Powiadomienie
PROMOCJA
Wybierz pakiet biznesowej wiedzy dla siebie.
Jak ważna jest kultura organizacyjna, przekonało się już wiele firm, które dziś znajdują się na biznesowym Olimpie. Ale czym właściwie jest kultura organizacyjna? Kto ją tworzy? Czy łatwo wypracować kulturę, z którą będą się identyfikować pracownicy?
Pokaż więcejKultura organizacyjna to jeden z filarów, na których stoi każda firma. Jej siła oddziaływania jest tak silna, że może przyczynić się tak do jej rozwoju, jak i być przyczyną klęski. Obejrzyj wideo i dowiedz się, jak ją tworzyć i modyfikować w gwałtownie zmieniającym się otoczeniu biznesowym.
Firmy i ich szefowie mają odczucie, że obecnie, w tym trudnym, naznaczonym pandemią czasie, muszą walczyć o przetrwanie, czyli przede wszystkim o wyniki finansowe. Zajmowanie się kulturą organizacji traktowane jest jako rodzaj fanaberii. Nie wszyscy liderzy zdają sobie bowiem sprawę, jak olbrzymi wpływ na wyniki ma panująca w firmie kultura.
Bądź z nami podczas drugiego dnia pierwszego Kongresu ICAN Management Review!
Piąty numer magazynu „ICAN Management Review” skupia się wokół tematyki podtrzymania zaangażowania poprzez odpowiednie wprowadzenie i pielęgnowanie właściwej kultury organizacyjnej. Jak zawsze bazujemy na najnowszych badaniach, które przeprowadziliśmy na polskich firmach.
RTV EURO AGD to sieć sklepów z elektroniką i sprzętem gospodarstwa domowego oraz sklep online euro.com.pl. W obu kanałach zajmuje pozycję lidera. Z Grzegorzem Wachowiczem, dyrektorem ds. handlu i marketingu, rozmawiamy o przywództwie w czasach kryzysu.
Zaangażowanie pracowników jest jednym z efektów kultury firmy. Tę zaś tworzą przede wszystkim liderzy, wpływając na zachowania innych i budując kulturę sprzyjającą zaangażowaniu. Czy wobec tego można mówić o uniwersalnym modelu kultury angażującej ludzi?
Zwiększenie skali pracy zdalnej i reorganizacja powierzchni biurowych to pierwsze efekty pandemii i dotyczą zarówno firm polskich, jak i zagranicznych. W Credit Agricole jesteśmy zgodni co do tego, że aktualna sytuacja może być katalizatorem kolejnych pozytywnych zmian dla całej kultury organizacji.
Model kultury organizacyjnej przypomina doskonale znany przykład góry lodowej pływającej w oceanie – widzimy tylko fragmencik, cała reszta ukryta jest pod powierzchnią wody.
Pandemia wywołała ogromne perturbacje w działalności przedsiębiorstw i przetestowała ich odporność na zawirowania zewnętrzne. Badanie ICAN Research pokazało, że kryzys najlepiej zniosły te firmy, które zbudowały solidną kulturę organizacyjną.
Rytuały pozwalają przy małych nakładach czasowych i finansowych uzyskiwać wymierne korzyści biznesowe. Każda firma może na nich skorzystać.
Problemy wynikające z szoku wywołanego koronawirusem można sprowadzić do wspólnego mianownika – kultury organizacyjnej pozwalającej na dynamiczne dostosowywanie się do zmian w otoczeniu gospodarczym z jednej strony, a z drugiej – do umiejętności współpracy opartej na zaufaniu.
Nie ma wątpliwości, że kultura organizacji ma istotny wpływ na wyniki firmy. Potwierdzają to liczne badania. Stąd bardzo wiele firm podjęło się świadomego procesu transformacji kulturowej.
W dobie mediów społecznościowych wszelkie potknięcia ze strony organizacji natychmiast wychodzą na światło dzienne.
Przyjęty przez ciebie styl przywództwa ma realne konsekwencje dla twojego życia.
Filozofia działania większości przedsiębiorstw zakładająca hierarchię, wzajemną rywalizację i maksymalizację zysku – idąc za Fullerem – przestała pasować do rzeczywistości.
W erze transformacji cyfrowej granic firmy nie wyznaczają już mury biura - firma jest tam, gdzie jej pracownicy. To stwarza zupełnie nowe wyzwania związane min. z charakterem wykonywanych obowiązków.
Stale rosnące wymagania klientów odnośnie do rynku logistycznego tworzą potrzebę ciągłego doskonalenia, a wszystko zaczyna się od szczegółowego przyjrzenia się procesom i ich standaryzacji. Poznaj wyzwania, z jakimi zmierzyła się firma Fresh Logistics Polska podczas optymalizacji procesowej pomiędzy jednostkami organizacyjnymi rozproszonymi w całym kraju.
Katarzyna Byczkowska, prezes zarządu BASF Polska, mówi o funkcjonowaniu swojej firmy w obliczu kryzysu i wartościach, którymi kieruje się w codziennej pracy.
Brak kreatywności nie jest głównym problemem firmy ALEBAG, lecz konsekwencją niedomagań w innych obszarach.
Coraz częściej nawet dla największych i najbardziej prestiżowych firm na świecie poważnym wyzwaniem jest nie tylko pozyskanie talentów, ale również ich utrzymanie.