Powiadomienie
PROMOCJA
Wybierz pakiet biznesowej wiedzy dla siebie.
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejTypowy sprzedawca postrzegany jest jako osoba działająca przede wszystkim na korzyść producenta towarów lub usług, które sprzedaje. Badanie naukowców z Oklahoma State University pokazuje jednak, że najskuteczniejszy model sprzedaży powinien zachowywać równowagę między interesami producenta i klienta.
Na czym polegać będzie "nowa rzeczywistość" z perspektywy firm? Odpowiada Krzysztof Augustynowicz, regionalny dyrektor sprzedaży na region CEE w Salesforce.
O tym, jak firmy powinny świadomie kształtować swoje marki, opowiada Krzysztof Langer, założyciel i prezes agencji brandingowej Admind Branding & Comunications.
W Polsce od kilku dobrych lat Czarny Piątek jest wydarzeniem trwającym dłużej niż jeden tylko dzień. To co najmniej tydzień wyprzedaży, ale niektórzy sprzedawcy rozciągają go jeszcze bardziej. Tym bardziej, że w czasie intensyfikacji zakupów online szał zakupowy nie ma granic.
„Sienkiewicz i Ćwierczakiewiczowa rozchodzą się w takiej ilości egzemplarzy, a spotkać ich można w kuchni i w salonie”.
Nadchodzący rok będzie wymagał od marek premium ewolucji i dostosowania się do zmieniającego się krajobrazu społecznego. Etyka stanie się równie ważna, co estetyka, a zamożni konsumenci skierują swoją uwagę w stronę zrównoważonych brandów.
Black Friday i Cyber Monday to dla sprzedawców nie tylko dobry pretekst do przewietrzenia magazynów, ale także okazja przyciągnięcia nowych klientów. Od kilku lat również polskie firmy próbują zarazić swoich klientów zakupowym entuzjazmem.
Dane są najcenniejszą walutą XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży.
Jak zmieniła się w ostatnich miesiącach sprzedaż? Czy COVID-19 i kryzys nim spowodowany spowodował zmiany w zachowaniach konsumentów? Obejrzyj webinarium Grzegorza Łapińskiego, wiceprezesa firmy Polskie ePłatności i trenera ITS Sales Strategy Program.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Salesforce, aż 69% klientów oczekuje, że sklepy będą prowadzić sprzedaż wielokanałową. To element "nowej normalności", w jakiej muszą odnaleźć się firmy działające w handlu detalicznym..
Przeniesienie sprzedaży do sieci nie rozwiązuje problemu związanego ze spadkiem przychodów. Trzeba mieć pomysł na to, w jaki sposób chcemy w tym sklepie sprzedawać i jak będziemy się komunikować z klientem.
Zaoferowanie tego samego asortymentu tym samym klientom tylko poprzez inny kanał dystrybucji nie zawsze udaje się w pełni, szczególnie jeśli chcemy przenieść do sieci biznes 1:1.
Podczas przygotowywania karty produktu w sklepie internetowym warto pamiętać o pewnych narzuconych standardach funkcjonujących w sieci, do których klienci są po prostu przyzwyczajeni. Tym bardziej, że istnieje już spora konkurencja.
Podczas lockdownu Podgórskie Delikatesy – firma z branży FMCG – utraciły część swojego przychodu, w związku z czym ich właściciel zdecydował się na przejście do kanału e-commerce. Początkowo sprzedaż online przynosiła oczekiwane rezultaty, jednak po zniesieniu obostrzeń firma zaczęła notować coraz mniejszą liczbę zamówień w sieci, choć wielkość zakupów w stacjonarnym punkcie handlowym nie rosła.
Wraz z rosnącą złożonością biznesu firmy dostrzegły zalety upraszczania tego, co się da. Nie forsują na siłę własnych rozwiązań, tylko stawiają na standardy ułatwiające wymianę danych. O tym, jak kody kreskowe stały się symbolem rozwoju polskiej gospodarki, oraz konieczności wyeliminowania papierowych dokumentów z łańcucha dostaw, mówi dr inż. Elżbieta Hałas, członkini zarządu GS1 Polska. Rozmawiała Joanna Koprowska.
Jeśli potrafimy coś robić, najpewniej wyolbrzymimy znaczenie tej umiejętności i będziemy szukać sposobów, aby jak najczęściej z niej korzystać. Jakie przełożenie ma ta zasada na działania marketingowe i budowanie marki?
Chcesz wiedzieć, w jakim stopniu kryzys zmieni e-commerce? Czy trendy związane ze sprzedażą w internecie przełożą się na twój biznes? 8 września 2020 roku dowiesz się tego podczas E-commerce Trends Summit, konferencji zorganizowanej w formule online. Już dziś zgłoś swój udział!
Jak sprawnie odnaleźć się w zdalnym modelu sprzedaży i wykorzystać to jako okazję do zwiększenia efektywności naszego modelu sprzedażowego?
W czasach kiedy produkty i usługi stają się coraz bardziej złożone, specjalistyczna sprzedaż doradcza może być jednym ze źródeł przewagi konkurencyjnej firm w B2B.
Bieżący rok powitał nas inflacją, rewizją prognoz gospodarczych oraz „czarnym łabędziem”, czyli koronawirusem. Jak w warunkach, kiedy musimy elastycznie reagować na to, co dzieje się na rynku, skutecznie projektować oferty, które będą odnosić sukces?