Zarządzanie przedsiębiorstwem
ICAN Institute we współpracy z miastem Kielce pomaga przedsiębiorcom przygotować się na trudne czasy
By wspierać przedsiębiorców w stawianiu czoła współczesnym wyzwaniom związanym z funkcjonowaniem w tzw. świecie VUCA 3.0, ICAN Institute w partnerstwie z Urzędem Miasta Kielce przygotował konferencję dla lokalnych przedsiębiorców. „ICAN Management Review” objął wydarzenie patronatem merytorycznym.
Katarzyna Dubno, Adamed Pharma: „Bez inwestycji farmacja nie istnieje”
Branża farmaceutyczna boryka się z wieloma problemami, ale mimo to nie ustaje w wysiłkach na rzecz innowacyjności. O tym, jak pogodzić imperatyw inwestowania w badania i rozwój z mocami produkcyjnymi, mimo niesprzyjających okoliczności, opowiada Katarzyna Dubno, dyrektorka ds. relacji zewnętrznych i ekonomiki zdrowia w firmie Adamed Pharma.
Imperatyw odporności: sukces w niepewnych czasach
Wzmacnianie odporności instytucjonalnej jeszcze nigdy nie było tak ważne.
TEMAT NUMERU: Wypalenie organizacyjne
Polskim firmom grozi pandemia wypalenia. Oczywiście nie tylko firmom, lecz przede wszystkim ich pracownikom, ale ten problem jest już rozpoznany. Dużo się o nim mówi i pisze, a w wielu przedsiębiorstwach podjęto już różnego rodzaju programy naprawcze, chociażby darmowe konsultacje psychologiczne. Mało kto dostrzega jednak inne, szersze zagrożenie, jakim jest „pułapka przyśpieszenia” – temat znacznie poważniejszy niż samo tylko wypalenie czy „zmęczenie cyfrowe” pracowników.
LIDERZY JUTRA – Kongres ICAN Management Review – RELACJA dzień I
Bądź tam, gdzie powstaje przyszłość biznesu! Przeczytaj relację z Kongresu ICAN Management Review i przekonaj się, co tak naprawdę liczy się w dobie nowej normalności! Poznaj najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu.
Nie tylko praca zdalna: 10 trendów, które wygrały z pandemią
Przedstawiamy 10 branż, którym pandemiczne tsunami nie tylko nie zaszkodziło, ale wręcz dodało wiatru w żagle
CEO prognozują nową przyszłość
Wyjście z pandemii nie będzie oznaczało powrotu do normalności – twierdzą prezesi globalnych spółek. Widzą natomiast szansę na określenie nowej, w której kluczowe znaczenie będą miały takie czynniki jak ochrona środowiska, działalność społeczna oraz ład korporacyjny.
Co jeśli nie kredyt? Ekspert funduszu kapitałowego o zaostrzających się kryteriach bankowych dla MSP
Od momentu wybuchu pandemii z odmową przyznania kredytu spotykają się szczególnie często firmy działające w branżach, które najbardziej odczuły finansowe skutki koronawirusa. Przedsiębiorstwa te szukają alternatywnych źródeł finansowania, sięgając m.in. do środków instytucji pozabankowych.
Potrzeba nam wspólnotowej solidarności
O konieczności wspierania się przez polskie firmy oraz kierowaniu się wartościami w biznesie opowiada Mirosław Klepacki, prezes zarządu Apator, dostawcy rozwiązań dla nowoczesnej energetyki.
Promowanie Polski na świecie nie jest takie trudne
O tym, jak zbudować globalną firmę w zgodzie z ideami patriotyzmu gospodarczego oraz wprowadzać innowacyjne i zrównoważone rozwiązania, opowiada Krzysztof Domarecki, prezes Selena FM, jednego z największych na świecie producentów chemii budowlanej.
Silna gospodarka jest w interesie wszystkich
O konsekwentnym budowaniu koncernu multienergetycznego, patriotyzmie konsumenckim i współpracy z rodzimymi producentami opowiada Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Zacznij od wartości, czyli jak projektować politykę cenową firmy
Założyciele firm są często iluzjonistami. Wpadają na jakiś pomysł, ale nigdy nie zadają sobie pytania, jak potencjalny klient postrzega wartość tego pomysłu. O projektowaniu polityki cenowej opowiada prof. Hermann Simon.
Pandemia przyspieszy rewolucję w technikach zarządzania
O tym, jak kryzys spowodował prawdziwy przełom w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej i przyspieszył nieuchronne zmiany, m.in. wzrost produktywności w wielu branżach, opowiada Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Sztab antywirusowy
Globalna pandemia postawiła przedsiębiorców przed niezwykle trudnym zadaniem uporządkowania chaosu. Na szczęście nie jest to zadanie niemożliwe – pomocne może okazać się utworzenie sztabu kryzysowego, którego zadaniem będzie właśnie wyprowadzenie firmy na prostą.
Co dalej z zainfekowanym biznesem
Problemy wynikające z szoku wywołanego koronawirusem można sprowadzić do wspólnego mianownika – kultury organizacyjnej pozwalającej na dynamiczne dostosowywanie się do zmian w otoczeniu gospodarczym z jednej strony, a z drugiej – do umiejętności współpracy opartej na zaufaniu.
Wirtualne pulpity otwierają drzwi do pracy zdalnej
Zalety pracy poza biurem dostrzega coraz więcej firm. Wśród nich znalazł się także nasz klient, który zdecydował się na umożliwienie pracownikom pracy zdalnej.
Telepraca w branży produkcyjno-dystrybucyjnej? Tak, to możliwe!
Dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań na długo przed ogłoszeniem pandemii Food Ingredients Group jest gotowa nie tylko na to, aby przetrwać ten trudny czas, ale także na to, co przyjdzie po nim.
Kultura organizacji w kryzysie. Czy warto coś z tym zrobić?
Nie ma wątpliwości, że kultura organizacji ma istotny wpływ na wyniki firmy. Potwierdzają to liczne badania. Stąd bardzo wiele firm podjęło się świadomego procesu transformacji kulturowej.
5 sposobów na wykorzystanie LinkedIn w działalności firmy
LinkedIn z roku na rok zyskuje na popularności, szczególnie wśród ludzi biznesu. Potwierdzeniem tego jest m.in. czterokrotny wzrost – od 2012 roku - liczby wyszukiwań tej frazy w wyszukiwarkach. Dziś ta międzynarodowa platforma liczy ponad 645 mln zarejestrowanych użytkowników, w tym 2,5 mln pochodzących z Polski.
Niestraszna przeprowadzka
Relokacja firmy oznacza dużo więcej niż tylko pachnące nowością biuro. Nawet wybór najdoskonalszego budynku i perfekcyjny wizualnie design mogą okazać się porażką, jeśli nie zatroszczymy się o jedną z najważniejszych kwestii w każdym projekcie biznesowym - komunikację.