Tematem trzeciej konferencji w ramach Elite Sales Program jest sprzedaż doradcza. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób wykorzystać nowe modele, aby uzyskać przewagę konkurencyjną i sprawić, że klienci przestaną być jedynie odbiorcami, ale aktywnie włączą się w tworzenie wartości i oferty firmy. Gościem specjalnym wydarzenia jest dr Régis Lemmens, założyciel firmy konsultingowej Sales Cubes i wykładowca na uczelniach biznesowych, na co dzień zajmujący się tematyką sprzedaży konsultacyjnej. Partnerami wydarzenia są
Postępująca cyfryzacja zmieniła sposób, w jaki klienci dokonują zakupów - dziś wszyscy mamy dostęp do globalnego rynku i mnogości ofert. Nadmiar danych z jednej strony daje większy wybór, z drugiej zaś stanowi wyzwanie zarówno dla sprzedawców związane z dotarciem do klientów, jak i samych zainteresowanych, którym trudniej jest ocenić czego naprawdę potrzebują. Eksperci ESP pokażą, w jaki sposób w tych warunkach informacyjnego chaosu angażować klientów i sprawić, aby zbudować zaufanie, które przełoży się na dłuższą współpracę.
Zachęcamy do udziału w konferencji „Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów”, na stronie wydarzenia.
Jak zmienia się sprzedaż doradcza: wyzwania dla prezesów, szefów sprzedaży i handlowców
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RmIVltASCg7Aq/1631694185/2cO6BbDFNlOi5RmqZIEP5m2IBrnBgCIE.jpg)
Współczesny czas dla biznesu to czas dużej niepewności. Dotyczy to nawet firm, które skorzystały ze zmian spowodowanych COVID19 - także i one w dalszym ciągu muszą elastycznie podchodzić do wyzwań i przystosowywać się do zmieniających się warunków. Klienci od zawsze dzielili się na transakcyjnych i konsultacyjnych, który to podział jeszcze pogłębił się w trakcie pandemii. Z jednej strony w wielu wypadkach sprzedawca przestał być potrzebny, ponieważ nowe technologie w procesie zakupowym zastąpiły konieczność bezpośredniego kontaktu. Z drugiej zaś, wielu klientów potrzebuje porady na temat tego, czego tak naprawdę potrzebuje. Z tego powodu zwiększa się rola marketingu i jego integracja z działami sprzedaży, a także procesów biznesowych.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1CiNsIzRJepA/1631694185/1tvUjbdgdBe677vI1Au0OY072CiBvz9y.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RSAcgaD2Qv4hW/1631694186/1zqcrXch1um4mxmQVoIRJTZiCj7C6uG7.jpg)
W przypadku sprzedaży istotna jest zwinność - powinniśmy wykorzystywać technologie, które odciążą specjalistów sprzedaży i zwiększą ich efektywność.
Dylemat: bronić status quo, czy być agentem zmiany?
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RBIWeFALD859v/1631694592/1cbWr9BEBuXBRWoZq8OXWc3mSidij7aF.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RknxaOUaqRgyn/1631694592/20YiDup1tUXXtsQj1XZOg89M7oQt2uGm.jpg)
Wybór metodologii sprzedaży zależy w dużej mierze od sytuacji klienta. Jak wynika z badania Leffa Bonneya, najlepsi sprzedawcy stosują więcej niż jedno podejście, dlatego potrzebny jest dużo bardziej elastyczny proces szkolenia sprzedawców i nieopieranie swoich działań na jednym paradygmacie.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RtXoyH1QtCsdh/1631694863/2FuvhncxluQSC8UaC8GfdoobYi97HXwm.jpg)
Kluczowa jest rola menedżera sprzedaży, który powinien zdawać sobie sprawę z ewolucji rynku i potrzeby szkolenia sprzedawców w kierunku sprzedaży konsultacyjnej.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RG1ptwhGbqakH/1631695274/1w5xyqChL5UKdvu9FuqI3UzHVK0zNIT1.jpg)
Sprzedaż dla kluczowych klientów jako specjalna forma sprzedaży doradczej
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RTXza0ZzShbOO/1631697506/7zcj7D91UbZ9xgNiMMtRuxZ0ss73rO60.jpg)
Dr Regis Lemmens przedstawia nowe trendy i zmiany jakie dotyczą sprzedaży doradczej. Już teraz dołącz do dzisiejszej konferencji i dowiedz się, na czym polega specyfika pracy z kluczowymi klientami, a także jakie nowe role i zadania dotyczą osób zajmujących się sprzedażą doradczą.
