Marketing i sprzedaż
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejOd niedoboru do nadmiaru, z dnia na dzień
W ciągu dwóch ostatnich lat chroniczne niedobory praktycznie wszystkiego stały się oczywistością. Braki surowców w fabrykach. Miesięczny czas oczekiwana na zamówione urządzenia czy meble. Jednak w wielu branżach wystarczyło zaledwie kilka miesięcy by przejść od barku towaru na sprzedaż do braku nabywców.
Jak budować doświadczenia zakupowe w świecie zbyt wielu bodźców?
W 2018 roku firma Salesforce przeprowadziła badanie, w którym aż 88% respondentów stwierdziło, że doświadczenie zakupowe, jakie zapewnia dana firma, jest równie ważne, co oferowane przez nią produkty i usługi.
Rozwiązanie problemu inflacji: sprzedaż ze stratą
Liderzy potrafiący prowadzić sprzedaż ze stratą zyskują na znaczeniu, ponieważ inflacja wciąż rośnie.
Prezes. Przyjaciel czy wróg sprzedaży?
Szefowie firm często są przekonani o swoich niemalże magicznych mocach sprzedażowych, podczas gdy ich pracownicy nie zawsze się z tym zgadzają. Zaangażowanie wyższej kadry zarządzającej w budowanie relacji z klientami może napędzać sprzedaż, ale też ją utrudniać, a nawet uniemożliwiać. Oto co warto wiedzieć przed kolejnym spotkaniem biznesowym.
Co powinien zrobić prezes, by stać się mistrzem sprzedaży
Prof. Christoph Senn z INSEAD przez lata badał podłoże sukcesów sprzedażowych prezesów i innych przedstawicieli kadry zarządzającej. W rozmowie z Joanną Koprowską dzieli się swoimi spostrzeżeniami i radami, dzięki którym liderzy mogą w realny sposób wspierać działy handlowe i przyczyniać się do wzrostu sprzedaży.
Pozycjonowanie i inne sposoby na promocję biznesów lokalnych
Prowadzisz biznes lokalny i szukasz sposobów na dotarcie do klientów, którzy mogą być zainteresowani twoimi usługami? Chcesz zwiększyć popularność na rynku lokalnym i pomnożyć współczynnik konwersji? Nie wiesz, od czego zacząć? Poniżej garść wskazówek! Zachęcamy do lektury!
Jak samodzielnie założyć stronę WWW?
Samodzielne zbudowanie strony internetowej i opublikowanie jej w sieci na pierwszy rzut oka może wydawać się trudnym zadaniem. W rzeczywistości możemy zbudować samodzielnie stronę WWW, korzystając z prostych w obsłudze narzędzi.
Zwyczaje zakupowe różnych pokoleń, które warto znać
Kamila Gębik – ekspertka ds. e-commerce – opowiada o tym, jak prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, które precyzyjnie trafią w potrzeby poszczególnych pokoleń. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Managament Review Polska”.
Naukowe podejście do pozycjonowania stron według frameworku Semcore
Stosunkowo trudno jest znaleźć w sieci badania lub specjalistyczne analizy, które w naukowy sposób podejdą do procesu pozycjonowania stron, efektów tej strategii lub poszczególnych technik stosowanych w ramach poprawy widoczności serwisów internetowych w Google.
Social selling na LinkedInie
Social selling to podejście, w którym komunikujemy się z rynkiem przez naszych ludzi i ich ekspercki wizerunek. To on sprawia, że klienci wracają do naszych handlowców, ponieważ wiedzą, że to najlepsi specjaliści w swojej dziedzinie.
Skuteczna sprzedaż to towarzyszenie klientom w całej drodze zakupowej
Po wielu miesiącach przerwy stopniowo wracają targi i stacjonarne konferencje. Ale wypracowane przez czas pandemii rozwiązania zastępujące bezpośredni kontakt z klientem sprawdzą się także w postpandemicznej rzeczywistości. Ich wdrożenie może uodpornić firmę na inne turbulencje.
COVID odciął nas od targów! Skąd brać nowych klientów?
Jednym z sektorów, który najmocniej odczuł wpływ pandemii, jest branża eventowa. Kryzys dotknął nie tylko organizatorów imprez, ale też firmy, które za pośrednictwem targów i konferencji docierały do swoich klientów. Jedną z nich jest polski producent elementów automatyki przemysłowej, który utracił swój najsilniejszy oręż – prezentowanie oferty podczas wydarzeń branżowych.
Pięć najczęstszych błędów organizatora akcji promocyjnych – praktyka, prawo, podatki
Loterie, konkursy i inne akcje promocyjne to ciekawy sposób na zaangażowanie konsumentów i klientów oraz promowanie marki. Jak organizować takie akcje, aby przebiegały bez zawirowań prawnych, a klienci dobrze się bawili?
Demografia, głupcze! – nowy numer "ICAN Management Review"
W trzynastym wydaniu magazynu „ICAN Management Review" analizujemy, w jaki sposób obecna sytuacja demograficzna przenosi się na polski biznes: zarządzanie pracownikami, wymagane kompetencje przywódcze, nowoczesne formy marketingu i sprzedaży.
Omnichannel ponad granicami
Pomysł na innowacyjną rękawicę do demakijażu wykonaną z mikrowłókna przywiozły z Tasmanii. Dopracowały go wraz z producentami z Korei. A pierwszego dystrybutora poznały w Arabii Saudyjskiej. Założycielki firmy Phenicoptere opowiadają o tym, jak sprzedaż wielokanałowa pomogła im stworzyć globalną markę Glov.
Marketing dopasowany do pokoleń
Marketerzy na całym świecie muszą stawić czoła obsłudze pięciu różnych pokoleń.
Social selling w wersji pilotażowej
Osoby wdrażające w firmie sprzedaż społecznościową powinny pamiętać o tym, aby zmianę tę wprowadzać stopniowo. Dzięki temu będą mieć szanse przetestować działania na żywym organizmie i lepiej dostosują je do potrzeb zarówno handlowców, jak i klientów.
Przykład powinien iść z góry
Wdrożenie strategii social sellingu, a co za tym idzie –wyznaczenie na nowo misji danej firmy, powinno wybrzmieć z ust lidera tej organizacji. Wprowadzanie zmian powinno zacząć się „od góry” i nie można przeskoczyć nagle dwa piętra niżej, gdyż w firmie zapanują niezrozumienie i chaos.
Nowe narzędzie sprzedaży czy ulotna moda
Zmienia się sposób, w jaki klienci B2B dokonują zakupów. Dobre relacje biznesowe, o które kiedyś tak zabiegali handlowcy, przestają mieć decydujące znaczenie w wyborze dostawcy. Kupujący nie chcą też tracić czasu na zbędne spotkania. Do tego decyzje podejmują zespoły zróżnicowane wiekowo, geograficznie i funkcjonalnie. Złe wiadomości? Wręcz przeciwnie. To szansa dla nowej, cyfrowej sprzedaży B2B.
Jak marketing konwersacyjny ułatwia kontakt z klientem
Dynamiczny rozwój e-commerce to nie tylko szansa wzrostu dla firm, ale też nowe wyzwania. Wśród tych drugich szczególnie istotna stała się konieczność szybkiego odpowiadania na potrzeby klientów. Umożliwia to marketing konwersacyjny.