Powiadomienie
PROMOCJA
Wybierz pakiet biznesowej wiedzy dla siebie.
Redaktor zarządzająca "ICAN Management Review".
W 2020 roku globalny rynek reklamy zewnętrznej, telewizyjnej i internetowej prawdopodobnie skurczy się w porównaniu z rokiem 2019 o 7,5%, czyli niemal 38,5 miliarda dolarów.
Pierwszy lockdown uodpornił firmy na drugą falę pandemii. Przedsiębiorstwa zoptymalizowały koszty i zasoby, pozbywając się nadmiaru rezerw, zrewidowały plany działania, zadbały o bezpieczeństwo ludzi i wprowadziły na stałe model pracy zdalnej.
W turbulentnym świecie planowanie strategiczne zmienia się z procesu liniowego w proces aktualizowany w czasie rzeczywistym, w którym cele długoterminowe przenikają się z bieżącym reagowaniem na zakłócenia zewnętrzne.
Pandemia COVID-19 i przejście setek tysięcy ludzi na formę pracy zdalnej drastycznie obniżyły zainteresowanie usługami i produktami firmy vendingowej AUTOMATY. Spadające obroty grożą bankructwem. Zarząd musi mocno zredukować koszty stałe i szuka pomysłu, jak to zrobić.
Polskie przejęcia na zagranicznych rynkach już nie zaskakują, choć liczba transakcji jest relatywnie niewielka. O tym, jak się do nich przygotować, na co zwrócić szczególną uwagę, mówi Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za doradztwo finansowe w Mazars w Polsce, ekspert z długoletnią praktyką międzynarodową na rynku akwizycji.
Od 4 września 2020 roku polskie firmy muszą stosować przepisy ustawy dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. To konsekwencja implementacji dyrektywy unijnej do polskiego prawodawstwa.
RTV EURO AGD to sieć sklepów z elektroniką i sprzętem gospodarstwa domowego oraz sklep online euro.com.pl. W obu kanałach zajmuje pozycję lidera. Z Grzegorzem Wachowiczem, dyrektorem ds. handlu i marketingu, rozmawiamy o przywództwie w czasach kryzysu.
Firmy nieustannie poszukują usprawnień swoich procesów, opierając się na najlepszych praktykach i redukując koszty. Przenoszenie funkcji wsparcia do wyspecjalizowanych partnerów zewnętrznych albo tworzenie własnych centrów usług wspólnych stało się powszechnym modelem biznesowym.
W koronawirusowym świecie działy HR dobrze wypełniły swoją misję, dbając o bezpieczeństwo pracowników i wdrażając hybrydowe modele pracy. Ale teraz kryzys stawia przed nimi nowe wyzwania. Dlatego działy personalne muszą nauczyć się szybciej reagować na zmiany i jeszcze skuteczniej wspierać biznes.
Pandemia wywołała ogromne perturbacje w działalności przedsiębiorstw i przetestowała ich odporność na zawirowania zewnętrzne. Badanie ICAN Research pokazało, że kryzys najlepiej zniosły te firmy, które zbudowały solidną kulturę organizacyjną.
W nowoczesnych organizacjach transformacje technologiczne są przeprowadzane na szeroką skalę, mając na celu realizację wyników biznesowych i przekształcenie firmy w bardziej odporną i zwinną. Dlatego potrzebują zwinnych liderów, którzy będą siłą napędową innowacji i zarządzą procesem zmiany.
Głównym klientem firm leasingowych jest sektor mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. To przede wszystkim one sięgają po finansowanie z tego źródła, kiedy decydują się na inwestycje w środki trwałe. A podejmują je wówczas, gdy mają dobrą sytuację wewnątrz i są przekonane że otoczenie makroekonomiczne też jest sprzyjające.
Od badania rynku pod kątem bieżącego popytu oczekuje się, żeby pokazało aktualną sytuację organizacji na tle branży i siłę nabywczą klientów. Rzadko który zleceniodawca chce za to poznać potencjał popytu ukrytego – niesłusznie, bo to tam kryją się prawdziwe okazje biznesowe.
Zawiadomienie firmy o kontroli podatkowej najczęściej wzbudza strach, ponieważ nawet w najrzetelniej prowadzonej księgowości zdarzają się błędy. Poza tym kontrolerzy podatkowi mogą zdezorganizować nieco pracę menedżmentu, jeśli ten nie jest odpowiednio przygotowany.
Co obecnie myślą przedstawiciele pokolenia Y i Z na temat otaczającej ich rzeczywistości, kariery zawodowej, roli biznesu w społeczeństwie, jak chcą zmienić świat w którym żyją? Czy ich poglądy zmieniły się pod wpływem pandemii?
Pandemia Sars-CoV-2 nie jest dla branży transportowej takim wyzwaniem, jakim są niskie marże i kontrowersyjny pakiet mobilności, przyjęty właśnie na arenie UE. Podchodząc do wyzwań procesowo, ponad połowa badanych patrzy jednak w przyszłość z optymizmem. Jakie działania podejmują, by przetrwać i rozwijać się w tych turbulentnych czasach?
Słowo „zaangażowanie” w obecnych, kryzysowych czasach, stało się szczególnie nośne w rozproszonych organizacjach. Jest odmieniane przez poszczególne przypadki, i – tak naprawdę – bardzo różnie pojmowanie.
Wartość pranych pieniędzy każdego roku równa jest 5% światowego PKB. Eksperci Deloitte i Instytutu Finansów Międzynarodowych mają pomysł, jak walczyć z tym procederem.
Raport „Rynek pracy w czasie COVID19” pokazuje, jak kryzys gospodarczy wywołany przez pandemię zmienił się rynek pracy w Polsce. Na przykład Poznaniu liczba ofert pracy w lipcu spadła (rok do roku) aż o 63%.
Błyskawiczny rozwój e-commerce to wyzwanie, z jakim mierzy się obecnie branża magazynowa. Badanie przeprowadzone przez ICAN Research pokazuje, jakie rozwiązania wybrały polskie firmy, jakie popełniły błędy i które strategie okazały się najlepsze.