Integracja sprzedaży i marketingu B2B w cyfrowym świecie
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1dlFC0wYg7OA/1631710651/27k4uAvEypHJFY7tOKpA9Sfa0gkbVYaq.jpg)
Łukasz Kosuniak, praktyk marketingu B2B współpracujący m.in. z Samsungiem, opowiada o tym, w jaki sposób wykorzystać cyfrowe kanały sprzedaży. Jak wynika z danych firmy HubSpot w czasie pandemii zwiększyła się liczba wysyłanych e‑maili. Efektem było dwukrotne zmniejszenie konwersji, czyli skuteczności kampanii marketingowych.
90% klientów nie lubi cold callingu i cold mailingu.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R16xv2Bl8Ah9a/1631710651/29RChgJwyaO2Nyh7D5knJZMTDTqCZKPK.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1RSwYXVfa5mk/1631710651/AEerUzauaUfzU34cMPEaTqk6GOHPZyI3.jpg)
Technologia sprawia, że sprzedawcy w większym stopniu mogą angażować się na dalszych etapach lejka sprzedażowego.
Treści w internecie nie są w stanie przekonać klienta do wyboru danego rozwiązania - mogą jedynie stanowić wstępny etap zapoznania z danym zagadnieniem. Na dalszych etapach niezbędny jest doradca, który pomoże podjąć decyzję, odpowiadając na konkretne potrzeby klienta.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/Rsp890wMiO2RV/1631710652/pewlv70zy1PoUMYE6oVYXaEd4y0z8TiE.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RmE6c3tHfCh2N/1631710731/2KuzDtr4Y1yIIBGc05TDCwtVlV4v8JaP.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R8oymfPLe5IbT/1631710779/2WSqm2gerqhRE56afv6uIkx6WdpglUPA.jpg)
Powinniśmy zdefiniować, co dla nas oznacza „lead”, a także jakie są standardy jego obsługi.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1KURCJBUxdtu/1631711105/mImdrEnRZM6qPEWp5dGQWVEVqZuZOXfn.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1Z4sVNjjt8SP/1631711279/1VhWmOoLGmdEK15mJaMhxr50ss37NECp.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RogWfPF5lN7RC/1631711344/1RWu5AHtSFcEZigCKopq9uBKyDloPR9C.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R6Y8hRfnAZTNQ/1631711487/104LnTWxvRfKquELRB3SwKHCpMCQEC6l.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RWUSTSKp1f8pg/1631711576/oVCSfffzK7Vs2TfaEN4racslAXpKlFU0.jpg)
Sprzedaż doradcza w świecie cyfrowej transformacji
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1AQj688FoUX7/1631712913/1dgfS8kYrVbY8iRz8jRXx3wcy3ug9HRF.jpg)
Krzysztof Sobieszek, ekspert ds. transformacji biznesowej w Publicis Groupe Poland przedstawia jakie wyzwania dla sprzedaży stanowi ciągły proces transformacji cyfrowej i jak w takich warunkach wykorzystać interakcje z klientem do generowania nowych rozwiązań.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RoHPV9hvU3EUt/1631712913/CFXsHKhlD7B5Tv0ZEJ4AgndfU4KE6Jlb.jpg)
Sposób, w jaki przedstawimy dane zagadnienie i kontekst wpływają na uzyskane wyniki.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RLeWLfd5PUimU/1631712913/VVGRu1kLb371gCUL4JmGqfsEzAo7qCY5.jpg)
Transformacja cyfrowa obecnie dotyczy dosłownie wszystkiego.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RC0u73mPcZU93/1631713117/2OWBUK2okkwrsZRKfCfGpZXWUdDlwoC1.jpg)
Zanim zdecydujemy się na przystąpienie do transformacji cyfrowej powinniśmy sporządzić „mapę”, abyśmy wiedzieli w którym miejscu się znajdujemy i gdzie chcemy się dostać.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1NXJpY1pjdFI/1631713582/1yWAo6PBudrkFqV6BDJVKjeFPmGr3I9f.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1SA9kDBG5FQJ/1631713783/1hqcAXfMko6oAeyfhcTpmUGA30vGlRXW.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1YsX8oYqUJ4E/1631713783/1DXoxbKkyQG540MeumHdumiedEnadJwY.jpg)
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RPw05q5PyGdPa/1631713783/118aTR0hk0W7BpA57FeaaXBBKvSDoV0Z.jpg)
Kluczowe dla firm takich jak Microsoft i Google jest konsekwentne łączenie oferty produktów i usług z prowadzoną narracją.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R6U34mY6hEYtw/1631713859/1uaCWu9wwDCsivAfHQuEJPvHXa5bPMtb.jpg)
Digitalizacja skaluje zrównoważone strategie wzrostu, ale sama w sobie nie jest strategią wzrostu.
![Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RxGIZu60CuTju/1631714288/cc3T8kbMoLHyumzW6DMZwRNfWYhTxxy5.jpg)