmy.
Posłuchaj ›O tym, jak w turbulentnych czasach wchodzić w nowe segmenty rynku, nie rezygnując przy tym ze sprawdzonego i powtarzalnego modelu biznesowego, mówi Czarek Jarząbek --- współwłaściciel i prezes firmy deweloperskiej Golub GetHouse
Posłuchaj ›Prezes sieci detalicznej Monday, chcąc wyrwać firmę ze stagnacji, szuka rozwiązań, które pozwolą dostosować przedsiębiorstwo do nowych wymogów rynku. Ma jednak dylemat: czy rozpocząć poszukiwania innowacji na zewnątrz firmy, czy wewnątrz.
Posłuchaj ›Firma LINK4 wykorzystała nowoczesne rozwiązania do stworzenia unikalnej oferty w tradycyjnej branży, gdzie o wyborach klientów najczęściej decyduje cena.
Posłuchaj ›Dostawca rozwiązań informatycznych traci klientów na rzecz konkurentów. Prezes stara się wykorzystać stare sposoby na pobudzenie kreatywności w zespole, jednak tym razem nie zdają one egzaminu.
Posłuchaj ›W perspektywie najbliższych trzech lat technologiami, które w największym stopniu przyczynią się do zmian w gospodarce i transformacji społecznej, będą internet rzeczy (IoT) i sztuczna inteligencja (AI).
Posłuchaj ›Case study: Globalny producent części samochodowych Vulcanal musi wyłonić nowego szefa polskiego oddziału.
Posłuchaj ›Pruski dryl to już w wojsku przeszłość. Współczesna armia spłaszcza struktury, dając więcej swobody decyzyjnej oficerom i podoficerom liniowym niższych szczebli i otwierając się na działania niekonwencjonalne.
Posłuchaj ›Badanie przeprowadzone przez EY pokazuje, że dawanie łapówek jest w dalszym ciągu w Polsce powszechnym zjawiskiem.
Posłuchaj ›Do siedziby Green Seeder, przyjechali przedstawiciele z centrali. W przedsiębiorstwie rozeszła się pocztą pantoflową informacja, że Amerykanie kontrolują firmę pod kątem dokumentów związanych z procedurami antykorupcyjnymi i ich praktycznym stosowaniem.
Posłuchaj ›Firma ciepłownicza RzeHot niespodziewanie traci dużego klienta. Utrata lukratywnego biznesu ujawnia wiele wewnętrznych problemów w organizacji.
Posłuchaj ›Lokalna inicjatywa pozwoliła na rozszerzenie oferty koncernu i umocniła pozycję bydgoskiej firmy w międzynarodowej grupie.
Posłuchaj ›Na czym polega odpowiednie uporządkowanie procesów w firmie i na czym powinien skupić się zarząd w kryzysie.
Posłuchaj ›Jak to możliwe, że w firmie wszyscy wypełnili swoje obowiązki, a mimo to zadanie nie zostało wykonane?
Posłuchaj ›Prezes międzynarodowej firmy oferującej oprogramowanie staje przed dylematem, czy modernizację przeprowadzić szybko, czy rozłożyć ją w czasie.
Posłuchaj ›Wiedza ekspercka zaczyna odgrywać w sprzedaży B2B większą rolę niż długofalowe relacje budowane przez handlowców.
Posłuchaj ›Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwa i co najważniejsze --- efektywna. Aby jednak wykorzystać ich potencjał, niezbędne jest opracowanie nowej strategii.
Posłuchaj ›Gdy firma Polskie ePłatności utraciła wysokie tempo wzrostu, menedżerowie zaczęli szukać sposobów, które pozwoliłyby na odzyskanie dotychczasowej dynamiki sprzedaży. Poznaj ich historię.
Posłuchaj ›Menedżerowie kancelarii prawno-księgowej zastanawiają się, czy kierować ofertę do mniejszych klientów korzystających z prostszych usług, czy raczej do większych firm --- trudniejszych do pozyskania, ale dających szansę na wzrost rentowności.
Posłuchaj ›Czym jest Digital IQ? Dlaczego to temat ważny także dla twojej firmy?
Posłuchaj ›Dlaczego polskie spółki notowane na giełdzie mogą nie sprostać nowym wymogom raportowania informacji niefinansowych? Przeczytaj analizę najnowszych badań.
Posłuchaj ›Wykorzystywanie robotów sprawdza się przede wszystkim w zadaniach powtarzalnych i schematycznych. Czy w przypadku prac wymagających inwencji twórczej znajdą zastosowanie?
