ICAN Sales Management Program™

Szkolenie z zarządzania sprzedażą i sales management dla kierowników

Grafika szkolenia
Start: 08.11.2024
Miejsce zajęć: Warszawa
5 dwudniowych sesji
Okładka broszury

Zdobądź kompetencje niezbędne dla managerów sprzedaży

Chcesz, by twój zespół sprzedaży osiągał lepsze wyniki? Zastanawiasz się, jak pozyskać utalentowanych handlowców do swojego działu albo usprawnić proces zarządzania sprzedażą? Dołącz do ICAN Sales Management Program™ - jedynego w swoim rodzaju szkolenia dla kierowników sprzedaży!

To 5 sesji zajęciowych, podczas których poznasz sprawdzone, poparte badaniami metody zarządzania działem sprzedaży i sekrety skutecznej rekrutacji handlowców, coachingu sprzedażowego i wyznaczania celów. Wystarczy tylko 10 dni w roku, by zdobyć kompetencje, które pozwolą Tobie i Twoim handlowcom osiągać świetne wyniki i przekroczyć oczekiwania przełożonych.

Pobierz broszurę

Program pozwoli uniknąć 6 błędów menedżera, które zabijają zyski

Brak kompetencji i słabość menedżera mogą przekreślić starania całego zespołu sprzedażowego! Sprawdź, czy widzisz te błędy w swojej firmie.

1

Brak spójności między aktywnościami handlowców a celami strategicznymi firmy.

2

Mikrozarządzanie relacjami z klientami, podkopujące motywację handlowców oraz ich wiarę w siebie i ustalony podział pracy.

3

Nierozwijanie przenikliwości biznesowej (business acumen) i nieuczenie jej swoich pracowników.

4

Zarządzanie jedynie przez wyznaczanie celów i żądanie poprawy wyników, bez podawania wskazówek, jak je zrealizować.

5

Przyjmowanie pochwał za sukcesy zespołu i nie dzielenie się nimi z tymi, którzy też na nie zasługują.

6

Poświęcanie zbyt wiele czasu na działania o niskiej wartości, tylko dlatego, że są pilne lub znajdują się w strefie komfortu.

Na ICAN Sales Management Program™ nauczymy Cię tego, co naprawdę Ci się przyda i przygotuje do wyzwań w pracy menedżera liniowego.

Korzyści ze szkolenia dla menedżerów sprzedaży

Zobacz, jakie rezultaty osiągają menedżerowie sprzedaży po ukończeniu szkolenia ICAN Sales Management Program™.

Korzyści dla menedżera

Rozwiniesz kompetencje twarde i miękkie niezbędne do skutecznego zarządzania zespołem handlowców.

  • Zbudujesz zespół sprzedaży najwyżej klasy – dzięki poznanym metodom zrekrutujesz i wdrożysz najlepszych, a także zatrzymasz ich na dłużej w organizacji. Szybciej niż konkurencja wypatrzysz najciekawszych kandydatów.
  • Będziesz umiejętnie motywować i coachować handlowców, dzięki czemu autentycznie zaangażujesz ich w zadania. To prosta droga do osiągania, a nawet przekraczania założonych celów.
  • Zwiększysz efektywność handlowców i będziesz spokojny o wyniki, które raportujesz do przełożonych. Dzięki nowym narzędziom sprostasz oczekiwaniom i wyzwaniom stawianym przed Twoim zespołem.
  • Rozwiniesz się jako lider w praktyczny sposób pod okiem doświadczonych trenerów, a także wymieniając się spostrzeżeniami z innymi uczestnikami oraz biorąc udział ćwiczeniach i grach symulacyjnych.

Korzyści dla firmy

Dobry, skuteczny menedżer liniowy to gwarancja sprawnego funkcjonowania działu sprzedaży i realizacji wyznaczonego budżetu.

  • Masz pewność, że działania sprzedażowe są spójne z celami firmy i jej ogólną strategią, a dział sprzedaży aktywnie wspiera rozwój biznesu.
  • Firma osiąga lepsze wyniki sprzedażowe, co przekłada się na poprawę sytuacji finansowej całej organizacji i zachowanie płynności finansowej. Śpij spokojnie, nie martwiąc się o każdą złotówkę!
  • Dobrze przygotowani menedżerowie i handlowcy tworzą silniejsze relacje z klientami, co zwiększa lojalność wobec marki i rokuje na stałe zamówienia, partnerstwa i współpracę.
  • Mniejsza rotacja pracowników i koszty związane z rekrutacją. Twoi handlowcy nie uciekają od słabego menedżera, by realizować się w innej firmie. Są zmotywowani, a ich działania przynoszą efekty.

