Wysoki poziom produktywności może stać się nieodłącznym elementem naszego życia. Jak go osiągnąć? Jak zachować równowagę i być wzorem dla innych?
Pokaż więcejGdy pojawia się sytuacja kryzysowa, uciekasz czy wychodzisz naprzeciw zagrożeniu? Użalasz się nad sobą czy szukasz rozwiązania? Skupiasz się na emocjach czy aktywnie szukasz pomocy? Która strategia przetrwania bardziej się opłaca? Która jest zdrowsza?
Nieumiejętne zastosowane emocje mogą zepsuć nawet dobrze przygotowaną prezentację. Jak zatem budować nastrój podczas wystąpień publicznych – i na co zwrócić uwagę?
Jak pokazują najnowsze badania, odpowiednie zarządzanie emocjami przez lidera organizacji może być ważniejsze od innych jego kompetencji, takich jak na przykład poziom inteligencji poznawczej (IQ) – zwłaszcza w kontekście możliwości osiągnięcia sukcesu.
Zwiększanie efektywności, zaangażowania i skuteczności własnej oraz zespołu to marzenie niemal każdego menedżera. Można je całkiem łatwo spełnić, jeśli w praktyce wykorzystamy wiedzę dotyczącą nastawienia.
Okazywanie emocji najczęściej uznawane jest za zachowanie nieprofesjonalne. Jest to jednak mylne przeświadczenie.
Bycie przywódcą wymaga radzenia sobie z ludźmi w różnych sytuacjach, dlatego liderzy przedsiębiorstw powinni dążyć do rozwoju własnej inteligencji emocjonalnej i czerpać z jej pokładów.
Kiedyś w pracy liczyła się siła mięśni, dzisiaj liczy się umysł i coraz częściej serce, będące symbolicznymi wrotami do naszych emocji. A w przyszłości zdominowanej przez technologie to one będą kluczowe w zarządzaniu ludźmi.
Brak asertywności to gwóźdź do trumny zapracowanego menedżera czy specjalisty. Niestety, sporo osób ma problem z odmawianiem. Metoda neutralnego „nie” ułatwia nieuleganie cudzym prośbom. Na czym polega?
Zdolność rozpoznawania i kontrolowania emocji własnych i innych ludzi przynosi nam liczne korzyści. Dowiedz się, jak rozwinąć inteligencję emocjonalną, aby poprawić umiejętności menedżerskie.
Niezależnie od tego, jak bardzo staramy się temu zaprzeczyć, każdy z nas kiedyś doświadczył zazdrości w pracy.
Firma żąda od Was lojalności! – grzmią czasem korpowojownicy z mównic oklejonych logotypami pracodawcy.