Powiadomienie
Pracownicy wielu firmy i korporacji – mimo uporządkowanej struktury organizacyjnej, rozbudowanej opieki socjalnej, nowego ekspresu do kawy czy owocowych czwartków – po pewnym czasie czują się sfrustrowani. Brakuje im możliwości dostrzeżenia sensu ich działań.
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny.
Jeśli zawczasu zadbamy o dobrostan własny i zespołu, będziemy dzięki temu lepiej przygotowani na kryzys.
Wielu menedżerów próbuje ignorować negatywne emocje w swoim środowisku zawodowym. Jednak taktyka ta może okazać się szkodliwa, a do tego kosztowna. Jeżeli negatywne odczucia pracowników spotkają się z mądrą reakcją, być może zaowocują ważnymi i odkrywczymi spostrzeżeniami.
W obliczu niespodziewanych sytuacji, mających dramatyczny wpływ na biznes i zmuszających liderów do podejmowania trudnych decyzji, nie można tracić z oczu emocji pracowników.
Myślenie pozytywne niesie ze sobą wiele psychologicznych i zdrowotnych korzyści takich jak poprawa nastroju czy wzmocnienie odporności. Czy jednak każda forma optymizmu przekłada się także na skuteczność w działaniu?
Zamiast uciekać od emocji, pracujmy nad nimi. Dzięki temu poprawimy komunikację z pracownikami, a może nawet zainspirujemy ich do zmian w swoim zachowaniu. Nie będziemy też musieć udawać, że zawsze mamy doskonały nastrój. Jak radzić sobie z emocjami?
Każdy z nas miewa zły nastrój, gdy wszystko go denerwuje i nic mu się nie podoba. Stojąc na czele zespołu czy organizacji, musimy jednak pamiętać, że te emocje będą mieć wpływ na działania całej firmy. Zobacz, jak nastrój wpływa na efektywność pracowników i wyniki finansowe.
Zdolność rozpoznawania i kontrolowania emocji własnych i innych ludzi przynosi nam liczne korzyści. Dowiedz się, jak rozwinąć inteligencję emocjonalną, aby poprawić umiejętności menedżerskie.
O wybitnych przywódcach często mówi się, że osiągają sukcesy w złożonej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, ponieważ mają wysoki iloraz inteligencji lub nieprzeciętny poziom inteligencji emocjonalnej.
Czy wiedza na temat mózgu może zrewolucjonizować podejście do kierowania zespołem lub zarządzania własnym czasem? Okazuje się, że tak.
Jak należy pracować z osobą, która gra nieczysto – jak uchronić siebie i innych pracowników przed manipulatorami?
Dlaczego jedne zadania wykonuję z radością, a inne idą mi jak krew z nosa? Dlaczego coraz trudniej skupić mi uwagę? Jeśli poszukujesz odpowiedzi na te pytania, sięgnij po nowość wydawniczą „Harvard Business Review Polska”.
Gdy myśl o poniedziałku odbiera ci radość z weekendu...
Każdy menedżer wie, że dobra pamięć w pracy jest nieoceniona. Ale mało kto wie, jak dbanie o nią wpleść w codzienne obowiązki.
Z pewnością znasz ludzi, z którymi można przenosić góry i osiągać wszystko, o czym kiedykolwiek śmiałeś marzyć. Są też takie osoby, które ściągają nas na samo dno, sprowadzają kłopoty, odbierając nam radość oraz zapał do działania.
Z pewnością znasz ludzi, z którymi można przenosić góry i osiągać wszystko, o czym kiedykolwiek śmiałeś marzyć. Są też takie osoby, które ściągają nas na samo dno, sprowadzają kłopoty, odbierając nam radość oraz zapał do działania.
Jestem przekonana, że nie należysz do tych, którzy okazują komuś respekt, zainteresowanie i upewniają o swoim zaangażowaniu i sympatii, aby następnie zignorować tę osobę, kiedy nie ma nad tobą władzy – a przynajmniej tak ci się wydaje. Z pewnością jednak spotkałeś ten typ w swoim zawodowym życiu.
Zmanierowana stewardessa z tacą słodyczy. Jedna z pasażerek błaga wręcz o pomoc w wypełnieniu formularza. Cukierki roznoszę – słyszy. Ta kultowa scena z filmu Miś jest sztandarowym przykładem niemocy i… codziennością w wielu firmach.
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze – twierdził Albert Einstein, a Winston Churchill wskazywał, że wszystkie wielkie rzeczy faktycznie są proste.