Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Model biznesowy to podstawa działania organizacji i fundament, na którym można budować wysoką efektywność firmy i, co najważniejsze, przewagę konkurencyjną. Dzięki schematom takim jak ten autorstwa Alexandra Osterwaldera budowanie analizowanie modeli biznesowych staje się zdecydowanie prostsze.
Pokaż więcejPandemia koronawirusa nie odpuszcza i możemy mieć już pewność, że druga fala zachorowań również odbije się na europejskiej gospodarce. O ile jednak pół roku temu trudno było przewidzieć skutki obostrzeń, tym razem wiemy więcej na temat zagrożeń i ich wpływu na poszczególne branże.
Piąty numer magazynu „ICAN Management Review” skupia się wokół tematyki podtrzymania zaangażowania poprzez odpowiednie wprowadzenie i pielęgnowanie właściwej kultury organizacyjnej. Jak zawsze bazujemy na najnowszych badaniach, które przeprowadziliśmy na polskich firmach.
W nowoczesnych organizacjach transformacje technologiczne są przeprowadzane na szeroką skalę, mając na celu realizację wyników biznesowych i przekształcenie firmy w bardziej odporną i zwinną. Dlatego potrzebują zwinnych liderów, którzy będą siłą napędową innowacji i zarządzą procesem zmiany.
Podczas lockdownu Podgórskie Delikatesy – firma z branży FMCG – utraciły część swojego przychodu, w związku z czym ich właściciel zdecydował się na przejście do kanału e-commerce. Początkowo sprzedaż online przynosiła oczekiwane rezultaty, jednak po zniesieniu obostrzeń firma zaczęła notować coraz mniejszą liczbę zamówień w sieci, choć wielkość zakupów w stacjonarnym punkcie handlowym nie rosła.
Firmy nieustannie poszukują usprawnień swoich procesów, opierając się na najlepszych praktykach i redukując koszty. Przenoszenie funkcji wsparcia do wyspecjalizowanych partnerów zewnętrznych albo tworzenie własnych centrów usług wspólnych stało się powszechnym modelem biznesowym.
Zaoferowanie tego samego asortymentu tym samym klientom tylko poprzez inny kanał dystrybucji nie zawsze udaje się w pełni, szczególnie jeśli chcemy przenieść do sieci biznes 1:1.
Kultura zjada strategię na śniadanie – tak Peter Drucker podsumował kiedyś rolę, jaką kultura organizacyjna odgrywa w rozwoju firmy. Może być ona czynnikiem wzrostu, ale też porażki organizacji.
Polskie firmy z sektora MŚP niejednokrotnie mają dobre produkty i usługi, które mogą znaleźć nabywców również w czasach kryzysu. Brakuje im jednak modeli biznesowych, które pozwalałaby na generowanie zysku na odpowiednim poziomie z wytwarzanych produktów lub świadczonych usług. W efekcie tracą szanse na utrzymanie przewagi konkurencyjnej.
Mieć produkty i usługi, których zapragną konsumenci – to marzenie każdej firmy.
Wiele prób przekształcenia modelu biznesowego kończy się niepowodzeniem. Aby to zmienić, menedżerowie muszą zrozumieć, w jaki sposób model biznesowy przechodzi przez możliwe do przewidzenia etapy rozwoju, a następnie wykorzystać tę wiedzę w kluczowych decyzjach dotyczących nowego modelu.
Choć transformacja cyfrowa nie sprowadza się wyłącznie do digitalizacji dokumentów oraz automatyzacji i robotyzacji istniejących procesów, wiele organizacji w taki właśnie sposób definiuje to zagadnienie.
Jedna z największych firm doradczych w Polsce oraz jedna z wiodących sieci doradców i konsultantów biznesowych na świecie rozpoczynała działalność od konsultingu gospodarczego i usług audytorskich.
Organizacje muszą przekształcać swoje struktury, by nadążać za zmieniającym się światem. Nie jest to zadanie łatwe, bo wymaga metamorfozy stylu myślenia i otwartości na modyfikację starannie przygotowywanych planów.
UX (user experience) to buzzword, słowo wytrych, które wdarło się na biznesowe i technologiczne salony. Choć robi zawrotną karierę, nie każdy wie, co właściwie ono oznacza dla konkretnego biznesu.
Pomysł na biznes wydawał się rewelacyjny: stworzenie aplikacji, która pomoże w szybkim załatwianiu drobnych spraw. Na Zachodzie tego typu przedsięwzięcia doskonale sobie radzą, dlaczego więc nie spróbować w Polsce?
Sukcesy osiągają te start-upy, które rozwiązują problemy konsumentów i których produkt od razu jest skalowalny do poziomu globalnego.
Planowanie ekspansji międzynarodowej wiąże się z wyborem nowych rynków i oceną ich potencjału, a także dostosowaniem modelu biznesowego do lokalnej specyfiki.
Co mają ze sobą wspólnego malowanie na asfalcie z pogryzionymi cenówkami i podpisywaniem słonia? Jak rozwijać nowe obszary biznesu, łącząc zarządzanie przez wartości z myśleniem projektowym?
Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni.
Start-up, zwłaszcza ten zakładany po raz pierwszy, jest efektem niezachwianej wiary w sukces. Założyciel chce bardzo szybko zrealizować swój wymarzony pomysł. Nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzi, dzięki którym może osadzić swoje produkty lub usługi w różnych scenariuszach rynkowych.