Studium przypadku
Komentarz praktyka: Każdy kryzys powinien inspirować do rozwoju
Pandemia wywarła silne piętno na rynkach i znanych nam mechanizmach sprzedaży. Klienci zmieniają swoje nawyki zakupowe i ze względu na sytuację geopolityczną ostrożniej wydają pieniądze. A to może dla wielu firm oznaczać konieczność przebudowy działów sprzedaży.
Firma na sprzedażowym zakręcie
Producent paneli podłogowych zaczyna tracić udziały w rynku i ustępować pola rywalom. Właściciele szukają sposobu na powstrzymanie tego trendu i rozważają zmianę strategii oraz restrukturyzację działu sprzedaży.
Komentarz praktyka: Czas na zmiany
Szefowie firmy Gamma doszli do momentu, w którym nie tylko należy rozmawiać o transformacji sprzedaży, ale wręcz ją zaplanować. Na szczęście zarząd firmy, która znalazła się na poważnym sprzedażowym zakręcie, coraz dobitniej uświadamia sobie, że jeśli ma wyjść z tej sytuacji bez szwanku, zmiany są konieczne.
Komentarz praktyka: Łączymy świat tradycyjny ze światem online
Konkurencja między kanałami sprzedaży oraz podkradanie sobie klientów nic dobrego nie przyniosą. Potrzebna jest ustrukturyzowana współpraca między zespołami, aby firma mogła realizować zakładane cele.
Social selling na LinkedInie
Social selling to podejście, w którym komunikujemy się z rynkiem przez naszych ludzi i ich ekspercki wizerunek. To on sprawia, że klienci wracają do naszych handlowców, ponieważ wiedzą, że to najlepsi specjaliści w swojej dziedzinie.
COVID odciął nas od targów! Skąd brać nowych klientów?
Jednym z sektorów, który najmocniej odczuł wpływ pandemii, jest branża eventowa. Kryzys dotknął nie tylko organizatorów imprez, ale też firmy, które za pośrednictwem targów i konferencji docierały do swoich klientów. Jedną z nich jest polski producent elementów automatyki przemysłowej, który utracił swój najsilniejszy oręż – prezentowanie oferty podczas wydarzeń branżowych.
Skuteczna sprzedaż to towarzyszenie klientom w całej drodze zakupowej
Po wielu miesiącach przerwy stopniowo wracają targi i stacjonarne konferencje. Ale wypracowane przez czas pandemii rozwiązania zastępujące bezpośredni kontakt z klientem sprawdzą się także w postpandemicznej rzeczywistości. Ich wdrożenie może uodpornić firmę na inne turbulencje.
Szczerość i zaufanie
Pracownicy są najcenniejszym zasobem firmy. Nawet w kryzysie nie wolno zawieść ich zaufania.
Dobra okazja do zmian w firmie
Kryzys kojarzy się nam zwykle wyłącznie negatywnie. Tymczasem warto potraktować go jako okazję do wprowadzenia zmian w firmie, a nie tragedię.
Zwalniać czy przeczekać
W obliczu gwałtownego, nieoczekiwanego spowolnienia gospodarczego firma meblowa Vulcan mierzy się z coraz większymi trudnościami w znalezieniu rynku dla swoich produktów. Co gorsza, trudno przewidzieć, kiedy sytuacja zacznie się poprawiać. Czy jedynym rozwiązaniem jest masowe zwolnienie pracowników?
Odważni będą pierwszymi
W sytuacji kryzysu często bywa tak, że przetrwanie firmy zależy od zwolnień pracowników. Są one nieuniknione i – co więcej – powinny nastąpić szybko.
Gdy spółka traci kluczowego wspólnika
Agencja marketingowa Go Vids niespodziewanie traci jednego ze wspólników. Okazuje się, że spółka – dotychczas należąca do dwóch osób – była zupełnie nieprzygotowana na taką ewentualność. Jeden z menedżerów, najbardziej zaangażowany w funkcjonowanie spółki, musi zmierzyć się z szeregiem wyzwań zarządczych.
Perspektywa operacyjna: Ania Kruk-Viñas
Dobre zaprojektowanie procesów zabezpiecza firmę przed nieoczekiwanymi zdarzeniami..
Perspektywa prawna: Barbara Sobowska
Odpowiednia umowa chroni firmę przed wieloma wyzwaniami prawnymi.
Grzegorz Woelke: Nie można rezygnować z inwestycji ani w maszyny, ani w ludzi
Henry Ford, założyciel Ford Motor Company, powiedział: „Jeśli jest jakiś sekret sukcesu, leży on w umiejętności przyjęcia punktu widzenia innych i patrzenia na rzeczy zarówno z pozycji rozmówcy, jak i własnej”.
Anna Wicha: Menedżerowie powinni ustalić kilka celów, które będą realizować
W każdej firmie jest jakiś ruch kadrowy – ludzie odchodzą albo są zwalniani.
Odchodzą najlepsi ludzie. Jak ich zatrzymać?
ROL PAK, firmę produkującą opakowania z tworzyw sztucznych, opuściło w krótkim czasie kilku kluczowych pracowników. Prezes szuka przyczyn tego zjawiska.
Sylwia Biegańska: Cyfryzacja firmy to również zmierzenie się z zagrożeniem, jakim jest cyberterroryzm
Przedstawiona historia ukazuje przypadek firmy z 20-letnim dorobkiem na rynku polskim, która w sposób naturalny szuka kolejnych rynków zbytu, ale nie do końca wie, jak się do tego zabrać.
Agnieszka Walczyńska: Sama znajomość wspólnych celów nie wystarczy
Michał Gadziejski nie będzie w stanie zrewolucjonizować struktur sprzedaży AEiS Group, jeśli nie zadba o relacje działu sprzedaży z pozostałymi komórkami w firmie.
Zamówienia nas przytłaczają. Co robić?
Producent sprzętu sieciowego AEiS Group wyszedł z ofertą poza granice kraju, co zapewniło mu skokowy wzrost sprzedaży. Niestety, firma przestała sobie radzić z rosnącym wolumenem zamówień.