Komunikacja wewnętrzna
Komunikacja wewnętrzna w firmie może służyć wielu celom. Wśród nich znajdziemy m.in. informowanie podwładnych o celach biznesowych oraz strategicznych, sprawach socjalnych i pracowniczych, działaniach promocyjnych firmy. Jak powinna wyglądać skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji?
Pokaż więcejPR zaczyna w „domu"
Kiepskie zarządzanie niejawną komunikacją wewnętrzną lub brak tego zarządzania może długo nie dawać widocznych skutków albo odwrotnie – bardzo szybko się zemścić na organizacji. W opisanym przypadku negatywne skutki zaczęły być widoczne relatywnie prędko.
Gdy zapomnimy o komunikacji niejawnej…
WiKi PRESS, czołowy producent gier planszowych, chce rozszerzyć biznes na gry komputerowe. Wydawca nie ma w tym obszarze żadnego know-how, dlatego szuka na rynku partnera z odpowiednią wiedzą. Jego uwagę przyciągnął start-up Games FOUR z potencjałem, ale i problemami finansowymi. Niestety, procesowi połączenia firm towarzyszą duże obawy pracowników. Po firmie krążą szkodliwe plotki.
Plotka w komunikacyjnej próżni
Plotka zaczyna się tam, gdzie kończy się skuteczna komunikacja wewnętrzna. Skuteczna, czyli zapewniająca pracownikom rzetelny dostęp do pełnej informacji na każdym poziomie organizacji. Dotyczy to zarówno kontaktu w obiegu formalnym, jak i nieformalnym, o którym wiele firm zdaje się zapominać. Tymczasem komunikacją nieformalną organizacje nie tylko mogą, ale wręcz muszą zarządzać.
Mniej oficjalnie, ale nadal służbowo
Plotka rodzi się z głodu wiadomości. Próżnia informacyjna to jej swoisty inkubator, gdzie rośnie, żywiąc się ludzką chęcią ogarnięcia rzeczywistości. Nabiera rozgłosu w momencie kryzysowym i sytuacji niepewności, kiedy każda wiadomość, nawet mało prawdopodobna, trafiana podatny grunt. Plotka jest integralną częścią komunikacji nieformalnej.
Powrót do biur z pracy zdalnej. Jak poradzono sobie z tym w Wuhan?
Jak zachęcić pracowników do powrotu do biur w warunkach "nowej normalności"? Temat podjęli naukowcy z uniwersytetu Uniwersytetu Illinois, badając dobre praktyki firm z chińskiego miasta Wuhan.
Jak być liderem w zmieniającym się świecie?
Dowiedz się, w jaki sposób technologia może nie być barierą, ale naturalnym środowiskiem funkcjonowania twojego biznesu. I jak planować i przeprowadzać eventy i wydarzenia online.
Jak praca zdalna zmienia usługi IT – wywiad wideo z Bartoszem Łopińskim, prezesem Billennium
W jaki sposób pandemia i wynikająca z niej powszechność pracy zdalnej zmieniła funkcjonowanie firmy działającej w branży usług IT dla biznesu? I co oznacza powiedzenie together alone? Dowiesz się tego z wywiadu, jaki Filip Szumowski przeprowadził z Bartoszem Łopińskim, prezesem firmy Billennium.
Jak sobie radzić z szefem-psychopatą
Psychopaci często zasiadają na kierowniczych stanowiskach. Co więcej – tacy liderzy okazują się często bardzo skuteczni. Jak z nimi współpracować?
Jak budować markę osobistą podczas zmiany strategii biznesowej i zwolnień?
Z powodu pandemii koronawirusa Airbnb zwolnił około 25% załogi. Na oficjalnej stronie spółki Brian Chesky, dyrektor i współzałożyciel firmy, opublikował list do tych, którzy zostali zwolnieni i do tych, którzy pozostali w firmie. Ten tekst może być kodeksem marki osobistej liderów, którzy stoją przed koniecznością komunikowania trudnych decyzji.
Komunikuj się i zachowuj czujność
W obliczu niespodziewanych sytuacji, mających dramatyczny wpływ na biznes i zmuszających liderów do podejmowania trudnych decyzji, nie można tracić z oczu emocji pracowników.
Niestraszna przeprowadzka
Relokacja firmy oznacza dużo więcej niż tylko pachnące nowością biuro. Nawet wybór najdoskonalszego budynku i perfekcyjny wizualnie design mogą okazać się porażką, jeśli nie zatroszczymy się o jedną z najważniejszych kwestii w każdym projekcie biznesowym - komunikację.
Odpowiedź na różne potrzeby
Grupa Nowy Styl codziennie doradza klientom w zakresie aranżacji przestrzeni biurowych i wyposaża nowe biurowce, centra konferencyjne, kina czy stadiony. Teraz stanęła przed wyzwaniem stworzenia własnej przestrzeni biurowej łączącej różnorodne potrzeby swoich zespołów.
Przestrzeń wspólna
Komfort pracowników --- temu celowi jest dziś podporządkowane tworzenie przestrzeni do pracy. Dobra koniunktura gospodarcza i chęć sprostania wymogom stawianym nowoczesnym biurom dostarcza paliwa całej branży nieruchomości.
Jak ludzie biznesu budują systemy
Rozmawiamy o tym, jaki sposób na przyspieszenie rozwoju firm, dzięki uwolnieniu potencjału ludzi z biznesu od technicznych ograniczeń, znalazł Krzysztof Kowal – współtwórca i jeden z pomysłodawców Qalcwise.com. To platforma umożliwiająca tworzenie nowoczesnych aplikacji biznesowych bez konieczności programowania.
Jak dzięki emocjom wywierać pozytywny wpływ na wyniki swojej firmy?
Zamiast uciekać od emocji, pracujmy nad nimi. Dzięki temu poprawimy komunikację z pracownikami, a może nawet zainspirujemy ich do zmian w swoim zachowaniu. Nie będziemy też musieć udawać, że zawsze mamy doskonały nastrój. Jak radzić sobie z emocjami?
Ile kosztuje zły humor szefa?
Każdy z nas miewa zły nastrój, gdy wszystko go denerwuje i nic mu się nie podoba. Stojąc na czele zespołu czy organizacji, musimy jednak pamiętać, że te emocje będą mieć wpływ na działania całej firmy. Zobacz, jak nastrój wpływa na efektywność pracowników i wyniki finansowe.
Dlaczego twoi pracownicy nie mówią ci wszystkiego?
Ile razy dowiedziałeś się o jakimś problemie dopiero wtedy, gdy wszedł już w fazę krytyczną? Dlaczego informacja, że coś jest nie tak, nie dotarła do ciebie wcześniej? Poznaj 3 wskazówki, dzięki którym zapobiegniesz takim sytuacjom.
Społecznościowa komunikacja wewnętrzna
Firmy wciąż nie mają dobrego pomysłu, jak za pośrednictwem wewnętrznych mediów społecznościowych wykorzystać kreatywność pracowników.
Jak pisać teksty komunikacji wewnętrznej
Jedną z niezbędnych umiejętności niezbędnych do pracy w obszarze komunikacji wewnętrznej jest pisanie. Poznaj kilka wskazówek praktyka.
Komunikacja wewnętrzna i jej miejsce w firmie
Powierzyć ją jakiemuś działowi czy stworzyć osobną komórkę?