Strategia konkurencyjna
Strategie wzrostu dla branży handlu detalicznego: sprzedaż po COVID-19
Zawirowania gospodarcze wywołane przez pandemię COVID-19 odbiły się szczególnie mocno na sektorze handlu detalicznego. Wprowadzane, znoszone i ponownie ogłaszane lockdowny, a także obowiązujący reżim sanitarny w sklepach, doprowadziły wiele firm z tej branży do granic wytrzymałości, jednocześnie przyspieszając erę dominacji zakupów online.
Koopetycja, czyli jak współpracować i jednocześnie konkurować
W dzisiejszym usieciowionym świecie nasze podejście do rywali musi się zmienić. Coraz częściej relacje między firmami są bardziej złożone i wymagają nowego spojrzenia oraz nowych narzędzi.
Chcesz mieć lojalnych i wiernych klientów? Przestaw firmę na model subskrypcyjny
Model subskrypcyjny, zwany też abonamentem lub prenumeratą, kojarzy się najczęściej z serwisami muzycznymi, wideo na życzenie albo usługą hostingu. Dziś jednak w formie subskrypcji sprzedaje się znacznie więcej usług i produktów, nieraz w bardzo różnych branżach.
Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata
Czy pandemia COVID-19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?
Jak wykorzystać pandemię do rozwoju eksportu
Janusz Władyczak, prezez KUKE, opowiada jak uniknąć zagrożeń wywołanych przez kryzys związany pandemią, a nawet wykorzystać je do rozwoju ekspansji.
Neoprotekcjonizm jako forma obrony
Witold Wiliński, prezes Zarządu GPW Tech, wyjaśnia jak pandemia wpłynęła na zagraniczne inwestycje w Polsce.
Polskie firmy na zagranicznych zakupach
Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za usługi doradztwa finansowego w Mazars, opowiada o tym, jak polskie firmy dokonują akwizycji zagranicznej.
Wzrost w czasach kryzysu
Firmy z branży transportowej, mimo pandemii i wywołanego przez nią, wciąż mogą osiągnąć sukces.
Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski]
O tym, jaki kierunek ekspansji jest najbardziej skuteczny i efektywny biznesowo oraz jakie kryteria warto wziąć pod uwagę, decydując się na takie przedsięwzięcie, opowiada Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE.
Jak planować w czasach rosnącej niepewności - rozmowa z Kacprem Nosarzewskim
Foresight strategiczny to niedoceniany proces, który pomaga firmom spojrzeć w przyszłość i dokonać właściwych zmian na długo przed innymi. O tym, dlaczego warto myśleć o przyszłości, jak zyskać przewagę informacyjną i wykorzystać ją na swoją korzyść, opowiada nam futurysta Kacper Nosarzewski.
Konkurencyjność przedsiębiorstw w czasach pandemii
Obejrzyj dyskusję Piotra Banaszyka i Mariana Gorynii, profesorów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nawiązującą do artykułu z ostatniego numeru ICAN Management Review.
Od dostawcy łączności do zaawansowanych usług IT
Jeszcze kilka lat temu Orange kojarzony był przede wszystkim z typową działalnością telekomunikacyjną. Dziś dla wielu firm to już nie tylko operator telekomunikacyjny i dostawca infrastruktury, ale również dostawca usług IT i partner biznesowy.
Kluczowy sposób zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej
Zarządzanie satysfakcją klientów jest procesem złożonym, ale warto to robić. Dlaczego?
Zarządzanie pod presją zmienności
Dominujące na rynkach zmienność i nieprzewidywalność wywierają destrukcyjny wpływ na modele zarządzania organizacjami. Firmy dostrzegają zachodzące w ich otoczeniu zmiany, jednak wciąż wiele z nich czyni zbyt mało, by przystosować się do nowych realiów.
Zarządzanie pod presją zmienności
Dominujące na rynkach zmienność i nieprzewidywalność wywierają destrukcyjny wpływ na modele zarządzania organizacjami. Firmy dostrzegają zachodzące w ich otoczeniu zmiany, jednak wciąż wiele z nich czyni zbyt mało, by przystosować się do nowych realiów.
Wizja przedsiębiorstwa jako nieodłączny element wygrywających strategii
Gdy zaczynam pracę z daną organizacją, pytam jej menedżerów o wizję firmy. Odpowiedzi są bardzo różne i niejednokrotnie sprzeczne. Pamiętajmy, że rozpoczynając pracę nad formułowaniem strategii, nasza wizja musi być spójna. Jak zmierzyć się z tym zadaniem?
Firmy medyczne u progu zmian
Coraz większa dostępność usług medycznych, rozwój technologii mobilnych i duża konkurencja mogą doprowadzić do istotnych zmian w branży.
Firmy medyczne u progu zmian
Coraz większa dostępność usług medycznych, rozwój technologii mobilnych i duża konkurencja mogą doprowadzić do istotnych zmian w branży.
Transformacja cyfrowa – klucz do przewagi konkurencyjnej na rynku [WEBINARIUM]
Zapisz się na webinarium i dowiedz jak wykorzystać nowoczesne technologie, w tym rozwiązania chmurowe, do zdobywania przewagi konkurencyjnej.
Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać
Dystrybutor maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju, zawężając dotychczasową ofertę.