Firmy z branży transportowej, mimo pandemii i wywołanego przez nią, wciąż mogą osiągnąć sukces.
Po ogłoszeniu pandemii aktywność flot komercyjnych – mierzona liczbą podróży, bez względu na ich długość lub czas trwania – spadła do 2/3 stanu początkowego, za jaki przyjmujemy pierwsze dni marca. Już we wrześniu wróciła ona do normy, a obecnie utrzymuje się na poziomie ok. 90%.
Polskie floty realizują swoją aktywność na poziomie 90% normalnej aktywności (sprzed COVID‑19).
![Wzrost w czasach kryzysu](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/RgoE34MjYalH8/1610030108/1mBNLunKMAdVb4dfkkoWCz0cGw0FoI9Z.jpg)
Transport komercyjny jest swego rodzaju nerwem gospodarki, w związku z tym obserwacja tego, jak zachowuje się ten segment, jest znakomitym papierkiem lakmusowym dla całej ekonomii. Dla wielu firm jest zatem wskaźnikiem, czego można się spodziewać w najbliższym czasie, jak planować swoje decyzje biznesowe czy inwestycyjne.
Dariusz Terlecki, Sales Director Poland and Central Eastern Europe w Webfleet Solution Polska, przedstawia najistotniejsze aspekty, które pomagają osiągać sukces przedstawicielom branży transportowej, nawet w czasach pandemii. Odpowiada na pytania:
z jakimi wyzwaniami mierzy się kadra zarządzająca w branży transportowej podczas kryzysu,
jakie są kluczowe filary sukcesu firm transportowych,
czy ekspansja zagraniczna jest tożsama z ekspansją geograficzną.
Obejrzyj całe wystąpienie eksperta w formie wideo:
PRZECZYTAJ NAJNOWSZY RAPORT POŚWIĘCONY POLSKIEJ EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ wraz z wypowiedziami ekspertów»
Polskie recepty na ekspansję zagraniczną
Nie musisz być dużym przedsiębiorcą, by osiągnąć sukces poza granicami kraju. Dowiedz się, jak niewielkie polskie firmy skutecznie podbiły nowe rynki.
![](https://cdn.ican.pl/minimized/v2/360xAxA/reader-files/book/PQqjAvKR9/DDm2LeSmC/19/cover.png)
Eksport odporny na koronawirusa [Materiał partnerski]
Choć COVID-19 zbiera swoje żniwo w Polsce i bezlitośnie pustoszy całe branże, istnieją obszary biznesu, które łagodnie przechodzą przez kryzys. O tym, jak pandemia wpływa na zarządzanie ryzykiem w firmach i kondycję polskich eksporterów, mówi Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.
![](https://cdn.ican.pl/minimized/v2/360xAxA/reader-files/book/PQqjAvKR9/DtsFFQ0ro/19/cover.png)
Akwizycje zagraniczne muszą być bardzo precyzyjnie przygotowane [Materiał partnerski]
Polskie przejęcia na zagranicznych rynkach już nie zaskakują, choć liczba transakcji jest relatywnie niewielka. O tym, jak się do nich przygotować, na co zwrócić szczególną uwagę, mówi Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za doradztwo finansowe w Mazars w Polsce, ekspert z długoletnią praktyką międzynarodową na rynku akwizycji.
![](https://cdn.ican.pl/minimized/v2/360xAxA/reader-files/book/PQqjAvKR9/D8JZ1PjO7/18/cover.png)
Wierzymy w rozwój współpracy partnerskiej [Materiał partnerski]
O tym, jaki kierunek ekspansji jest najbardziej skuteczny i efektywny biznesowo oraz jakie kryteria warto wziąć pod uwagę, decydując się na takie przedsięwzięcie, opowiada Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży w Webfleet Solutions Poland & CEE.
![](https://cdn.ican.pl/minimized/v2/360xAxA/reader-files/book/PQqjAvKR9/DMVTglOZl/17/cover.png)
Be Polish, Be Global!
![Wzrost w czasach kryzysu](https://cdn.ican.pl/f/res-minimized/R1cuTL7AuS8DB/1608725263/uYfO1TGjvETLRv83t76db6CMh0Vbvaz.png)
ICAN Institute już kilka lat prowadzi aktywne działania promujące i wspierające merytorycznie ekspansję zagraniczną polskich firm. Pomagaliśmy, dostarczając im najlepszą wiedzę najpierw jako polski przedstawiciel Harvard Business Publishing, a potem dodaliśmy do tego wiedzę rodem z Massachusetts Institute of Technology, by sprostać potrzebom z dziedziny innowacji i najnowszych technologii. Jednak najważniejsze są doświadczenia z własnego podwórka. W tym celu od 2014 roku prowadzimy zaawansowane badania i dzielimy się z przedsiębiorcami zebraną wiedzą podczas ogólnopolskiego cyklu konferencji i warsztatów, realizowanych m.in. w ramach takich projektów jak „Poland. Go Global” czy „Globalni Liderzy Przyszłości”.
Obecnie chcemy wykonać kolejny krok, który pozwoli nam jeszcze mocniej wspierać polskich przedsiębiorców, poszukujących nowych obszarów wzrostu i próbujących odnaleźć się w obecnych nieprzewidywalnych i niestabilnych czasach. Dlatego powołaliśmy nasz autorski think tank „Be Polish, Be Global”. Nasz nowy projekt powstał z myślą o polskich firmach, które realizują bądź planują ekspansję na zagraniczne rynki. Ma on pomagać w wymianie wiedzy i doświadczeń oraz wypracowaniu dobrych praktyk w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw.