Zarządzanie sobą
Wysoki poziom produktywności może stać się nieodłącznym elementem naszego życia. Jak go osiągnąć? Jak zachować równowagę i być wzorem dla innych?
Pokaż więcejNa czym polega motywacja wewnętrzna i jak ją u siebie wzbudzić?
Motywacja, rozumiana jako stan gotowości do podejmowania określonych kroków, może być klasyfikowana na wiele sposobów. Niekiedy podstawą takiego podziału jest źródło, z którego bierze się ta energia ukierunkowująca ludzkie zachowanie. W takim ujęciu wskazuje się na dwie jej odmiany, a więc motywację zewnętrzną i wewnętrzną.
Cyfrowi nomadzi w dobie pandemii – fenomen workation
Pandemia odcisnęła swoje nieodwracalne piętno na każdym aspekcie prowadzenia działalności zarobkowej. Jednym z najbardziej wyrazistych przykładów jest znaczące spopularyzowanie się pracy zdalnej oraz hybrydowej. Czemu zatem nie pracować, podróżując?
Co Global Gender Gap Report 2022 mówi nam o rynku pracy?
Razem z Olgą Kordys-Kozierowską, CEO fundacji Sukces Pisany Szminką, przyglądamy się danym z opublikowanego niedawno przez Światowe Forum Ekonomiczne raportu Gender Gap 2022 i zastanawiamy nad tym, co mówią one o sytuacji kobiet na polskim rynku pracy. Rozmawia Maria Korcz.
Kolejne wyzwanie w świecie VUCA – krótszy tydzień pracy. Czy polskie firmy są na to gotowe?
Do Sejmu trafił projekt ustawy zmieniającej tygodniowy wymiar etatu z 40 do 35 godzin. Jego uzasadnieniem ma być poprawa zdrowia Polaków i zapobieganie wypaleniu zawodowemu. Co istotne, nie przewiduje on zmian wysokości wynagrodzenia i umożliwia dużą swobodę w zakresie sporządzania harmonogramu pracy. Ustawa wydaje się być dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia pracowników, jednak stawia przed polskimi pracodawcami wiele wyzwań.
Relacje w pracy – jak nad nimi pracować?
Większość z nas od razu dostrzega, że ktoś w miejscu pracy zachowuje się agresywnie. Nieuprzejmości, przezwiska, grubiański język widoczne są od razu. Trudniej wyłapać i udowodnić zachowania toksyczne, manipulacje czy kłamstwa. Co powinien zrobić szef, gdy zauważy, że relacje między pracownikami nie są, oględnie mówiąc, dobre, szczególnie za sprawą jednej osoby, wpływając nie tylko na atmosferę w pracy, ale również na gorsze wyniki firmy? Na pytanie odpowiada Monika Reszko, psycholog biznesu, autorka książek, publikacji, badań i programów rozwojowych. Rozmawia: Paulina Kostro.
Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka
Kobiety w Polsce mają pełen dostęp zarówno do edukacji, jak i do pracy. Mogą zarządzać własnym majątkiem i posiadają pełne prawa wyborcze. Wydawałoby się, że cel równouprawnienia w 2022 roku został osiągnięty. Dlaczego więc, mimo trwającej od lat debaty o równości płci Polki wciąż ustępują pierwszeństwa i dostosowują się? Dlaczego nie wierzą w siebie i nie traktują marzeń oraz ambicji zawodowych priorytetowo, choć są lepiej wykształcone, a także bardziej empatyczne i znacznie lepiej zarządzające – co potwierdzają liczne badania. O tych i wielu innych zagadnieniach rozmawiano podczas konferencji Helping Hand „Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka”.
Jak zerwać z wypaleniem w 4 krokach
To był przepis na wypalenie: dwa lata pracy, często po godzinach, przy jednoczesnym pełnieniu funkcji rodzica czy opiekuna, w poczuciu izolacji od przyjaciół i współpracowników, którzy mogliby zagwarantować emocjonalne i praktyczne wsparcie. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Korn Ferry w 2021 roku, 89% profesjonalistów twierdziło wówczas, że są wypaleni, a zdecydowana większość (81%) przyznała, że są wypaleni bardziej niż na początku pandemii.
Dobrostan pracowników – klucz do efektywności
Trudno obecnie wyobrazić sobie organizację, która nie zetknęła się z problemami psychicznymi pracowników narzekających na przewlekły stres, wypalenie, obniżony nastrój. Firmy muszą więc zadbać o dobrostan swoich ludzi, by ci mogli się odwdzięczyć wysokim zaangażowaniem i większą lojalnością. Jak podejść do tego wyzwania?
Imperatyw elastyczności
O tym, jak nowoczesne modele pracy wpływają na pracowników i ich efektywność, a także o benefitach, które wpisują się w obecne zwyczaje osób aktywnych zawodowo, rozmawiamy z Tomaszem Jabłońskim, współzałożycielem Tutlo, platformy
do nauki języka angielskiego online.
