Marketing i sprzedaż
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejWebinarium - Jak wykorzystać coaching do zwiększenia sprzedaży
W trakcie webinarium poruszymy następujące zagadnienia:
- Jak zostać coachem sprzedaży? Przeszkody i dobre praktyki
- W jaki sposób coaching może przyczynić się do rozwoju kompetencji sprzedażowych?
- Jakie reguły cechują coaching sprzedaży?
- Jak wykorzystać coaching do zwiększenia sprzedaży?
Content marketing – 6 błędów, które być może popełniasz
Efektywny content marketing wymaga zrozumienia mechanizmów i zasad, na których oparty jest cały marketing online. Promocja marki w internecie może odbywać się na różnych płaszczyznach, jednak każde podjęte działanie musi być spójne z obraną strategią. Przekonaj się, co możesz zrobić, aby uniknąć kilku często popełnianych błędów, które mogą zaważyć na powodzeniu całego przedsięwzięcia!
Biznes zanurzony w metaświecie
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku biznes zainwestował ponad 120 miliardów dolarów w rozwój technologii związanych z metawersum. Nic dziwnego, gospodarka wirtualnych światów do 2030 roku może bowiem osiągnąć wartość 5 bilionów dolarów.
Osiem trendów w zarządzaniu doświadczeniami klientów
Od kilku lat koncepcja budowy kultury klientocentrycznej w firmach na całym świecie zyskuje coraz więcej zwolenników. Dbanie o lojalność klientów i ich doświadczenie znajduje się na liście priorytetów firm niezależnie od branży, w jakiej działają. Co roku, w pierwszy wtorek października wiele z nich świętuje Dzień Doświadczenia Klienta, podsumowując działania podejmowane na rzecz poprawy doświadczeń klientów.
Badania znajomości marki wykorzystują do pracy różne narzędzia
Badania znajomości marki mogą zostać przeprowadzone na kilka sposobów, które docelowo miewają taki sam efekt. Należy jednak pamiętać, że badania znajomości marki przekazujemy specjalistom, ponieważ tylko i wyłącznie oni są w stanie poprawnie przeprowadzić analizę i przedstawić efekty oraz propozycje zmian wynikających z przeprowadzonych badań.
Od niedoboru do nadmiaru, z dnia na dzień
W ciągu dwóch ostatnich lat chroniczne niedobory praktycznie wszystkiego stały się oczywistością. Braki surowców w fabrykach. Miesięczny czas oczekiwania na zamówione urządzenia czy meble. Jednak w wielu branżach wystarczyło zaledwie kilka miesięcy, by przejść od braku towaru na sprzedaż do braku nabywców.
W e-commerce jedynym pewnikiem jest zmiana
Rekordowo wysokie koszty wysyłki, wzrost liczby kanałów, na których sprzedają firmy, oraz rosnąca świadomość w kwestii ekologicznych rozwiązań wpłyną na sposób, w jaki robimy zakupy, jak sprzedajemy oraz jak transportujemy towary.
Dziewięciu na dziesięciu Polaków kupuje online
Znaczenie handlu internetowego dla gospodarki rośnie z każdym rokiem. Szacuje się, że europejski rynek e-commerce w 2025 roku osiągnie wartość
569,2 mld dolarów. W naszym kraju ta tendencja nie odbiega od europejskiej – w 2026 roku spodziewana wartość brutto tego rynku wyniesie 162 mld zł. Jak
wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie KIR i ZBP, dzisiaj zakupy w internecie robi już 89% ankietowanych. To niemal dwukrotnie więcej
niż przed pandemią, kiedy korzystanie z e-handlu deklarowało 45% badanych.
Opis produktowy, który sprzedaje
Odpowiednio skonstruowany opis produktowy może
znacząco poprawić współczynnik konwersji. Wprowadzając do niego informacje o korzyściach płynących z zakupu towaru oraz element kreatywny, z pewnością przekonamy do zakupu nawet tych niezdecydowanych klientów.