Korzyści dla zespołu

Handlowcy zyskają menedżera takiego, jakiego potrzebują. Wspierającego, wyznaczającego adekwatne cele i mającego dobrze przemyślany pomysł na działania zespołu. Wszakże dobrzy pracownicy nie odchodzą od firm, a od słabych szefów.

  • Precyzyjnie wyznaczone cele – handlowcy będą wiedzieli na czym się skupić w swoich działaniach. Będą działać w uporządkowany sposób, co pomoże im dowozić świetne wyniki.
  • Szef, który motywuje i wspiera, a nie demotywuje i mikrozarządza. Taka postawa kierownika liniowego zwiększa zaangażowanie handlowców i sprawia, że czują się rozumiani i doceniani.
  • Satysfakcjonująca ścieżka rozwoju, którą zapewni im menedżer liniowy poprzez coaching i odpowiednie wdrożenie. Możliwości rozwoju są bardzo cenione przez ambitnych handlowców.

Dla kogo jest program sprzedażowy ICAN Sales Management Program™

Rozwijaj się w gronie menedżerów, którzy mają podobne wyzwania, ale odmienne doświadczenia z różnych branż.

Zarezerwuj miejsce
Ikonka człowieka

Dla menedżerów liniowych sprzedaży – osób, które bezpośrednio współpracują ze sprzedawcami oraz mają kluczowy wpływ na zwiększanie ich zaangażowania i efektywności

Ikonka człowieka

Dla dyrektorów sprzedaży, którzy na co dzień kompleksowo zarządzają zarówno procesem sprzedaży, jak i zespołem handlowców

Historie liderów, którzy odnieśli sukces z ICAN

Zobacz, jak udział w naszych programach wpłynął na ich pracę i karierę.

AstraZeneca

Michał Wronka

Business Unit Director CVRM

ICAN Sales Management Program™ to odpowiedź na bardzo istotną potrzebę rozwoju kompetencji liniowych menedżerów sprzedaży, którzy są kluczowi dla osiągania wyników. Ja sam wielokrotnie szukałem takiego programu, ale były zbyt ogólne – dużo teorii i mało konkretów. Jako uczestnik programu ICAN Total Selling™ (poziom dyrektora sprzedaży) wiele skorzystałem, gdy zastosowałem nową wiedzę w swojej organizacji. W mojej ocenie ICAN Sales Management Program™ wygląda bardzo ciekawie. Na podstawie własnych doświadczeń mogę śmiało polecić programy ICAN Institute.

Altom

Krzysztof Tubacki

Dyrektor Sprzedaży

Akurat tak się złożyło, że zaraz po pierwszej sesji programu musiałem rozwiązać w moim dziale sprzedaży pewien konflikt. Od razu wiedziałem, co robić: skorzystałem z technik, które mieliśmy okazję przećwiczyć z resztą uczestników podczas warsztatów, rozwiązując studia przypadków. To doświadczenie już na samym początku pokazało mi, jak praktyczny jest ICAN Sales Management Program™. Kolejne sesje przynosiły nowe rozwiązania, które mogłem na bieżąco wdrażać w firmie i jeszcze w trakcie szkolenia obserwować ich pierwsze rezultaty.

Wagon Service Ostróda

Sławomir Garwacki

Dyrektor Zarządzający

Zmieniające się uwarunkowania rynkowe i związany z tym spadek sprzedaży sprawiły, że organizacja podjęła decyzję o usprawnieniu procesów sprzedażowych i marketingowych. Udział w programie ICAN Total Selling™ pomógł menedżerom w zaplanowaniu, wyznaczeniu i realizacji założonych celów, zarządzaniu zespołem sprzedażowym, a także przyczynił się do poznania najnowszych rozwiązań, dzięki którym udało się wdrożyć nową strategię i efektywnie zarządzać zmianą.