Kompetencje menedżerów – bieżące trendy
Powszechnie uważa się, że kompetencje przyszłości wiążą się z digitalizacją, z którą mamy do czynienia praktycznie w każdej sferze życia. Jednak poza
umiejętnościami technicznymi coraz bardziej widoczna jest tendencja powrotu do ludzkiego wymiaru biznesu, do człowieka. W najbliższym czasie silny będzie więc nie tylko ruch związany z cyfryzacją, ale także rozwój kompetencji miękkich – twierdzą eksperci EY Academy of Business.Co menedżerowie powinni uwzględnić w planie rozwoju własnego i firmy?
Silny pracownik, silna firma
Przez ostatnie lata, w szczególności w czasie pandemii, rosła świadomość pracodawców dotycząca konieczności dbania o zdrowie psychofizyczne pracowników. Jednocześnie rozbudziły się oczekiwania samych zatrudnionych, którzy coraz częściej sygnalizują potrzebę wsparcia tego obszaru. Co więcej, gdy rozglądają się za nowym pracodawcą, poszukują nie tylko lepszej pensji, ale i większej troski o ich zdrowie.
Bartosz Rosłoński, Immersion Games – Zaczynał jako trener tenisa, dziś jest prezesem spółki notowanej na giełdzie
Jak sportowa pasja pomaga w biznesie? Jak regularne treningi mogą ukształtować nawyki sprzyjające sukcesowi zawodowemu? Z jakimi wyrzeczeniami trzeba się liczyć, chcąc łączyć karierę sportową z biznesową? O tym w „Sekretach Mistrzów” opowiada Bartosz Rosłoński, na co dzień prezes Immersion Games i pasjonat sportu, który ma na swoim koncie medal Mistrzostw Polski w tenisie ziemnym, a obecnie reprezentant naszego kraju w padla.
Jak tworzyć miejsca pracy wspierające zdrowie psychiczne pracowników i liderów?
Różę Szafranek, bohaterkę artykułu Czego możemy nauczyć się od młodych przedsiębiorców?, który ukazał się w 15 numerze „ICAN Management Review”, psycholożkę i CEO HR Hints, pytamy o to, jak rozmawiać w miejscu pracy o zdrowiu psychicznym, jak o nie dbać, a także o największe mity z nim związane, które wciąż pokutują w świecie biznesu.
Gdy rozwija się lider – rozwija się cała organizacja. Poznaj opinię absolwenta o programie ITL Strategic Leadership Academy™!
Przedstawiamy wywiad ze Sławomirem Kubiczkiem, Chief Executive Officer w FRIZO, który opowiedział o programie rozwojowym ICAN Institute z perspektywy uczestnika.
Zaskakująca wartość oczywistych spostrzeżeń
Potwierdzanie tego, w co ludzie już wierzą, może pomóc organizacjom przezwyciężyć bariery na drodze do zmian.
Jak odkryć w sobie przedsiębiorczość? Poznaj opinię absolwenta programu ITL Management™
Czy kolejne studia menedżerskie to dobra inwestycja? Zobacz, co na ten temat sądzi Mikołaj Buczyński, Project Manager w City Cosmetics, i poznaj praktyczne wskazówki, które mogą pomóc w podjęciu decyzji.
Efekt „Lady Makbet”, czyli dlaczego czujemy się brudni podczas networkingu
Specyfika networkingu polega na przeplataniu się relacji towarzyskich i biznesowych, co przypomina niekiedy grę o nie do końca jasnych zasadach. Trudno wyznaczyć granicę między tym, gdzie zaczyna się rozmowa nastawiona na osiągnięcie celu zawodowego, a tym, gdzie po prostu nawiązujemy przyjacielską znajomość. Obie strony takiej konwersacji mogą czuć się nie tylko skonfundowane, ale – jak wskazują badania – wręcz fizycznie… brudne.
Blue Monday nie musi być najsmutniejszym dniem w roku
Blue Monday, nazywany „najbardziej depresyjnym dniem roku”, przypada w trzeci poniedziałek stycznia. Cliff Arnall, twórca teorii o najsmutniejszym dniu roku, wybierając jego datę, brał pod uwagę czynniki meteorologiczne, ekonomiczne, poziom motywacji, a także… czas, jaki upłynął od Bożego Narodzenia. Dziś jednak jego teorię coraz częściej podaje się w wątpliwość.
Pandemia złagodziła nasze podejście do BHP. O czym warto pamiętać, by nie ucierpiało na tym zdrowie?
Dzięki postępowi technologicznemu praca biurowa przeniosła się na laptopy, tablety, a nawet smartfony. Cenimy te wygodę, bo pozwala nam na prowadzenie firmy z łóżka, fotela, a nawet plaży na drugim końcu świata. Skutkiem ubocznym jest jednak to, że zapominamy o bezpieczeństwie i higienie pracy, na czym cierpi nasz układ mięśniowo-szkieletowy.
Czy badania osobowości mogą powiedzieć, jakim jestem liderem? (część 2)
Samoświadomość jest niezbędna dla osób, które na co dzień zarządzają pracą zespołów. Jedną z najważniejszych dróg do jej odkrycia jest zrozumienie złożoności swojej osobowości. Z pomocą przychodzą coraz szerzej dostępne i coraz lepiej zaprojektowane testy osobowości – przedstawiamy dwa kolejne.