W czasie inflacji trzeba być odważnym
– Koszty prowadzenia biznesu w branży e-commerce urosły, a malejąca siła nabywcza konsumentów powoduje, że sprzedaż spada. Akwizycja nowych klientów zaczyna być coraz droższa, a koszty pozyskania jednego są dwa razywiększe, niż były dotychczas – mówi Cezary Kożon, prezes zarządu Spyrosoft eCommerce, i dodaje, że aby utrzymać lojalność klientów, trzeba odważnie inwestować w innowacyjne rozwiązania.Rozmawia Paulina Kostro.
Komentarz praktyka: Łączymy świat tradycyjny ze światem online
Konkurencja między kanałami sprzedaży oraz podkradanie sobie klientów nic dobrego nie przyniosą. Potrzebna jest ustrukturyzowana współpraca między zespołami, aby firma mogła realizować zakładane cele.
Komentarz praktyka: Czas na zmiany
Szefowie firmy Gamma doszli do momentu, w którym nie tylko należy rozmawiać o transformacji sprzedaży, ale wręcz ją zaplanować. Na szczęście zarząd firmy, która znalazła się na poważnym sprzedażowym zakręcie, coraz dobitniej uświadamia sobie, że jeśli ma wyjść z tej sytuacji bez szwanku, zmiany są konieczne.
Sztuka łączenia tradycji z nowoczesnością
Czy można kupić polski chleb w Korei Południowej lub w Stanach Zjednoczonych? Jak najbardziej. Połączenie tradycyjnych receptur z nowymi technologiami pozwala przekroczyć nawet najdalsze granice, o czym opowiada Michał Zajezierski, wiceprezes piekarni Nowel.
Komentarz praktyka: Każdy kryzys powinien inspirować do rozwoju
Pandemia wywarła silne piętno na rynkach i znanych nam mechanizmach sprzedaży. Klienci zmieniają swoje nawyki zakupowe i ze względu na sytuację geopolityczną ostrożniej wydają pieniądze. A to może dla wielu firm oznaczać konieczność przebudowy działów sprzedaży.
Blaski i cienie performance marketingu
Czy skalowanie biznesu za pomocą performance marketingu jest skuteczne? Jeszcze dwa, trzy lata temu odpowiedź byłaby twierdząca. Ale dziś, gdy zmienne otoczenie biznesowe stawia przed marketerami w sieci coraz większe wyzwania, odpowiedź nie jest już tak oczywista. Dowiedz się, jak pokonać coraz wyżej zawieszoną poprzeczkę.
Firma na sprzedażowym zakręcie
Producent paneli podłogowych zaczyna tracić udziały w rynku i ustępować pola rywalom. Właściciele szukają sposobu na powstrzymanie tego trendu i rozważają zmianę strategii oraz restrukturyzację działu sprzedaży.
Jak budować doświadczenia zakupowe w świecie zbyt wielu bodźców?
W 2018 roku firma Salesforce przeprowadziła badanie, w którym aż 88% respondentów stwierdziło, że doświadczenie zakupowe, jakie zapewnia dana firma, jest równie ważne, co oferowane przez nią produkty i usługi.
Rozwiązanie problemu inflacji: sprzedaż ze stratą
Liderzy potrafiący prowadzić sprzedaż ze stratą zyskują na znaczeniu, ponieważ inflacja wciąż rośnie.
Pozycjonowanie i inne sposoby na promocję biznesów lokalnych
Prowadzisz biznes lokalny i szukasz sposobów na dotarcie do klientów, którzy mogą być zainteresowani twoimi usługami? Chcesz zwiększyć popularność na rynku lokalnym i pomnożyć współczynnik konwersji? Nie wiesz, od czego zacząć? Poniżej garść wskazówek! Zachęcamy do lektury!
Jak samodzielnie założyć stronę WWW?
Samodzielne zbudowanie strony internetowej i opublikowanie jej w sieci na pierwszy rzut oka może wydawać się trudnym zadaniem. W rzeczywistości możemy zbudować samodzielnie stronę WWW, korzystając z prostych w obsłudze narzędzi.