Innowacyjne pomysły zapewniają przedsiębiorcom potężną przewagę konkurencyjną. Dowiedz się, jak zmienia się biznes i jak wykorzystać potencjał nowych możliwości.
Pokaż więcejKolejna odsłona największego wydarzenia technologiczno-biznesowego w Polsce odbędzie się 11-12 maja w interaktywnej formule online. Na uczestników IV Kongresu MIT Sloan Management Review Polska czekają wystąpienia ze światowymi ekspertami pełne praktycznej wiedzy, studiów przypadków, wyników badań i prawdziwych przykładów sukcesów firm.
Wszyscy czujemy potrzebę ucieczki od otaczającej nas rzeczywistości, nawet podczas pracy, choćby na kilka chwil. Telewizja, filmy, książki i gry wideo – wszystkie te media zaspokajają zaledwie skrawek naszego pragnienia eskapizmu. Jednak w przyszłości nasza chęć oderwania się od rzeczywistości może przyjąć formę wciągających doświadczeń cyfrowych zwanych metawersum (metaverse).
Uwaga, nie mówimy już o modzie albo nie dyskutujemy o szlachetnych pobudkach akcji związanych z troską o środowisko naturalne. Zielona transformacja twojej firmy to klasyczna sytuacja typu być albo nie być – jest obecnie niezbędna do przetrwania i rozwoju biznesu, niezależnie od branży.
Zwinność, szybkość i umiejętność podejmowania właściwych decyzji stały się siłą napędową wielu firm. Do tego potrzebne są jednak odpowiednie technologie. Przedsiębiorcy są świadomi, że ich biznes będzie mniej kosztowny i jednocześnie bardziej konkurencyjny, jeżeli zainwestują w cyfryzację.
Aric Dromi to futurolog, który sam siebie określa mianem "professional troublemaker". Rzeczywiście, jego poglądy na biznes, zwłaszcza w kontekście nowych technologii, nie zawsze są komfortowe w odbiorze i często burzą pewne sfery komfortu – ale głęboko inspirują do zmian.
Konkursy prowokują i inspirują, nagrody motywują. W tym właśnie duchu Reed Hastings, współzałożyciel, prezes i dyrektor generalny firmy Netflix, ogłosił w październiku 2006 roku niezwykły konkurs o nagrodę Netflixa.
O tym, jak działają systemy rekomendacji, jakie niosą korzyści i zagrożenia, opowiada Michael Schrage, naukowiec z Center for Digital Business na MIT Sloan School i autor książki Siła rekomendacji. Rozmawia Tomasz Kulas.
Technologie umożliwiające stosowanie podpisu elektronicznego znane są i wykorzystywane w Polsce już od 20 lat, ale w ostatnich miesiącach ich popularność radykalnie wzrosła. Czemu tak się stało? I jakie są korzyści biznesowe stosowania podpisu elektronicznego?
Usługi zaufania oraz identyfikacji elektronicznej są istotnym elementem transformacji cyfrowej. Firmy decydujące się na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych czeka wiele wyzwań – jednym z nich jest elektroniczna identyfikacja klienta.
W dzisiejszych czasach nasze zachowania jako konsumentów znacząco się zmieniły. Oczekujemy od firm obsługi na najwyższym poziomie. To oznacza, że jako klienci chcemy decydować, kiedy i w jaki sposób będziemy komunikować się z marką.
Facebook ogłosił niedawno, że nie jest już firmą związaną z mediami społecznościowymi, nie jest też firmą technologiczną tylko narzędziem, które rozwija metaverse, czyli światy wirtualne.
Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%.
Nowe badania naukowców z MIT i Boston University pokazują, że robotyzacja i automatyzacja stosowane są najchętniej w starzejących się społeczeństwach. Ich zadaniem staje się wypełnianie luk demograficznych, zwłaszcza w przemysłowej sile roboczej.
Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość? Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone.
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Za sprawą technologii i sprowadzania branż do roli funkcjonalności wszystko się zmienia. Kiedyś branża zwana technologiczną obejmowała producentów komputerów i oprogramowania, które przedstawiciele wszystkich „innych” branż kupowali po to, aby prowadzić działalność.
Skupiając swoje działania wokół klientów i ich potrzeb, firma Sodexo sięgnęła po rozwiązania Salesforce – po to, by dopasować swoją ofertę do oczekiwań rynkowych. O tym, co było głównym celem wdrożenia rozwiązań chmurowych i co się zmieniło po ich zaimplementowaniu, opowiadają Sebastian Lachowski, dyrektor sprzedaży, oraz Anna Biedrzycka-Szczur, kierownik ds. efektywności sprzedaży z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Cyfryzacja, przyspieszona przez pandemię, spowodowała szybkie zmiany niemal na każdym rynku. Rzeczywistości online i offline zaczęły się przenikać, konkurencyjne firmy proponują coraz to nowocześniejsze rozwiązania, a poziom wymagań klientów rośnie. Wszystkie te zjawiska łączy jedno – opierają się na rozwoju technologii.
W dobie cyfryzacji biznesu jednym z modnych rozwiązań stała się technologia blockchain. Problem w tym, że jest ona wciąż postrzegana jako narzędzie przeznaczone dla świata finansów, a już w szczególności do wydobywania kryptowalut. Tymczasem łańcuchy bloków to narzędzie przydatne w wielu gałęziach biznesu. Poznaj przykłady ich efektywnego wykorzystania.
Zaczęło się od katalogu wysyłkowego, skończyło na biznesach platformowych, a po drodze zmieniło się oblicze handlu.