Posłuchaj ›By ożywić organizację, poprawić atmosferę i motywację, firma zdecydowała się na przeprowadzkę do nowego centrum biznesowego przy Dworcu Gdańskim.
Posłuchaj ›Robotyzacja i automatyzacja (RTA) znajdują coraz większe zastosowanie we współczesnym biznesie.
Posłuchaj ›Dowiedz się jak pozyskać najlepsze talenty na rynku oraz jak radzić sobie z nieprzewidywalnością i złożonością.
Posłuchaj ›Poznaj istotę powodzenia projektu "Szlachetna Paczka". Jak ważna jest umiejętność budowania zaangażowania w trzech grupach "klientów": darczyńców, wolontariuszy i rodzin?
Posłuchaj ›Sprawdź wyniki analizy ankiety Cube Research, aby się dowiedzieć, jak w najbliższej przyszłości nowe technologie wpłyną na funkcjonowanie działu personalnego.
Posłuchaj ›Jak GE w Polsce dostosowuje globalne zmiany do lokalnych warunków?
Posłuchaj ›W jaki sposób postępować, aby skutecznie podnieść skłonność klienta do polecenia produktu lub usługi rodzinie i znajomym?
Posłuchaj ›Ogólna prawda o biznesie, która sprawdza się na całym świecie, mówi, że niezwykle trudno jest robić coś w dłuższej perspektywie we właściwy sposób, nie mając strategii.
Posłuchaj ›Polski przedsiębiorca Andrzej Jeznach opowiada o tym, jak zdołał się podnieść po porażce.
Posłuchaj ›Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.
Posłuchaj ›O tym, jak menedżerowie firmy Tauron Polska Energia odeszli od silosowej struktury – wyeliminowali dublujące się działania i wewnętrzną konkurencję.
Posłuchaj ›O tym, jak projektować skuteczną politykę cenową, opowiada Kai Bandilla.
Posłuchaj ›Jak wyglądają perspektywy rozwoju polskiego rynku dronów?
Posłuchaj ›Poznaj rozporządzenia dotyczące platformowej technologii.
Posłuchaj ›Dla sporej części pracowników, szczególnie tych młodych, miejsce pracy jest równie ważne jak pensja i to ono niejednokrotnie decyduje o wyborze pracodawcy.
Posłuchaj ›O skutecznym pozyskiwaniu klientów i budowaniu ich lojalności dzięki praktykom o naukowo potwierdzonej skuteczności opowiada Byron Sharp.
Posłuchaj ›O tym, jak innowacyjne rozwiązania dopasowane do potrzeb odbiorców pozwoliły firmie Horus-Energia odnajdywać niszowe obszary i podbijać egzotyczne rynki.
Posłuchaj ›Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Posłuchaj ›Szczegóły dotyczące wdrażania platformy, która umożliwiła wielokierunkową komunikację, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz ułatwiła procesy konsolidacyjne w firmie Atlas.
Posłuchaj ›O tym, jak wywierać pozytywny wpływ na kulturę organizacyjną, mówi John van Etten.
Posłuchaj ›Trudno się dziwić, że przedsiębiorstwa narzekają na słabe wyniki sprzedażowe.
Posłuchaj ›Dynamicznie rosnąca firma budowlana planuje wejście na nowe rynki. Odpowiedzialnym za ekspansję może zostać ceniony menedżer. Aby wykorzystać stojącą przed nim szansę, musi udowodnić, że jest prawdziwym liderem.
Posłuchaj ›Globalne firmy wciąż nie potrafią skutecznie przewidzieć i odeprzeć skomplikowanego ataku hakerów.
Posłuchaj ›Polskie firmy stoją przed wyzwaniem wdrażania efektywnych struktur sprzedaży wielokanałowej – przekonuje John DeSarbo, ekspert zarządzania kanałami sprzedaży.
Posłuchaj ›Czy opinie o radach nadzorczych mają jakiekolwiek znaczenie dla nadzorowanych przez nie spółek?
Posłuchaj ›Przykład L’Oréal pokazuje, że nawet firma globalna może w krótkim czasie zmieniać ofertę, pod warunkiem że ciągle szuka inspiracji w nowych obszarach.
Posłuchaj ›Podejście założycielskie – klucz do wzrostu w organizacji.
Posłuchaj ›Sharkbit, polski producent gier komputerowych, stanął przed szansą pozyskania ważnego zagranicznego inwestora. Jednak menedżerowie firmy zdali sobie sprawę, że nie tylko nie mają jasnej strategii rozwoju biznesu, ale na dodatek nie potrafią mierzyć efektywności swojej firmy.
Posłuchaj ›