Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Do pokolenia Y należą ludzie, którzy urodzili się w latach 1980–2000. Na całym świecie jest ich 1,7 miliarda.
Generacja Z, czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 1998–2016, stanowi 30% światowej populacji. Jej najstarsi przedstawiciele stali się już dorośli i uczestniczą w zjawiskach rynkowych jako pełnoprawni i samodzielni konsumenci.
Polskie firmy nie potrafią korzystać z wiedzy idoświadczenia starszych pracowników.
Firma rodzinna, czyli jaka? Jak i po co definiować firmę rodzinną?
Firmy starają się nieustannie podążać za konsumentami, dlatego coraz większą uwagę poświęcają przedstawicielom pokolenia Z jako konsumentom przyszłości.
Zarząd nakreśla politykę personalną i tworzy styl zarządzania. Przygotowaniem do wdrożenia tej polityki oraz nadzorem nad realizacją powinien jednak zająć się menedżer personalny.
Budowanie skutecznych struktur w firmie musi być oparte nie tylko na celach biznesowych, ale w równej mierze na zdefiniowaniu osób, których potrzebujemy, by tę strategię realizowały.
Naprawa sytuacji przedstawionej w studium przypadku wymaga zdecydowanego działania w kilku obszarach.
Głównym wyzwaniem jest brak dialogu pomiędzy menedżerami i niechęć do zrozumienia różnic pokoleniowych.
Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes.
Jak motywować do pracy ciekawych świata, otwartych, szukających adrenaliny przedstawicieli pokolenia Y?
Pewni siebie, nastawieni na szybkie zaspokajanie potrzeb, o niskim poczuciu lojalności – millennialsi spędzają sen z oczu pracodawcom. Wychowali się w symbiozie z bitami, dlatego funkcjonują tak samo w świecie wirtualnym, jak i realnym (a może dla nich jest już tylko jeden świat?). Czy są jednak przez to bardziej elastyczni? Niekoniecznie – bez wahania odejdą, jeśli czegoś im zabraknie lub poczują chęć zmiany. Brzmi znajomo, prawda?