Sobańscy Energy

Paweł Węcłowski

prezes zarządu Sobańscy Energy

Program ICAN Total Selling™ pomógł mi na przykład lepiej podzielić zadania w zespole handlowców, aby były one zgodne z ich predyspozycjami. To poprawiło komfort i jakość ich pracy, a tym samym wyniki sprzedaży. Udało nam się również zwiększyć efektywność procesu wdrażania nowych sprzedawców. Skróciliśmy go z 12 do 6 miesięcy. Szybciej wyłapujemy błędy rekrutacyjne, a nowi handlowcy zaczynają osiągać rezultaty zbliżone do pracowników z wieloletnim stażem już w pierwszym roku pracy.

Czego się nauczysz w programie sprzedażowym ICAN Sales Management™

Sprawdź zakres merytoryczny każdej z 5 sesji. Szczegółową listę zagadnień znajdziesz w broszurze, którą możesz pobrać bezpłatnie.

SESJA 1

Role menedżera sprzedaży – między strategią a realizacją („twarde” i „miękkie” czynniki sukcesu)

Uczestnicy dowiedzą się, na czym polega rola liniowego menedżera w kontekście realizacji strategii firmy i strategii sprzedaży. Poznają także różnice między przewodzeniem (leadership) a zarządzaniem. Wykonają ćwiczenia, w tym przeanalizują swoje umiejętności delegowania i zarządzania czasem. Rozwiną twarde i miękkie kompetencje: inteligencja emocjonalna, budowanie zaufania w zespole, motywowanie, tworzenie kultury wspierającej proaktywność i odpowiedzialność. Dzięki tej sesji uczestnicy zwiększą swoją samoświadomość siebie jako lidera i kierownika sprzedaży.

SESJA 2

Planowanie, wyznaczanie i realizacja celów: model zintegrowany

Menedżerowie poznają model ACR jako narzędzie łączenia celów strategicznych firmy oraz zadań i aktywności zespołu sprzedażowego, a następnie przećwiczą budowanie kaskady celów sprzedażowych. Dzięki temu dowiedzą, jak ustalać szczegółowe cele dla handlowców i weryfikować, czy są one adekwatne i osiągalne. Nauczą się także, jak stosować formułę SMART w sprzedaży i korzystać z niej przy precyzowaniu celów. Poznają także najważniejsze mierniki sprzedaży i wskazówki, jak uniknąć typowych błędów przy monitorowaniu sprzedaży.

SESJA 3

Zarządzanie zespołem sprzedażowym: rekrutacja i wdrożenie, rozwój, optymalizacja

Uczestnicy otrzymają metody i narzędzia pozwalające pozyskać najlepszych handlowców, zatrzymać ich na dłużej w firmie i zapewnić satysfakcjonującą ścieżkę rozwoju. Nauczą się tworzyć profile rekrutacyjne i docierać do najciekawszych kandydatów, a także wdrażać i rozwijać nowo zatrudnionych. Dzięki temu stworzą zespół sprzedaży najwyżej klasy – zmotywowany, zgrany i zorientowany na cele.

SESJA 4

Motywacja i coaching w sprzedaży: teoria, praktyka i wynik

W trakcie tej sesji uczestnicy zgłębią temat motywacji handlowców: jej różnych rodzajów i zastosowań w praktyce, by autentycznie zachęcać do działania, niż demotywować. Dzięki tej wiedzy menedżerowie zapobiegną wypaleniu zespołu. Dowiedzą się także, czym różni się coaching w sprzedaży od typowego coachingu, kogo należy coachować i jak rozwijać własne kompetencje w tym zakresie, by uniknąć błędów pogarszających wyniki zespołu.

SESJA 5

Menedżer sprzedaży jako uczestnik procesu tworzenia wartości firmy: od przenikliwości biznesowej (business acumen) do skutecznego tworzenia wartości

Podczas tej sesji uczestnicy poznają podstawy myślenia strategicznego (strategia i model biznesowy firmy) oraz analizy finansowej, m.in. jak rozumieć najważniejsze pojęcia i czytać sprawozdania. Ta wiedza pozwoli menedżerom lepiej zrozumieć własną firmę oraz biznes klienta, dzięki czemu będą tworzyć dodatkową wartość dla klienta w procesie sprzedaży. Wezmą udział w grze symulacyjnej. Ponadto zdobędą cyfrowe kompetencje związane z transformacją sprzedaży i najnowszymi technologiami wpływającymi na sprzedaż (nie tylko AI).

