Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

LIDERZY JUTRA – Kongres ICAN Management Review – RELACJA dzień II

· · 6 min
LIDERZY JUTRA – Kongres ICAN Management Review – RELACJA dzień II

Bądź tam, gdzie powstaje przyszłość biznesu! Przeczytaj relację z Kongresu ICAN Management Review i przekonaj się, co tak naprawdę liczy się w dobie nowej normalności! Poznaj najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu.

NAWET TERAZ MOŻESZ DOŁĄCZYĆ!

I Kongres ICAN Management Review już się rozpoczął! Cały czas publikować będziemy relację na żywo z wystąpień wybitnych ekspertów świata biznesu, ale warto też wiedzieć, że nadal możliwe jest otrzymanie pełnego dostępu do wydarzenia w formie uczestnictwa (nawet w wersji bezpłatnej).

Aby dołączyć, wystarczy kliknąć w ten link i wybrać swój Pakiet Uczestnika.

II DZIEŃ KONGRESU

13:50 - Podsumowanie i zakończenie I Kongresu ICAN Management Review

Dziękujemy za liczne uczestnictwo w wydarzeniu i już teraz zapraszamy na kolejne!

13:15 - Skalowanie biznesu z wykorzystaniem nowych technologii

Monika Ferreira Doradca Strategiczny i Partner Zarządzający, I’GS In Good Strategy przedstawi strategie jak Liderzy Jutra przełamują bariery rozwoju dzięki udanym strategiom. Porozmawia także z Damianem Rybakiem, dyrektorem ds. franczyzy w Pizza Hut Amrest.

Skuteczne firmy dążą do jak największego upraszczania strategii.

Tylko 9% firm udaje się osiągać zyskowne wzrosty.

3 strategie wzrostu:

Jak zidentyfikować KPI skalowalności?

Przykłady: Pizza Hut i LodoLandia

Damian Rybak: Pizza Hut ma prawie 500 restauracji od Atlantyku aż po Ural. Dla nas obszar digitalowy jest bardzo ważny, nad czym pracujemy aktywnie od 2014 roku współpracując z franczyzobiorcami i orientując się na nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Wypuszczając produkt na rynek my już wiemy, że jest przestarzały, dlatego trzeba podchodzić bardzo elastycznie i uczyć się na bieżąco, aby wprowadzać korzystne zmiany.

Jak złapać powtarzalność?

Elementów działalności jest bardzo dużo i staramy się w każdym z obszarów pomóc franczyzobiorcom, wcześniej testując rozwiązania w małej skali. Chodzi o to, aby zapewnić przygotowanie restauracji „pod klucz”. Np. dajemy gotowe rozwiązanie w aspekcie delivery, co dziś, w dobie COVID‑19 jest bardzo ważne.

Firmy konkurują wykładniczo na rynku dzięki nowym technologiom.

12.45 Jak w praktyce stworzyć zwinną kulturę firmy? Doświadczenia firm w Polsce. O tym opowiadają dr Maria Mycielska, Human Capital Management Practice Leader, i Ewa Górska, Dyrektor HR w Uniqa

Kultura organizacyjna to przede wszystkim ludzie. Wyjaśnia dr Mycielska

Jak działa transformacja kultury organizacyjnej?

Według nas zmiana kultury organizacynej zaczyna się od zmiany przywództwa. Tłumaczy Ewa Górska.

To naprawdę dziwne, że wciąż są organizacje, gdzie nie wszyscy mówią do siebie „na Ty”. Szczególnie jeżeli prezes nie chce przejść „na Ty”. To hamuje rozwój kultury organizacyjnej. Zauważa Ewa Górska.

12.20 Magdalena Firlit, Professional Scrum Trainer, Scrum.org opowie Co oznacza Agility dla organizacji? Magdalena Firlit, Professional Scrum Trainer, Scrum.org

Jest wiele firm, które są zwinne i elastyczne, ale nawet o tym nie wiedzą! Po prostu szybko dostosowują się do zmieniających okoliczoności. Robią to bez wiedzy o agile.

Obalę 3 mity. Po pierwsze agile nie jest tylko dla IT. Po drugie agile nie jest tylko dla start‑upów. Równie dobrze sprawdzi się w korporacji. Trzecia sprawa: agile sprawdzi się nie tylko w zespole, ale także w całej organizacji

11.55 Czego firmy mogą się nauczyć od brytyjskiej armii: od hierarchicznej do szybkiej agilowej struktury. O tym opowiada Justin Maciejewski, Director, The National Army Museum.

Jestem dyrektorem Muzeum Wojska, więc opowiem jak zmieniał się model zarządzania i przywództwa w armii. Ta rewolucja sprawiła, że lepiej zarządzana armia jest skuteczniejsza. Ale armia to dobra metafora dla biznesu.

Zarówno w wojsku jak i w biznesie skuteczność zależy od połączenia dyscypliny, precyzji, odpowiedzialności ze zwinnością. Historia z lądowaniem w Normandii w trakcie D‑day pokazuje, że tylko połączenie tych czynników decyduje o sukcesie. Nawet w sytuacji bezprecedensowo trudnej.

