Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Konsumenci działają zgodnie z przekonaniem, że w warunkach izolacji społecznej będą funkcjonować przez wiele miesięcy – wynika z badania KPMG w Polsce.
Przez cały ubiegły rok dział badań i analiz ICAN Research, razem redakcją „ICAN Management Review”, towarzyszył przedsiębiorcom w ich zmaganiach z dynamicznie zmieniającą się sytuacją gospodarczą. Badając różne aspekty funkcjonowania polskich firm, przedstawiliśmy odpowiedź na pytanie: Jak zbudować organizację odporną na kryzys?
Konsumenci obawiają się raczej utraty pracy, zmian klimatu i ataków hakerskich niż zachorowania na COVID-19. Bardziej ufamy prywatnym firmom niż instytucjom publicznym czy mediom, choć również w przypadku poszczególnych branż widać, że wiara w stabilność poszczególnych sektorów gospodarki jest ograniczona.
Mijający rok na długo zapamiętamy jako czas wielu nagłych i trudnych wyzwań, przed którymi postawieni zostali zarówno prywatni przedsiębiorcy, jak i administracja publiczna. Najmocniej na kondycji światowej gospodarki odcisnęła się rzecz jasna pandemia COVID-19, ale w wielu obszarach gospodarki i wielu rejonach świata towarzyszyła jej seria innych poważnych nieszczęść – również z punktu widzenia biznesu.
Polscy pracodawcy uważają kondycję finansową swoich firm za stabilną. Tylko niewielki odsetek w ciągu najbliższego półrocza planuje zwolnienia, a 17% chce zwiększyć zatrudnienie, a nawet podnieść płace.
Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej – na przykładzie BASF Polska.
W jaki sposób pandemia i wynikająca z niej powszechność pracy zdalnej zmieniła funkcjonowanie firmy działającej w branży usług IT dla biznesu? I co oznacza powiedzenie together alone? Dowiesz się tego z wywiadu, jaki Filip Szumowski przeprowadził z Bartoszem Łopińskim, prezesem firmy Billennium.
Kompetencje i narzędzia menedżera w czasach pandemii.
W turbulentnym świecie planowanie strategiczne zmienia się z procesu liniowego w proces aktualizowany w czasie rzeczywistym, w którym cele długoterminowe przenikają się z bieżącym reagowaniem na zakłócenia zewnętrzne.
Jedną z branż, która najmocniej ucierpiała z powodu pandemii, jest gastronomia. Wiele restauracji, kawiarni i barów nie przetrwało lockdownu, choć są też wyjątki. Wśród nich jest polska firma All Good, właściciel marki Coffeedesk, która postawiła na dywersyfikację źródeł przychodów i wielokanałowe podejście do sprzedaży.
Liderzy zmagają się z niespotykanym dotychczas poziomem niepewności. Jednak historia uczy, że nawet najpoważniejszy kryzys niesie ze sobą szanse na innowacyjność i wzrost.
Pandemia COVID-19 i przejście setek tysięcy ludzi na formę pracy zdalnej drastycznie obniżyły zainteresowanie usługami i produktami firmy vendingowej AUTOMATY. Spadające obroty grożą bankructwem. Zarząd musi mocno zredukować koszty stałe i szuka pomysłu, jak to zrobić.
Priorytety dla ery kowidjańskiej i klimatjańskiej.
Jedną z branż, które nie cierpią zbytnio z powodu pandemii, jest szeroko rozumiany przemysł zabawkarski. Pandemia wymusiła jednak znaczące zmiany w sposobie funkcjonowania wielu firm.
W skali całego świata, branża rozrywkowa zarobi o 120 miliardów dolarów mniej w porównaniem z 2019 r. Szczególnie mocno skutki pandemii odczuwają przedsiębiorstwa, które nie zainwestowały w nowe sposoby dotarcia do odbiorców swoich treści.
Można powiedzieć, że Polska przeszła suchą stopą przez pierwszą falę kryzysu spowodowanego przez pandemię COVID-19. Ale co będzie dalej?
Jak pandemia i kryzys gospodarczy wpływają na działania i zachowania liderów?
Bądź tam, gdzie powstaje przyszłość biznesu! Przeczytaj relację z Kongresu ICAN Management Review i przekonaj się, co tak naprawdę liczy się w dobie nowej normalności! Poznaj najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu.
Kryzys wywołany pandemią koronawirusa zmienił świat. Planując działania w „nowej normalności”, liderzy muszą wziąć pod uwagę siedem czynników.
Kultura zjada strategię na śniadanie – tak Peter Drucker podsumował kiedyś rolę, jaką kultura organizacyjna odgrywa w rozwoju firmy. Może być ona czynnikiem wzrostu, ale też porażki organizacji.