Pobierz bezpłatną broszurę i sprawdź szczegółowy program szkolenia oraz dodatkowe materiały do każdej sesji.
Pobierz broszurę
Broszura full
Poznaj naszych ekspertów

To właśnie oni: uznani praktycy, badacze i liderzy będą pracować z Tobą w trakcie naszego programu.

portret Marek Gliwny

Marek Gliwny
Ekspert i wykładowca ICAN Institute, praktyk zarządzania, psycholog i menedżer

portret Grzegorz Łapiński

Grzegorz Łapiński
Wieloletni praktyk biznesu i doświadczony menedżer, Business Expert w ICAN Institute

portret Agnieszka Bochacka

Agnieszka Bochacka
Ekspertka w obszarze cyfrowej transformacji, MBA Digital Transformation

Pokaż więcej

Zdobyte przez Ciebie kompetencje potwierdza certyfikat ICAN Institute

Każdy uczestnik programu rozwojowego ICAN Institute otrzyma prestiżowy certyfikat. Jest to dokument ceniony na rynku pracy i pożądany zarówno w procesach rekrutacyjnych, jak i wewnętrznych planach sukcesyjnych.

Lokalizacja szkolenia ICAN Sales Management Program™

Szkolenie odbywa się w Warszawie w siedzibie ICAN Institute. To wygodna, dobrze skomunikowana lokalizacja tuż obok stacji Metro Wilanowska. Dzięki temu uczestnicy nie będą mieć problemu z dojazdem.

ICAN Sales Management Program™ składa się z 5 dwudniowych sesji zajęciowych (łącznie 10 dni), które odbywają się raz w miesiącu w cyklach środa-czwartek lub piątek-sobota. Z wyprzedzeniem zaplanujesz udział w zajęciach lub skorzystasz z możliwości odrobienia danej sesji w innym terminie. Sprawdź harmonogram szkolenia i dowiedz się, kiedy startuje najbliższa grupa.

Okładka broszury
Witold Jankowski - gwarancja

Gwarancja jakości: zero ryzyka i zwrot kosztów

Wiemy, że inwestycja w program może wiązać się z obawami. Dlatego jako jedyni w Polsce oferujemy Ci unikalną gwarancję jakości: jeśli po 1 sesji (2 dni zajęciowe) uznasz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz zrezygnować z udziału i otrzymać całkowity zwrot kosztów.

Tak, zwrócimy Ci pieniądze w 100%. Z udziałem w szkoleniu nie wiąże się żadne ryzyko, a tylko możliwości rozwoju i realne efekty.

dr Witold Jankowski

Prezes zarządu ICAN Institute

Witold Jankowski - podpis
Klub biznesowy dla absolwentów

Po ukończeniu szkolenia możesz dołączysz do Klubu Absolwenta. Nasza społeczność skupia liderów, managerów, prezesów i dyrektorów z całej Polski. To elitarna grupa osób, które stawiają na rozwój, wymianę idei i wzajemne wspieranie się. Właśnie tutaj tworzą się prawdziwe przyjaźnie, partnerstwa biznesowe i mentoring. Zobacz, że warto być z nami!

Dowiedz się więcej

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej?

Masz pytania? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem. Omówimy Twoje potrzeby rozwoju i pomożemy podjąć decyzję o udziale w programie.

Magdalena Witek
Dyrektor Struktury Sprzedaży, ICAN Institute
Od 25 lat nieustannie dzielimy się najlepszymi praktykami w zakresie zarządzania i sprzedaży. Jedno jest niezmienne - właściwy dobór szkoleń zaczyna się od otwartej rozmowy. Porozmawiajmy o Twoich potrzebach, a pomogę wskazać Ci właściwy kierunek rozwoju.
Wypełnij formularz,
a my skontaktujemy się z Tobą!

