Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Czy pandemia COVID‑19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?

W debacie pod tytułem Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii udział wzięli:

  • Bartosz Łopiński, CEO Billennium

  • Monika Nowecka, wiceprezes Mazars Polska

  • Mateusz Sobieraj, CEO Adcookie

  • Joanna Strzyżewska, International Business Expansion Consultant, Strzyżewska Consulting

  • Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży, Webfleet Solutions Poland

  • Janusz Władyczak, prezes KUKE

Debatę – zrealizowaną online – poprowadził Paweł Kubisiak, Editor‑at‑Large, ICAN Institute.

Obejrzyj całą debatę w formie wideo:

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY RAPORT POŚWIĘCONY POLSKIEJ EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ wraz z wypowiedziami ekspertów»

Polskie recepty na ekspansję zagraniczną 

Mariusz Smoliński PL, Paweł Kubisiak PL

Nie musisz być dużym przedsiębiorcą, by osiągnąć sukces poza granicami kraju. Dowiedz się, jak niewielkie polskie firmy skutecznie podbiły nowe rynki.

Eksport odporny na koronawirusa [Materiał partnerski] 

Paweł Kubisiak PL, Tomasz Ślagórski PL

Choć COVID-19 zbiera swoje żniwo w Polsce i bezlitośnie pustoszy całe branże, istnieją obszary biznesu, które łagodnie przechodzą przez kryzys. O tym, jak pandemia wpływa na zarządzanie ryzykiem w firmach i kondycję polskich eksporterów, mówi Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.

Akwizycje zagraniczne muszą być bardzo precyzyjnie przygotowane [Materiał partnerski] 

Lidia Zakrzewska PL, Jacek Byrt PL

Polskie przejęcia na zagranicznych rynkach już nie zaskakują, choć liczba transakcji jest relatywnie niewielka. O tym, jak się do nich przygotować, na co zwrócić szczególną uwagę, mówi Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za doradztwo finansowe w Mazars w Polsce, ekspert z długoletnią praktyką międzynarodową na rynku akwizycji.

Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski] 

Dariusz Terlecki PL

O tym, jaki kierunek ekspansji jest najbardziej skuteczny i efektywny biznesowo oraz jakie kryteria warto wziąć pod uwagę, decydując się na takie przedsięwzięcie, opowiada Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE.

Be Polish, Be Global!

ICAN Institute już kilka lat prowadzi aktywne działania promujące i wspierające merytorycznie ekspansję zagraniczną polskich firm. Pomagaliśmy, dostarczając im najlepszą wiedzę najpierw jako polski przedstawiciel Harvard Business Publishing, a potem dodaliśmy do tego wiedzę rodem z Massachusetts Institute of Technology, by sprostać potrzebom z dziedziny innowacji i najnowszych technologii. Jednak najważniejsze są doświadczenia z własnego podwórka. W tym celu od 2014 roku prowadzimy zaawansowane badania i dzielimy się z przedsiębiorcami zebraną wiedzą podczas ogólnopolskiego cyklu konferencji i warsztatów, realizowanych m.in. w ramach takich projektów jak „Poland. Go Global” czy „Globalni Liderzy Przyszłości”.

Obecnie chcemy wykonać kolejny krok, który pozwoli nam jeszcze mocniej wspierać polskich przedsiębiorców, poszukujących nowych obszarów wzrostu i próbujących odnaleźć się w obecnych nieprzewidywalnych i niestabilnych czasach. Dlatego powołaliśmy nasz autorski think tank „Be Polish, Be Global”. Nasz nowy projekt powstał z myślą o polskich firmach, które realizują bądź planują ekspansję na zagraniczne rynki. Ma on pomagać w wymianie wiedzy i doświadczeń oraz wypracowaniu dobrych praktyk w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Janusz Władyczak

Prezes zarządu KUKE

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"

Dariusz Terlecki

Dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE

Mateusz Sobieraj

Twórca adCookie – jednej z najlepiej ocenianych agencji interaktywnych w Polsce wg raportu MMP. adCookie to 40 ekspertów ze wszystkich obszarów digital marketingu, którzy pomogli ponad 100 firmom na 12 rynkach na świecie. Inwestor i doradca strategiczny w biurze podróży DreamGo.

Joanna Strzyżewska

Ekspert z zakresu przeprowadzania transgranicznych procesów fuzji i przejęć realizowanych przez polskie firmy w krajach z regionu DACH

Bartosz Łopiński

Prezes i założyciel firmy Billennium

Monika Nowecka

Partner odpowiedzialna za outsourcing w Mazars w Polsce, wiceprezes zarządu Mazars Polska

Polecane artykuły