Powiadomienie
Klient – czyli osoba nabywająca towar bądź usługę – to kluczowy element procesu sprzedażowo-zakupowego. Co warto o nim wiedzieć? Co zrobić, by dotrzeć z produktem do odpowiedniej grupy klientów? Jak poznać potrzeby klienta? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w naszych artykułach.
Pokaż więcejJak zmieniła się w ostatnich miesiącach sprzedaż? Czy COVID-19 i kryzys nim spowodowany spowodował zmiany w zachowaniach konsumentów? Obejrzyj webinarium Grzegorza Łapińskiego, wiceprezesa firmy Polskie ePłatności i trenera ITS Sales Strategy Program.
Bieżący rok powitał nas inflacją, rewizją prognoz gospodarczych oraz „czarnym łabędziem”, czyli koronawirusem. Jak w warunkach, kiedy musimy elastycznie reagować na to, co dzieje się na rynku, skutecznie projektować oferty, które będą odnosić sukces?
Jeszcze nigdy personalizacja i skupienie się na doświadczeniach oraz potrzebach klienta nie były tak ważne. To właśnie technologia może pomóc w utrzymaniu i budowie relacji w cyfrowym świecie. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą zyskać widok 360 stopni klienta w czasie rzeczywistym i zapewnić skrojoną na miarę potrzeb i oczekiwań obsługę online w każdym kanale.
Przedsiębiorstwa na całym świecie boleśnie odczuwają skutki kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19. W przetrwaniu trudnych czasów firmom może pomóc wiedza o nawykach oraz zmianach w zachowaniach i preferencjach konsumentów w czasach zarazy. Jak ludzie reagują na tę niespodziewaną groźną sytuację? Co to oznacza dla biznesu?
Kryzys jest dla nas okazją do wzmocnienia relacji z klientami i partnerami. Mamy szansę pokazać, że jesteśmy nie tylko dostawcą energii i ciepła, ale też gwarantem stabilności w codziennym życiu – mówi Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia.
Przywództwo oparte na danych zależy od poziomu zaufania, jakie wzbudza organizacja wśród swoich klientów, ludzi w przedsiębiorstwie i partnerów w całym ekosystemie.
Kryzys jest dla nas okazją do wzmocnienia relacji z klientami i partnerami. Mamy szansę pokazać, że jesteśmy nie tylko dostawcą energii i ciepła, ale też gwarantem stabilności w codziennym życiu – mówi Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia.
Włoski artysta Maurizio Cattelan przykleił taśmą widocznego na naszej okładce banana do ściany galerii Art Basel w Miami Beach i nazwał to sztuką. Ta nietypowa instalacja znalazła nabywców za – bagatela – 120 tysięcy dolarów!
Już co trzecia polska firma wskazuje, że zmaga się z malejącym poziomem lojalności swoich klientów. To może prowadzić do zauważalnego spadku zysków wielu dobrze prosperujących do tej pory firm.
Z badań przeprowadzonych przez Instytut DBMS wynika, że poziom odejść klientów kształtuje się 72%. Oto, jak sobie poradzić z tym wyzwaniem.
Zachowania ludzi są zakodowane kulturowo. Kto złamie szyfr, dotrze do serc pracowników, liderów, klientów. O tym, jak rozszyfrować kody kulturowe w biznesie, opowiada Clotaire Rapaille, badacz kultur i ekspert rynku, doradca firm z listy Forbes 100. Rozmawia Joanna Koprowska.
Dzisiaj dostęp do wiedzy o klientach przestaje być problemem. Firmy mają wręcz za dużo danych. Często jednak nie potrafią ich wykorzystać w efektywny sposób, bo napotykają na swojej drodze liczne bariery. Jak je pokonywać, by czerpać korzyści z ciągłej łączności z klientami?
Większość firm koncentruje się na rozwiązywaniu problemów klientów i działa tak, aby ułatwiać im prowadzenie biznesu.
Silne trendy w nowoczesnym handlu, takie jak omnichannel, showrooming, webrooming, mogły powstać dzięki rozwiązaniom oferowanym przez systemy klasy ERP.
Klienci coraz wyżej stawiają poprzeczkę dostawcom usług i produktów. O tym, kto zwycięży tę rywalizację w kolejnych latach, przesądzą działania, które firmy prowadzą już teraz.
Współczesny konsument oczekuje trzech rzeczy --- możliwości wyboru produktu lub usługi dopasowanych do jego preferencji, kompleksowej informacji oraz satysfakcjonującego doświadczenia w trakcie zakupów.
Zaawansowana ochrona przed śledzeniem wymaga zmiany przyzwyczajeń, a konsekwencje utraty prywatności są odroczone w czasie - i nawet wtedy trudno je uchwycić.
Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie?
Prowadzenie sprzedaży produktów lub usług to podstawowa funkcja i cel wszystkich przedsiębiorstw. Proces ten, często wieloetapowy, stanowi największe wyzwanie dla firm, gdyż wymaga nawiązania kontaktu z klientem.
O zarządzaniu zmianą, o komunikacji i budowaniu zaangażowania oraz zaufania mówi prezes Unum Życie Aneta Podyma-Milczarek.