Drogą do sukecesu każdej organizacji jest jasne wyrażenie planu działania. Każdy oficer musi podejmować decyzje, ale kluczowe jest, żeby jasno komunikował swoje decyzje.

11:30 - Odpowiedzialny biznes w najbliższej przyszłości

Antoni Pomykała, Dyrektor Działu Usług Cyfrowych, Digital & Cloud Services, T‑Systems spróbuje odpowiedzieć na pytanie „jak możemy wspólnie pomóc w drodze do „normalności 2.0”?”.

Praca zdalna nie jest uciążliwa!

Główne utrudnienia pracy zdalnej są związane z warunkami panującymi w domu.

Paradoks: Polakom nie podoba się państwowe nauczanie zdalne, a jednocześnie są chętni uczyć się na odległość.

Zmiana musi zacząć się od liderów, którzy powinni pokazać pracownikom, że jest ona korzystna.

11:05 - Budowanie odpowiedzialnego biznesu walutą przyszłości

Rafał Rudzki z Deloitte podpowiada jakie powinniśmy powziąć priorytety w czasie pandemii COVID‑19, a także w ramach niezbędnej reakcji na zmiany klimatu.

O ile rok 2019 moglibyśmy spokojnie nazwać dyskusji i sporów na temat klimatu, ten rok jest pod wpływem pandemii. Liderzy są potrzebni, aby przeprowadzić firmy przez ten niepewny czas, a także przygotować na zmiany (także prawne) związane z ochroną klimatu.

.

Komisja Europejska chce, aby nasz kontynent jako pierwszy stał się neutralny klimatycznie. Tymczasem aż połowa spółek nie ustaliła jeszcze żadnych celów związanych z wyzwaniami zmian klimatycznych.

Dobrym przykładem jest strategia opracowana przez firmę Unilever, która opiera się na 5 filarach.

Podpowiedzi na czas biznesowej niepewności:

1. Odpowiedz sobie na pytania: kim chcesz być i jakie masz cele nadrzędne?

2. Reaguj szybko

3. Bądź proaktywny w komunikacji

4. Myśl długoterminowo

Lider Przyszłości. Przywództwo w nowej rzeczywistości.

10:35 The world is changing. Lead together. Unlocking the future of leadership workplace.

Na temat roli lidera w zmieniającym się świecie opowiadają Katarzyna Jasińska, dyrektor zarządzająca w Bene oraz Luke Pearson, założyciel i dyrektor w Pearson Lloyd.

Wszyscy mierzymy się z radykalnymi zmianami, także związanymi ze sposobem zarządzania.

Covid‑19 zmienia sposób interakcji pomiędzy ludźmi. Jest to zarówno wielkie wyzwanie, ale i szansa. Dlatego musimy podjąć refleksję nad tym co ulega zmianie i w jaki sposób internet i takie osoby jak np. influencerzy - będą na nas wpływać.

Jeszcze 10 lat temu, to co miały do powiedzenia takie osoby jak Donald Trump, podlegały weryfikacji np. dziennikarskiej. Dziś dzięki spocial mediom sami możemy wybierać, kogo chcemy czytać.

Należy przypuszczać, że przywódzwto nie będzie już autorytarne czy oparte na dyktaturze. Internet opiera się na demokracji.

Covid‑19 jest przykładem tego jak szybko ludzie mogą przystosować do zmieniającego się świata, a to dzięki osiągnięciom technologicznym.

Liderzy będa musieli wchodzić w interakcje z pracownikami w bardziej inteligentny i zwinny spośób. Kim zatem będą liderzy w nowej rzeczywistości?

Jeśli natomiast mówimy o przestrzeni do pracy - wciąż będziemy potrzebować prywatności - do intensywnej pracy, ale i przestrzeni wspólnych, które będą stanowiły przestrzeń publiczną.

Nieformalne spotkania będą nową normalnością dla liderów przyszłości, dzięki którym będą mogli budować więź ze swoimi współpracownikami.

10:00 - Transformacja cyfrowa i ukierunkowanie na klienta

Następne wystąpienie to prelekcja Krzysztofa Augustynowicza, regionalnego dyrektora sprzedaży na region CEE w Salesforce.

Wzroce wskazujące jak będzie wyglądać nowa rzeczywistość - na podstawie badania Salesforce:

  1. Większa koncentracja na pracownikach

  2. Szybkość i prostota działania jak w start‑upach

  3. Konieczność zmiany strategii w zakresie technologii cyfrowych

  4. Dzielenie się doświadczeniem

  5. Biznes jako platforma wprowadzania zmian

Jak przeprowadzić transformacje cyfrową? Jest tak wiele opinii czym jest transformacja cyfrowa, że należy przyjrzeć się temu bliżej.

