Trendy
Forum Idei: Liderzy w obliczu nowych wyzwań
Przedstawiamy wyniki badań prowadzonych przez największe ośrodki akademickie na świecie, m.in. Northwestern University, London Business School, Harvard Business School i Stanford Graduate School of Business.
Trendy technologiczne w 2022 roku
Zwinność, szybkość i umiejętność podejmowania właściwych decyzji stały się siłą napędową wielu firm. Do tego potrzebne są jednak odpowiednie technologie. Przedsiębiorcy są świadomi, że ich biznes będzie mniej kosztowny i jednocześnie bardziej konkurencyjny, jeżeli zainwestują w cyfryzację.
Jak marketing konwersacyjny ułatwia kontakt z klientem
Dynamiczny rozwój e-commerce to nie tylko szansa wzrostu dla firm, ale też nowe wyzwania. Wśród tych drugich szczególnie istotna stała się konieczność szybkiego odpowiadania na potrzeby klientów. Umożliwia to marketing konwersacyjny.
Zarządzanie flotą w 2022. Jak redukować koszty?
W 2021 roku rynek motoryzacyjny zaskoczył wszystkich. Większość trendów, które były pewne jeszcze dwa lata temu, całkowicie lub częściowo się zmieniła. Brak nowych samochodów, rekordy rejestracji samochodów sprowadzonych, wydłużające się kolejki w serwisach, rosnące ceny samochodów nowych i używanych. To tylko kilka wniosków płynących z 2021. Jaki będzie 2022? Jak się do niego przygotować?
Natalia Hatalska: Przyszłość jest bliżej, niż myślimy
Od naszej świadomości zależy to, czy technologia ocali nas we współczesnym świecie. Tymczasem podejmujemy decyzje, nawet nie wiedząc, że tak naprawdę stoją za nimi algorytmy, a nie my. O tym, jak myśleć, pytać i działać w świecie paradoksów z Natalią Hatalską, analityczką trendów, prezeską instytutu badań nad przyszłością infuture.institute, rozmawia Joanna Koprowska.
Jak przetrwać w świecie pełnym paradoksów zdradza Natalia Hatalska
Jak algorytmy manipulują naszymi decyzjami i przekonaniami na temat świata? W jaki sposób sprawić, by kryzys stał się życiową szanse? Co może ci dać samotność i jak ją konstruktywnie wykorzystać? Natalia Hatalska – CEO i założycielka infuture.institute, w kolejnej odsłonie „Sekretów Mistrzów” opowiada o rezygnacji z iluzji, radzeniu sobie z kryzysami i pytaniach, na które musimy sobie odpowiedzieć, póki nie jest za późno.
Chcesz mieć lojalnych i wiernych klientów? Przestaw firmę na model subskrypcyjny
Model subskrypcyjny, zwany też abonamentem lub prenumeratą, kojarzy się najczęściej z serwisami muzycznymi, wideo na życzenie albo usługą hostingu. Dziś jednak w formie subskrypcji sprzedaje się znacznie więcej usług i produktów, nieraz w bardzo różnych branżach.
Jak globalizacja wpływa na wysokość płac i sytuację pracowników (i dlaczego nie jest wcale tak źle, jak myśli większość)
Przenoszenie produkcji za granicę, na przykład w celu optymalizacji kosztów, nie musi oznaczać ani niższych płac, ani gorszych warunków pracy Europejczyków, w tym Polaków. Najnowsze wyniki badań prowadzonych na Politechnice Gdańskiej wskazują, że straty wynikające z globalizacji łańcuchów produkcji są zaskakująco marginalne.
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Dzięki bliźniaczej transformacji w Europie powstanie 5,7 miliona miejsc pracy
W najbliższych latach firmy powinny się skupić na inwestowaniu w sztuczną inteligencję i analizę danych, 5G i 6G, chmurę obliczeniową, a także w produkcję nowej generacji baterii. Duże znaczenie będą też miały rozwiązania, które wprowadzą w życie ideę zrównoważonego rozwoju.
Pandemia samotności to szansa na rozwój biznesu
Według danych GUS w naszym kraju żyje już 7,5 miliona singli, co oznacza, że niemal 20% Polaków to osoby – przynajmniej formalnie – samotne. Stanowią ogromną bazę konsumentów, których potrzeby różnią od „tradycyjnych” gospodarstw domowych.
A ty za ile sprzedasz duszę korporacji? Trzy czwarte Polaków jest gotowych pracować wbrew swoim przekonaniom – liczy się kasa
Polacy wręcz marzą o pracy w dużych, zagranicznych firmach, nawet jeśli miałoby to oznaczać wyrzeknięcie się własnych zasad, wartości i dołączenie do wyścigu szczurów. Co więcej, cena, za jaką bylibyśmy w stanie oddać duszę diabłu, okazuje się niezbyt wygórowana.
Kto zyska, a kto straci na powrocie niedziel handlowych? I jak wpłynie to na e-commerce?
Po ponad trzech latach obowiązywania zakazu handlu w niedzielę widać, że ograniczenie nie działa. Kolejne placówki kombinują jak obejść ustawę, a opinia publiczna sprzyja tego typu działaniom. Co dalej?
Reklama telewizyjna się zmienia. Czy warto dalej korzystać z tego kanału promocji?
Aby stworzyć skuteczną kampanię marketingową, nie wystarczy już nagrać reklamę prezentującą zalety produktu i wyświetlić ją w przerwie programu telewizyjnego. Coraz więcej telewizorów ma dostęp do internetu, który umożliwia korzystanie z inteligentnych funkcji. Warto to wykorzystać!
Jak zaangażować się w relacje z klientami w innowacyjny i osobisty sposób?
Pandemia stworzyła nowy typ klientów – bardziej „cyfrowych” niż kiedykolwiek wcześniej. Organizacje, które szybciej dostrzegą tę zmianę i wykorzystają możliwości, jakie za sobą niesie, skutecznie zdobędą ich lojalność.
Marka (nie)godna zaufania
Firmy, niczym politycy, składają konsumentom obietnice, których nie dotrzymują. 75% marek mogłoby zniknąć z dnia na dzień, a większość ludzi się wcale by się tym nie przejęła.
Pracujesz po kilkanaście godzin dziennie? Szkodzisz sobie i swojej firmie
Wszyscy znamy – często z autopsji – obraz zapracowanego biznesmena, spalającego się w pracy po kilkanaście godzin dziennie. Najsmutniejsze w tym obrazie jest jednak to, że – jak pokazują badania – nie służy to dobrze ani jemu, ani organizacji.
Nadchodzi era superzespołów
Błyskawiczna transformacja rynku pracy, którą zapoczątkowała pandemia oraz przyspieszona cyfryzacja przedsiębiorstw, polaryzują rynek pracy. Na jednym biegunie znajdują się specjaliści, na drugim zaś osoby nie posiadające potrzebnych i cenionych przez firmy kompetencji.
Nowa normalność, nowe wyzwania dla działów HR
Praca hybrydowa, mierzenie efektywności pracowników zdalnych, wprowadzenie nowej polityki wynagrodzeń i świadczeń pozapłacowych – to wyzwania, z którymi mierzą się działy HR w 2021 roku.
Konsumenci chcą znów kupować w realu
W ostatnich sześciu miesiącach pandemii w Polsce ok. 5,3 mln osób zaczęło korzystać z nowych kanałów cyfrowych. Jednak, jak pokazuje badanie, duża część z nich chce wrócić do korzystania z kanałów fizycznych wraz z zakończeniem pandemii i ograniczeń z nią związanych.