Psychologia
Wspierający pracodawca pilnie poszukiwany
Jest źle, a będzie jeszcze gorzej. Tak w skrócie można podsumować dyskusje, konferencje i wszelkiego rodzaju raporty dotyczące zdrowia psychicznego pracowników. Pracodawcy już borykają się z problemami wywołanymi nędzną kondycją psychiczną kadr. To ostatni dzwonek, by zaradzić pogarszaniu się sytuacji, okazując mądre wsparcie pracownikom i troszcząc się o ich dobrostan.
Efekt „Lady Makbet”, czyli dlaczego czujemy się brudni podczas networkingu
Specyfika networkingu polega na przeplataniu się relacji towarzyskich i biznesowych, co przypomina niekiedy grę o nie do końca jasnych zasadach. Trudno wyznaczyć granicę między tym, gdzie zaczyna się rozmowa nastawiona na osiągnięcie celu zawodowego, a tym, gdzie po prostu nawiązujemy przyjacielską znajomość. Obie strony takiej konwersacji mogą czuć się nie tylko skonfundowane, ale – jak wskazują badania – wręcz fizycznie… brudne.
Czy badania osobowości mogą powiedzieć, jakim jestem liderem? (część 2)
Samoświadomość jest niezbędna dla osób, które na co dzień zarządzają pracą zespołów. Jedną z najważniejszych dróg do jej odkrycia jest zrozumienie złożoności swojej osobowości. Z pomocą przychodzą coraz szerzej dostępne i coraz lepiej zaprojektowane testy osobowości – przedstawiamy dwa kolejne.
Czy badania osobowości mogą powiedzieć, jakim jestem liderem? (część 1)
Samoświadomość jest niezbędna dla osób, które na co dzień zarządzają pracą zespołów. Jedną z najważniejszych dróg do jej odkrycia jest zrozumienie złożoności swojej osobowości. Z pomocą przychodzą coraz szerzej dostępne i coraz lepiej zaprojektowane testy osobowości.
Trzecie miejsce cieszy bardziej niż drugie, czyli czego liderzy mogą nauczyć się od olimpijczyków
Po kilku pierwszych dniach posuchy możemy już być pewni, że polscy sportowcy przywiozą jednak z Igrzysk Olimpijskich w Tokio całkiem pokaźny worek medali. Czego możemy się od nich nauczyć i jak przekuć ich doświadczenia w praktykę w obszarze biznesu?
Samoregulacja. Jak pracować w domu i nie zwariować
Dowiedz się, jak uporać się z trudnymi emocjami towarzyszącymi pracy zdalnej i bez stresu łączyć obowiązki zawodowe z życiem prywatnym.
Nie przeklinaj, nie krzycz, nie obrażaj! To źle wpływa na wyniki pracy
Podnosząc głos, krzycząc i obrażając współpracowników nie tylko wprowadzamy nerwową atmosferę, ale też możemy przyczynić się do podjęcia przez nich złych decyzji i zagrozić powodzeniu konkretnego projektu.
Jak skojarzenia negatywne wpływają na postrzeganie marek
Czy można walczyć o klienta, pokazując mu, że produkt danej firmy jest lepszy od konkurencji? Jak najbardziej. Walka odnosi się dziś jednak nie do jego jakości, ale do jego obrazów, które są kształtowane w głowach konsumentów za pomocą strategii marketingowych, których twórcy wykorzystują niezwykłą plastyczność ludzkiego umysłu. Dzięki niej nasz umysł może „wytworzyć” różne obrazy w zasadzie takich samych przedmiotów. Zwłaszcza że skojarzenia negatywne zdecydowanie silniej oddziałują na obraz marki niż pozytywne.
Kolory w biznesie – dlaczego czerwony przykuwa uwagę, a błękit budzi zaufanie?
Kolory mają ogromne znaczenie – choć nie wszędzie takie samo. Tworząc nową wersję identyfikacji wizualnej, nowy wygląd firmowej strony internetowej, a także kolejne wersje produktów, warto zdawać sobie sprawę, jakie emocje w odbiorcach wzbudzą konkretne kombinacje barw.
Home office kontra kręgosłup – zadbaj o swoje zdrowie i… psychikę
Praca w systemie home office wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami – również zdrowotnymi. Jak zatem powinniśmy o siebie dbać, aby uniknąć chorób zarówno fizycznych, jak i psychicznych? Oba obszary są przy tym ze sobą połączone, ponieważ – na przykład – chory kręgosłup może przyczynić się do wystąpienia depresji.
7 nawyków szczęśliwego lidera - "Sekrety Mistrzów" z Victorią Iwanowską
Poznaj praktyczne podejście do budowania swojego szczęścia tu i teraz. Wysłuchaj rozmowy Joanny Koprowskiej z „ICAN Management Review” z Victorią Iwanowską z agencji [vi:] i przekonaj się, jak zawsze znaleźć czas na satysfakcjonujące życie.
Mniej ruchu, więcej używek – tak „radzimy sobie” ze stresem
Już od ponad roku funkcjonujemy w pandemicznej rzeczywistości, która zmieniła nasz styl pracy i dołożyła nam wiele stresu. Niestety nie jesteśmy na niego odporni tak jakbyśmy chcieli. Okazuje się, że niemal 80% Polaków ma ataki paniki, a 70% sięga po używki. Co gorsze – to tylko wierzchołek problemu.
Jak podtrzymywać poczucie sensu pracy?
Pracownicy wielu firmy i korporacji – mimo uporządkowanej struktury organizacyjnej, rozbudowanej opieki socjalnej, nowego ekspresu do kawy czy owocowych czwartków – po pewnym czasie czują się sfrustrowani. Brakuje im możliwości dostrzeżenia sensu ich działań.
Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny.
Komunikuj się i zachowuj czujność
W obliczu niespodziewanych sytuacji, mających dramatyczny wpływ na biznes i zmuszających liderów do podejmowania trudnych decyzji, nie można tracić z oczu emocji pracowników.
Po pierwsze – wyrozumiałość
Jeśli zawczasu zadbamy o dobrostan własny i zespołu, będziemy dzięki temu lepiej przygotowani na kryzys.
Jak mądrze reagować na negatywne emocje w pracy?
Wielu menedżerów próbuje ignorować negatywne emocje w swoim środowisku zawodowym. Jednak taktyka ta może okazać się szkodliwa, a do tego kosztowna. Jeżeli negatywne odczucia pracowników spotkają się z mądrą reakcją, być może zaowocują ważnymi i odkrywczymi spostrzeżeniami.
Aktywny optymizm [WIDEO]
Myślenie pozytywne niesie ze sobą wiele psychologicznych i zdrowotnych korzyści takich jak poprawa nastroju czy wzmocnienie odporności. Czy jednak każda forma optymizmu przekłada się także na skuteczność w działaniu?
Aktywny optymizm [WIDEO]
Myślenie pozytywne niesie ze sobą wiele psychologicznych i zdrowotnych korzyści takich jak poprawa nastroju czy wzmocnienie odporności. Czy jednak każda forma optymizmu przekłada się także na skuteczność w działaniu?
Jak dzięki emocjom wywierać pozytywny wpływ na wyniki swojej firmy?
Zamiast uciekać od emocji, pracujmy nad nimi. Dzięki temu poprawimy komunikację z pracownikami, a może nawet zainspirujemy ich do zmian w swoim zachowaniu. Nie będziemy też musieć udawać, że zawsze mamy doskonały nastrój. Jak radzić sobie z emocjami?