Powiadomienie
Przywództwo XXI wieku polega na przygotowywaniu firmy do zmian, określaniu kierunku jej rozwoju, a także na skutecznym motywowaniu pracowników do osiągania wyznaczonych celów. Liderzy nastawieni na sukces często zastanawiają się nad tym, jak rozwijać umiejętności przywódcze, jak podejmować lepsze decyzje oraz czy istnieje przepis na skuteczne przywództwo. Odpowiedzi na te pytania wcale nie są jednoznaczne.
Pokaż więcejSzybko zmieniająca się rzeczywistość sprawia, że potrzebujemy nowego typu przywództwa! Na czym ono polega? Jak zmienia się rola lidera? Co muszą zmienić liderzy w swoim postępowaniu i metodach?
RTV EURO AGD to sieć sklepów z elektroniką i sprzętem gospodarstwa domowego oraz sklep online euro.com.pl. W obu kanałach zajmuje pozycję lidera. Z Grzegorzem Wachowiczem, dyrektorem ds. handlu i marketingu, rozmawiamy o przywództwie w czasach kryzysu.
Model kultury organizacyjnej przypomina doskonale znany przykład góry lodowej pływającej w oceanie – widzimy tylko fragmencik, cała reszta ukryta jest pod powierzchnią wody.
O tym jak międzypokoleniowa wymiana doświadczeń pomaga w zarządzaniu kryzysowym opowiada Marcin Małkowski, prezes zarządu spółki Małkowski‑Martech.
Neuroprzywództwo to rozumienie tego, w jaki sposób działają nasze mózgi, i wykorzystywanie tej wiedzy w kierowaniu zespołem.
Czego politycy, w kontekście pandemii i kryzysu nią wywołanego, mogą nauczyć się od biznesu? Podejmując trudne decyzje, warto oprzeć się na czterech zasadniczych kryteriach: bilansu netto, prawa, charakteru i pragmatyzmu.
Jak wynika z badania 4P dla BIG InfoMonitor, co dziesiąty Polak bardziej niż o kwestie zdrowotne obawia się w dobie pandemii o swoją kondycję finansową.
„Mieliśmy otwierać salony stacjonarne, ale pandemia pokrzyżowała te plany” – mówi Paweł Podgrudny z Aurorii. Zamiast załamywać ręce producent pierścionków zaręczynowych i obrączek postanowił uruchomić pierwszy w Polsce wirtualny salon biżuterii ślubnej. Gdy większość firm z branży ślubnej liczy straty, Auroria zmienia zwyczaje zakupowe przyszłych narzeczonych i małżonków.
Obecne prognozy dotyczące bezrobocia w Polce wskazują, że do końca 2020 roku wzrośnie ono do 10–13%. Pracę straci ok. 1,5 mln osób. Co te liczby mogą oznaczać dla twojej firmy?
Pewnie już się przekonałeś, że organizacja pracy zdalnej w firmie do najłatwiejszych nie należy. Na dobry początek potrzeba zaufania do pracowników, skutecznej komunikacji i szczypty empatii, następnie właściwych technologii. Potem czas znowu zakasać rękawy, obserwować, co działa, a co nie działa, i wyciągać wnioski na przyszłość. Bez nich cały trud może być daremny.
Sytuacje kryzysowe w każdym wywołują strach i poczucie lęku. U niektórych jednak te emocje są na tyle silne, że odbierają zdolność logicznego myślenia i sprawnego podejmowania decyzji. Osoby te zamiast dążyć do uspokojenia karmią się informacjami potwierdzającymi ich lęki. Jak pracować i rozmawiać z człowiekiem owładniętym lękiem?
Praca zdalna, masowo praktykowana od kilku tygodni, dla niektórych firm jest standardem funkcjonowania. Czego można się od nich nauczyć?
Poranna odprawa przy kawie, wspólna pizza w piątek, witanie nowych członków w zespole ciastem, świętowanie sukcesów – w świecie bez zagrożenia epidemiologicznego większość firm celebruje rytuały, które nie tylko wywołują uśmiech na twarzach pracowników, ale przede wszystkim integrują, skracają dystans i budują pozytywną komunikację w zespole. Dlaczego nie robić tego samego, kiedy nasz zespół pracuje zdalnie?
Z każdym kolejnym dniem przybywa firm, w których liderzy stają przed koniecznością informowania o decyzjach dotykających w bezpośredni sposób pracowników. Jak w dzisiejszej sytuacji mówić o tym, co nieuniknione, nie zapominając o przyszłości?
O wartości międzypokoleniowej wymiany doświadczeń w zarządzaniu kryzysowym oraz autentyczności lidera w zapewnianiu poczucia bezpieczeństwa pracownikom opowiada Marcin Małkowski, prezes zarządu spółki Małkowski-Martech.
Katarzyna Byczkowska, prezes zarządu BASF Polska, mówi o funkcjonowaniu swojej firmy w obliczu kryzysu i wartościach, którymi kieruje się w codziennej pracy.
Świat biznesu zmienia się coraz szybciej, a praca w turbulentnym otoczeniu będzie wymagała od ludzi coraz intensywniejszego uczenia się. Wiąże się to z nieuniknioną koniecznością redefiniowania roli przywódcy. W przyszłości lider będzie musiał przede wszystkim skupić się na ułatwianiu swoim podwładnym nabywania nowych kompetencji.
Aby efektywnie zarządzać zespołem pracującym na odległość, trzeba nie tylko łączyć sprawdzone metody zarządzania z dobrymi technologiami. Musisz się również uzbroić w dużo empatii, wyrozumiałości i zaufania. Tylko jak to zrobić?
Nieprzewidywalne środowisko biznesowe, cyfrowa rewolucja, konieczność dostosowywania się do kolejnych zmian prawnych to tylko wierzchołek góry lodowej, z którą codziennie muszą się mierzyć zarządzający organizacjami.
Świadczenia pozapłacowe są w połowie polskich firm standardem. Dowiedz się jak zmienia się oferta benefitów oraz czego oczekują klienci.