Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Inteligencja emocjonalna nie jest tym samym co inteligencja racjonalna, mierzona w testach IQ. To zdolność do rozpoznawania emocji i stanów emocjonalnych innych osób, niezwykle przydatna zwłaszcza w pracy menedżera. Należy do tzw. kompetencji miękkich.
Pokaż więcejJak pokazują najnowsze badania, odpowiednie zarządzanie emocjami przez lidera organizacji może być ważniejsze od innych jego kompetencji, takich jak na przykład poziom inteligencji poznawczej (IQ) – zwłaszcza w kontekście możliwości osiągnięcia sukcesu.
Zwiększanie efektywności, zaangażowania i skuteczności własnej oraz zespołu to marzenie niemal każdego menedżera. Można je całkiem łatwo spełnić, jeśli w praktyce wykorzystamy wiedzę dotyczącą nastawienia.
Okazywanie emocji najczęściej uznawane jest za zachowanie nieprofesjonalne. Jest to jednak mylne przeświadczenie.
Logiczny, chłodny i wyważony. Gdy podejmuje decyzję, odcina się od swoich emocji. Nigdy nie ufa podszeptom intuicji, lecz opiera się tylko na analizie dostępnych danych. Menedżer idealny? Otóż… nie. Emocje odgrywają wielką rolę w procesie podejmowania decyzji.
Pandemia, złożoność, niepewność i dotykające nas spowolnienie gospodarcze wymuszają na liderach trudne decyzje, które nierzadko prowadzą do negatywnych emocji. Te z kolei mogą obniżyć poziom
Bycie przywódcą wymaga radzenia sobie z ludźmi w różnych sytuacjach, dlatego liderzy przedsiębiorstw powinni dążyć do rozwoju własnej inteligencji emocjonalnej i czerpać z jej pokładów.
Ludzie, którzy uważają siebie za najmądrzejszych, potrafią swoim zachowaniem narobić więcej szkód niż tylko odebranie sobie szansy na bycie najsympatyczniejszym kolegą z pracy. Jak wpłynąć na taką osobę?
Kąśliwe uwagi, sarkastyczne komentarze za naszymi plecami, a nawet otwarta wrogość ze strony współpracownika – często nie wiemy, jak na to reagować. Czy lepiej jest puścić uwagi mimo uszu, czy zdecydować się na konfrontację? Co zrobić, gdy jesteśmy źle traktowani w pracy?
Kiedyś w pracy liczyła się siła mięśni, dzisiaj liczy się umysł i coraz częściej serce, będące symbolicznymi wrotami do naszych emocji. A w przyszłości zdominowanej przez technologie to one będą kluczowe w zarządzaniu ludźmi.
Brak asertywności to gwóźdź do trumny zapracowanego menedżera czy specjalisty. Niestety, sporo osób ma problem z odmawianiem. Metoda neutralnego „nie” ułatwia nieuleganie cudzym prośbom. Na czym polega?
Choć w pracy trudno uniknąć trudnych rozmów, większość osób ich unika. To błąd! Jak je prowadzić, unikając jednocześnie negatywnych emocji?
Zdolność rozpoznawania i kontrolowania emocji własnych i innych ludzi przynosi nam liczne korzyści. Dowiedz się, jak rozwinąć inteligencję emocjonalną, aby poprawić umiejętności menedżerskie.
Niezależnie od tego, jak bardzo staramy się temu zaprzeczyć, każdy z nas kiedyś doświadczył zazdrości w pracy.
Firma żąda od Was lojalności! – grzmią czasem korpowojownicy z mównic oklejonych logotypami pracodawcy.