Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Redaktor "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska".
Aż 42% pracowników narzeka, że kultura organizacyjna ich przedsiębiorstwa ucierpiała podczas pandemii. Frustrację budzą szczególnie problemy techniczne, brak komunikacji i stres związany z coraz bardziej rozmywającą się granicą pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
W świecie nieustannych, często wręcz zaskakujących zmian, firmy muszą szybko dostosowywać swoje modele biznesowe do nowych warunków rynkowych. Nie jest to możliwe bez zatrudnienia właściwych ludzi, co pokazuje raport World Economic Forum.
Jak wynika z analizy CB Insights, ubiegły rok był rekordowy pod względem ukrytych inwestycji. Fundusze zainwestowały w ten sposób łącznie prawie 1,7 miliarda dolarów w 365 tajnych projektów – głównie technologicznych i medycznych.
W miejscu pracy obowiązuje nas pewien savoir vivre, a także zapisane w Kodeksie Pracy zasady dotyczące uszanowania prywatności współpracowników. Okazuje się jednak, że pytania dotyczące drażliwych, osobistych tematów nie przeszkadzają innym w takim stopniu, jak mogłoby się nam wydawać.
Innowacyjność nie sprowadza się jedynie do wdrażania nowych technologii. Dużo ważniejsze jest wykorzystanie całego potencjału tkwiącego narzędziach, które już posiadamy.
W zeszłym roku w obszarze polskiej sieci internetowej pojawiło się aż 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. Mimo to klienci nie rezygnują z zakupów w placówkach stacjonarnych, chętnie sięgają także po rozwiązania hybrydowe.
Ustępujący prezes Amazonu zostawia firmę w bardzo dobrej kondycji, którą amerykański gigant e-commerce wypracowywał przez lata. Umiejętnością Jeffa Bezosa jest podpatrywanie skutecznych mechanizmów działających u konkurencji i ich ulepszanie.
Każdy lider organizacji powinien powtarzać sobie czasem refren piosenki zespołu Perfect: "Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść niepokonanym". W tym artykule przedstawiamy pięć ważnych symptomów tego, że przedsiębiorstwo znajduje się w rękach przywódcy, która zaczyna tracić kontakt z rzeczywistością...
Pomimo że pandemia objęła praktycznie wszystkie kraje na świecie, niektóre regiony ucierpiały mniej i szybciej poradziły sobie ze skutkami obostrzeń. Widać to w raporcie Międzynarodowej Organizacji Pracy.
Ubiegły rok okazał się czasem gwałtownej transformacji modelu sprzedaży wielu firm i wynikającego z niej rozwoju e-commerce. Wygląda na to, że pandemia na stałe zmieniła sposób robienia zakupów, a najbliższe miesiące mają jeszcze utrwalić ten trend poprzez rozwój platform sprzedażowych.
Popularne powiedzenie mówi, że "pieniądze szczęścia nie dają", ale niektórzy uzupełniają wtedy żartobliwie, że szczęście daje dopiero to, co można za nie kupić. Ostatnie badania potwierdzają, że jest w tym dowcipie sporo racji.
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja są od dawna wykorzystywane przez przedsiębiorstwa do ustalania najbardziej efektywnych strategii cenowych produktów. Najnowsze badania pokazują jednak, że posiłkowanie się nowymi technologiami może prowadzić do powstawania zmów cenowych pomiędzy firmami, których zarządy... wcale nie muszą być tego świadome.
Konsumenci obawiają się raczej utraty pracy, zmian klimatu i ataków hakerskich niż zachorowania na COVID-19. Bardziej ufamy prywatnym firmom niż instytucjom publicznym czy mediom, choć również w przypadku poszczególnych branż widać, że wiara w stabilność poszczególnych sektorów gospodarki jest ograniczona.
Izolacja społeczna, w jakiej funkcjonujemy, ma realny wpływ na nasze samopoczucie. Z tego powodu część firm postanowiła wesprzeć zatrudnionych w tym zakresie, wykupując konsultacje psychologiczne w formie telefonicznej lub online.
W 2020 roku oszczędności polskich gospodarstw domowych powiększyły się o ponad 100 miliardów złotych. Oznacza to, że po ustaniu pandemii klienci będą chcieli przeznaczyć znaczącą część tych pieniędzy na solidne zakupy.
Najnowsze badania pokazują, że po opanowaniu pandemii pracownicy nie mogą raczej liczyć na pracę zdalną w pełnym wymiarze. Pracodawcy preferują hybrydowy model zatrudnienia.
Firmy poszukują często nowych pracowników, którzy wniosą do organizacji świeże wartości i talenty. Jednak osoby spoza przedsiębiorstwa muszą mieć czas na aklimatyzację, a i znalezienie odpowiedniego kandydata bywa zwykle dużym wyzwaniem i obarczone jest ryzykiem błędu.
Jednym ze skutków pandemii jest gwałtowny wzrost znaczenia e-commerce, a co za tym idzie – również firm kurierskich, dzięki którym wiele sklepów mogło kontynuować działalność po zamknięciu gospodarki. Niebawem kuriera będzie mógł zastąpić dron, a pomóc w tym mogą nowe przepisy regulujące rynek bezzałogowców, które weszły w życie z początkiem roku.
Typowy sprzedawca postrzegany jest jako osoba działająca przede wszystkim na korzyść producenta towarów lub usług, które sprzedaje. Badanie naukowców z Oklahoma State University pokazuje jednak, że najskuteczniejszy model sprzedaży powinien zachowywać równowagę między interesami producenta i klienta.
Świetne informacje płyną z ankiety przeprowadzonej wśród przedstawicieli funduszy private equity działających w Europie Środkowej. Inwestorzy w 2021 roku planują częściej kupować niż sprzedawać.