Powiadomienie
Wysoki poziom produktywności może stać się nieodłącznym elementem naszego życia. Jak go osiągnąć? Jak zachować równowagę i być wzorem dla innych?
Pokaż więcejW życiu prywatnym, jak i zawodowym często podejmujemy mikrodecyzje, które w dłuższej perspektywie mogą się okazać brzemienne w skutki.
Słowny żart albo życzliwy komplement ze strony przełożonego – nawet tego typu drobiazg może sprawić, że zostanie on oskarżony o molestowanie seksualne. W obecnych czasach margines swobody działań i słów dotykających choćby w minimalnym stopniu sfery seksualnej innych osób bardzo się zmniejszył.
Zadbanie o dobrostan zespołu może być polisą ubezpieczeniową firmy na kryzysowe czasy. Jeśli pracownicy potrafią zarządzać swoimi emocjami, wspierać się w trudnych chwilach i radzić sobie ze stresem, łatwiej zniosą trudy rosnącej niepewności. Jak im w tym pomóc?
Zwiększanie efektywności, zaangażowania i skuteczności własnej oraz zespołu to marzenie niemal każdego menedżera. Można je całkiem łatwo spełnić, jeśli w praktyce wykorzystamy wiedzę dotyczącą nastawienia.
Doba jest za krótka? Nie pamiętasz, kiedy udało ci się zrealizować wszystkie zaplanowane zadania? Pracujesz po godzinach, a wciąż masz coraz więcej do zrobienia? Jeżeli na wszystkie pytania odpowiedziałeś „tak”, to czas, żebyś przeczytał ten artykuł.
Od czasów pierwszej rewolucji przemysłowej, jako ludzkość, dążymy do usprawniania swojej pracy poprzez jej, początkowo tylko częściową, automatyzację. Obecnie jesteśmy na etapie czwartej rewolucji, określanej również mianem Przemysłu 4.0 – a nasz cel pozostał bez zmian. Jednak tym razem podstawą zmian nie jest technologia, a samorozwój człowieka – wspierany przez pracodawców.
Okazywanie emocji najczęściej uznawane jest za zachowanie nieprofesjonalne. Jest to jednak mylne przeświadczenie.
Budowanie marki osobistej w czasach kryzysu wymaga konsekwentnych i przemyślanych działań tam, gdzie przebywa grupa twoich interesariuszy. Warto zacząć od uporządkowania profilu na LinkedInie.
Jedną z cech, która różni homo sapiens od innych gatunków jest jego zdolność do myślenia o… swoim myśleniu. Ile prawdy kryje się w tym stwierdzeniu, gdy rozłożymy je na czynniki pierwsze? Poznaj powody, dla których warto inwestować w uczenie się efektywnego myślenia.
Autorka książki The Happiness Project, bestsellera na liście „New York Timesa”, opowiada o tym, co możemy zrobić, aby poczuć się szczęśliwymi.
„To, jak sobie radzimy z ekstremalnymi sytuacjami, zależy od naszego charakteru, determinacji i uczciwości. Jeżeli mamy solidne fundamenty, kryzys nas wzmocni”. Z Rafałem Sonikiem, przedsiębiorcą, sportowcem i filantropem, rozmawia Joanna Koprowska.
Awans ze stanowiska specjalistycznego na menedżerskie jest momentem zwrotnym w karierze pracowników i często spełnieniem marzeń. Niestety, do zarządzania ludźmi trzeba mieć predyspozycje.
Obsadzenie istniejących i przyszłych miejsc pracy kadrą o pożądanych umiejętnościach stanowi nie lada wyzwanie dla pracodawców. Pandemia to dla nich znak ostrzegawczy, mówiący o tym, że muszą skupić się na rozwijaniu cyfrowego biznesu, zanim wypadną z rynku. Okres wakacyjny w 2020 roku to czas poszukiwań kompetentnych pracowników oraz początek trendu dotyczącego podnoszenia umiejętności pracowników lub przekwalifikowania zatrudnionych. W cenie pozostają m.in. specjaliści ds. transformacji cyfrowej oraz ci, którzy umiejętnie zarządzają zespołami wirtualnymi.
Coraz więcej badań z Polski i ze świata obnaża prawdę o psychicznych kosztach pandemii. Dla rosnącej liczby pracowników i menedżerów ataki paniki stały się codziennością.
Niemal jedna trzecia pracujących Polaków deklaruje, że zauważa u siebie wypalenie zawodowe. Czy praca zdalna może stać się sposobem na przeciwdziałanie tej tendencji?
Kryzys uderzył w silnie sfeminizowane sektory. Na to nałożyła się transformacja cyfrowa przedsiębiorstw, w efekcie której pracę ludzi wykonują maszyny i algorytmy. Skutek? Ubywa tysiące miejsc pracy, w miejsce których nie pojawiają się nowe, bo biznes jest w dołku.
Aby uruchomić maksymalne możliwości, potrzebujemy: świadomości sensu i celu, poczucia misji, a także jasnego i spójnego z naszym systemu wartości zamiaru. W teorii zarządzania własną energią te wszystkie elementy wpisują się w poziom energii duchowej.
Dlaczego zmotywowani menedżerowie często nie doprowadzają projektów do końca? Ponieważ wytrwałe podejmowanie działań zawodowych wymaga nie tylko motywacji, ale także aktywnego wykorzystania siły woli.
Siedem ważnych potrzeb – pokazujemy, jak je zaspokoić.
Aby zadbać o innych, najpierw musisz zadbać o siebie – mówi Ewa Stelmasiak, ekspertka ds. kultury well-being. Menedżerowie powinni sobie wziąć do serca te słowa zwłaszcza teraz. Tylko jak to zrobić, skoro na wszystko brakuje dziś czasu?