Często zadawane pytania

To pytanie wymaga dokładnej diagnozy problemów obecnych w Twojej karierze lub firmie. Jakiego obszaru dotyczą Twoje wyzwania? Jakie próby rozwiązań były już testowane? Co jest barierą w rozwoju? Aby dokładnie zdiagnozować swoje potrzeby rozwojowe, skontaktuj się z naszym doradcą.
Już po pierwszych sesjach szkoleniowych. Na przykład na pierwszych warsztatach programu Strategic Leadership Academy™ uczestnicy (prezesi i członkowie zarządów) mieli za zadanie „stworzyć” konkurenta, który pokonałby ich na rynku. Następnie zastanawiali się, jakie ich firmowe zasoby mogą zmniejszyć siłę rażenia rywala. Te 2 dni warsztatów pozwoliły uczestnikom spojrzeć z lotu ptaka na swoją organizację i zbudować podstawy strategiczne, na które wcześniej nie było czasu z powodu codziennej gonitwy.
To świetnie! Spotykając osoby z konkurencyjnej firmy, widzimy, jakie mają problemy i jak sobie z nimi radzą. Takich informacji nie da się uzyskać z żadnego innego źródła. To przenikanie się branż, zarówno konkurencyjnych, jak i zupełnie ze sobą nie związanych, pozwala na generowanie wyjątkowych pomysłów.
To zależy od tego, czy problem jest ujawniony czy nie. Często uczestnikom wydaje się, że pewne problemy obecne w firmie wynikają z przyczyn niezależnych od nich, podczas gdy w rzeczywistości mogą być efektem ich własnych błędów menedżerskich, luki kompetencyjnej czy stosowania zdezaktualizowanych metod zarządzania itd. Nawet jeśli problem nie zostanie od ręki rozwiązany, to na pewno zostanie poprawnie zdiagnozowany. Wspólnie znajdziemy odpowiednie sposoby i narzędzia do jego rozwiązania.
Oczywiście. Tę potrzebę realizuje nasz Klub Absolwenta, w ramach którego uczestnicy szkoleń mogą korzystać wzajemnie ze swojej wiedzy i doświadczeń. Oprócz tego każdy absolwent otrzymuje od ICAN spersonalizowane treści, dzięki którym zawsze ma pod ręką najciekawsze dla niego artykuły, raporty i analizy. Co więcej, uczestnicy szkoleń wielokrotnie tworzyli swoje własne grupy na LinkedIn lub Whatsapp w celu poszerzenia networkingu poza salę szkoleniową.
Czas to jedno z najbardziej oczywistych ograniczeń dotyczących naszych uczestników. Dlatego programy najczęściej odbywają się co 2 tygodnie lub 1 raz w miesiącu. Pozwala to złapać oddech w nauce, zastanowić się nad swoją karierą i firmą, a także usystematyzować zdobytą wiedzę i zacząć wdrażać ją w firmie, by na następnej sesji podzielić się efektami.

Wystawiamy fakturę w pierwszym dniu szkolenia. Dzięki temu firma może szybko wliczyć szkolenie w koszty. Możliwa jest płatność ratalna. Istnieje także możliwość uzyskania dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, do którego pomagamy przygotować wnioski.
Do każdego szkolenia otrzymujesz gwarancję, która pozwala Ci po 1 sesji lub 2 sesjach (zależnie od programu) zrezygnować z dalszej nauki i otrzymać 100% zwrot kosztów. Możesz także zmienić program na inny, który będzie bardziej dopasowany do Twoich potrzeb.
Tak, w zależności od indywidualnych potrzeb możesz wykupić pojedyncze sesje szkoleniowe.

Zastanawiając się nad wyborem szkolenia dla managerów i kierowników, warto najpierw określić, jakie kompetencje powinni oni rozwijać. Czy będą to kompetencje miękkie, m.in. z zakresu komunikacji, motywowania, przekazywania feedbacku, odporności psychicznej lidera, czy też kompetencje twarde, związane z znajomością konkretnych metod zarządzania, ustalania celów, oceny pracowników czy podstawami analizy finansowej i ekonomicznej. Dlatego, aby wybrać najlepsze szkolenie dla pracownika, należy wziąć pod uwagę jego stanowisko, doświadczenie, etap kariery, zakres obowiązków i cele biznesowe, jakie ma realizować.

Warto wybrać szkolenia z certyfikatem, które kończy się uzyskaniem przez managera dokumentu potwierdzającego zdobycie wiedzy i kompetencji. Certyfikat jest dla firmy gwarancją, że szkolenie cechuje się wysoką jakością i poziomem merytorycznym, a dla pracownika cennym elementem do wpisania CV i narzędziem budującym jego wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.