  1. Nastawienie renovate - optymalizowanie przedsiębiorstwa - strategia czysto obronna.

  2. Nastawienie transcend - tworzenie nowych wartości dla klienta - podejście przedsiębiorcze.

  3. Nastawienie envolve - pomost do przejścia z renovate do transcend - postawienie klienta w centrum zainteresowania.

4 kierunki transformacji ukierunkowanej na klienta:

1. Procesy biznesowe ukierunkowane na klienta
2. Zespół skupiony na kliencie
3. Maksymalne uproszczenie i usprawnienie rozwiązań technologicznych
4. Monitorowanie i reagowanie

Firmy, które najlepiej radzą sobie z transformacją cyfrową mają jasno postawiony cel, do którego dążą.

9:35 - Reimagine your business: strategia firmy w świecie danych

Kolejnym prelegentem jest Dariusz Kwieciński, prezes zarządu w Fujitsu Polska.

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? - pyta Dariusz Kwieciński. Ponad 50% firm uważa, że satysfakcja klientów, jak również konkurencyjność na rynku - są to najważniejsze elementy jeśli chodzi o funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Firmy, które odnoszą sukces na rynku, nauczyły się pracować z danymi, wykorzystywać i monetyzować je. Nazywamy je firmami Data Driven.

Największe wyzwania wg. Fujitsu:

  1. Środowisko Hybrid IT (od Edge przez Core do Chmury)

  2. Kontrola ryzyka biznesowego i finansowego

  3. Innowacyjny Customer Experience

Przykład wykorzystania danych: Portugalska Agencja Ubezpieczeń Społecznych. Stworzono platformę analityczną opartą na Hadoop, która pozwoliła na efektywne wykorzystanie Big Data. Rezultat - oszczędność 200 mln Euro na wypłatach świadczeń dzięki analizie danych.

Co‑creation - sposób na współpracę w poszukiwaniu innowacji. W przypadku każdego problemu rozwiązanie jest inne. Dlatego warto się przyjrzeć 4 głównym obszarom, przedstawiającym tematykę, z którą należy się zmierzyć:

  1. Technologie

  2. Ekosystem partnerów

  3. Usługi dla transformacji danych

  4. Wiedza wewnątrz organizacji.

Nie uda się przeprowadzić skutecznej transformacji cyfrowej w oparciu o wyłącznie jeden z powyższych obszarów.

Do 2025 r. 75% danych, które dotyczą danej firmy będzie powstawało poza nią.

Skuteczna strategia wyznacznikiem sukcesu w cyfrowej rzeczywistości

9:10 - Jakie planowanie w nowej normalności? Dobre praktyki foresightu strategicznego

Pierwszym prelegentem drugiego dnia kongresu Liderzy Jutra jest Kacper Nosarzewski, futurysta, partner w 4CF Strategic Foresight.

Na jaką przyszłość trzeba się przygotowywać? - pyta Kacper Nosarzewski. Odpowiada, że za pomocą matematyki, można prognozować, co może się wydarzyć. Stanisław Lem, który mówił o sobie, że jest futurologiem, mówił, że przyszłość nigdy nie chciała być taka, jak była prognozowała. Zawsze była nie o tyle inna, co dziwna.

Zmiany i transformacje rynków sprawiają, że coraz trudniej ogarnąć umysłem i zarządzić złożonością, tego co przekłada się na rzeczywistość.

Jak twierdzi Kacper Nosarzewski prezesi zaczynają zamykać się w małych światach, uznająć, że zmiany mogą przyjść z każdego kierunku i zakładają niemożność zarządzania nimi.

Nikt nie jest w stanie przygotować się na zmianę całkowicie. Foresight umożliwia natomiast surfowanie na fali tych zmian.

Przepis na Strategic Foresight we własnym przedsiębiorstwie, według Kacpra Nosarzewskiego:

Krok 1: Podważanie założeń – zbierzmy grupę, najbardziej krytycznych specjalistów przedsiębiorstwa i wyznaczmy zadanie wyznaczenia trendów. Następnie zidentyfikuj antytrendy i hipertrendy. Kolejny etap to podstawienie megatrendów do modelu przyszłości. Które trendy ulegają zmianie?

Krok 2: Scenariusze przyszłości - dysponując antytrendami i hipertrendami wybierzmy dwa, które budzą nadzieęe na przyszłość lub obawę. Jeśli są one rozłączne i niezależne wzgledem siebie - nadają się do stworzenia macierzy, czyli przestrzeni scenariuszowej.

Krok 3: - Projekty sięgające na księżyc - stwórz projekty, które stanowią radykalne zmiany na rynku.

Nikt poważny nie rezygnuje z rozmowy o przyszłości. Zacznij już dzisiaj!

Paulina Kostro

Redaktor "ICAN Management Review" oraz "MIT Sloan Management Review Polska" 

Jacek Tomczyk

Redaktor "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska"

Rafał Pikuła

Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska". Absolwent dziennikarstwa oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, a także podyplomowych studiów Digital Media na Uniwersytecie SWPS. Doświadczenie dziennikarskie zbierał w redakcjach „Polityki”, „Gazety Wyborczej” i Onetu. Współpracował z polskimi edycjami „Business Insidera” i „Forbesa”.