Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Wybuch pandemii koronawirusa i narzucony lockdown sprawiły, że wirtualna sprzedaż przestała być alternatywą, a stała się koniecznością. Jednak nawet jeśli nie planowaliśmy tak szybkiej transformacji w swoich firmach, to po roku mało kto tęskni za wcześniejszym modelem sprzedaży.
Aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedaży za pośrednictwem internetu, nie wystarczy założenie strony i prowadzenie wysyłki poprzez sieć. Na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku ogromną rolę odgrywa wykorzystanie sztucznej inteligencji, usprawniającej obsługę klienta i zwiększającej sprzedaż
Czy można naprawić złe pierwsze wrażenie podczas negocjacji biznesowych? Badania pokazują, że można – i to w dość prosty sposób.
Startuje Elite Sales Program - cykl prestiżowych konferencji dla liderów zarządzających sprzedażą. Pierwsza konferencja odbędzie się już 19 maja 2021 roku.
W marcu Polacy zamierzają częściej kupować produkty spożywcze, leki i artykuły gospodarstwa domowego. Rzadziej planują wydawanie pieniędzy na meble, urządzenia elektroniczne i ubrania, ale jeśli to zrobią, chętniej zdecydują się na zakupy online.
W zeszłym roku w obszarze polskiej sieci internetowej pojawiło się aż 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. Mimo to klienci nie rezygnują z zakupów w placówkach stacjonarnych, chętnie sięgają także po rozwiązania hybrydowe.
Obostrzenia sanitarne wprowadzone z powodu pandemii oraz wywołane przez nią słuszne obawy o ryzyko zakażenia w miejscach publicznych skłoniły wiele osób do częstszego dokonywania zakupów on-line. Kim są klienci polskiego e-commerce i jak dokonują zakupów?
Typowy sprzedawca postrzegany jest jako osoba działająca przede wszystkim na korzyść producenta towarów lub usług, które sprzedaje. Badanie naukowców z Oklahoma State University pokazuje jednak, że najskuteczniejszy model sprzedaży powinien zachowywać równowagę między interesami producenta i klienta.
Jedną z branż, które nie cierpią zbytnio z powodu pandemii, jest szeroko rozumiany przemysł zabawkarski. Pandemia wymusiła jednak znaczące zmiany w sposobie funkcjonowania wielu firm.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Salesforce, aż 69% klientów oczekuje, że sklepy będą prowadzić sprzedaż wielokanałową. To element "nowej normalności", w jakiej muszą odnaleźć się firmy działające w handlu detalicznym..
Wraz z rosnącą złożonością biznesu firmy dostrzegły zalety upraszczania tego, co się da. Nie forsują na siłę własnych rozwiązań, tylko stawiają na standardy ułatwiające wymianę danych. O tym, jak kody kreskowe stały się symbolem rozwoju polskiej gospodarki, oraz konieczności wyeliminowania papierowych dokumentów z łańcucha dostaw, mówi dr inż. Elżbieta Hałas, członkini zarządu GS1 Polska. Rozmawiała Joanna Koprowska.
Duże miasta oferują szeroki wybór usług. Niezależnie od branży mamy możliwość wybierać spośród różnorodnych ofert. W Warszawie znajduje się wiele drukarni, ale jak wybrać te najlepszą?
8 września 2020 r. odbędzie się jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń e-commerce tej jesieni: E-commerce Trends Summit. Dołącz do nas i zdobądź narzędzia, które pozwolą twojemu przedsiębiorstwu przetrwać kryzys i wyznaczyć nową, szytą na miarę ścieżkę rozwoju.
Jak sprawnie odnaleźć się w zdalnym modelu sprzedaży i wykorzystać to jako okazję do zwiększenia efektywności naszego modelu sprzedażowego?
W czasach kiedy produkty i usługi stają się coraz bardziej złożone, specjalistyczna sprzedaż doradcza może być jednym ze źródeł przewagi konkurencyjnej firm w B2B.
Sprzedaż jest tą funkcją biznesu, od której zależy byt przedsiębiorstwa. Źle zaprojektowana, szczególnie w kryzysowych warunkach, może doprowadzić do utraty rynku i spadku przychodów.
Zamknięte galerie i supermarkety to nie tylko problem dla sieci handlowych i ich pracowników, ale i dla samych klientów, ponieważ Polacy znajdowali wielką przyjemność w robieniu zakupów i przed kryzysem robili to często.
Sprzedaż stała się dysfunkcyjna – przekonuje Justin Roff-Marsh, międzynarodowy ekspert w dziedzinie sprzedaży, i namawia do restrukturyzacji zespołów sprzedażowych. W rozmowie tłumaczy, jak zbudować efektywne działy sprzedaży i wykorzystywać potencjał handlowców.
Jeśli czytając odpowiedzi w tym teście, poczujesz się tak, jakbyś gdzieś kiedyś już je słyszał, nie bądź zdziwiony. Możliwe, że udzielili ich Twoi koledzy z branży.
Coraz częściej mówi się o kryzysie w handlu detalicznym. Dlatego ważniejsze niż kiedykolwiek jest dla punktów sprzedaży doświadczanie znaczeń związanych z produktem, usługą czy marką.