Handel
Czy regionalizacja zastąpi globalizację?
Handel międzynarodowy jest kluczowym źródłem dobrobytu gospodarczego, dlatego coraz częstsze dyskusje na temat skracania łańcuchów dostaw wywołują wśród ekonomistów i liderów biznesu pewien niepokój. Ale czy w XXI wieku regionalizacja ma w ogóle szansę zastąpić globalizację?
Galopujący e-commerce przyśpieszył w listopadzie
W Polsce od kilku dobrych lat Czarny Piątek jest wydarzeniem trwającym dłużej niż jeden tylko dzień. To co najmniej tydzień wyprzedaży, ale niektórzy sprzedawcy rozciągają go jeszcze bardziej. Tym bardziej, że w czasie intensyfikacji zakupów online szał zakupowy nie ma granic.
Marki własne – jak detaliści podgryzają producentów
Sieci handlowe dysponują dziś nie tylko powierzchnią sprzedażową, ale także zdolnością tworzenia i testowania produktów, znajomością kategorii, a przede wszystkim – imponującą wiedzą o potrzebach i zwyczajach klientów. Dlatego w przyszłości to sieci handlowe będą mogły tworzyć najbardziej innowacyjne, popularne i wysokomarżowe marki.
Konsumenci w nowej normalności 2.0 (PODCAST)
Na naszych oczach firmy w Polsce i na świecie poszukują nowych sposobów na dotarcie do konsumenta, prowadzenie z nim nieustannego dialogu i efektywną sprzedaż. Posłuchaj podcastu z Markiem Zdziechem z OC&C Strategy Consultants, który mówi o tym, jak się zmieni handel (oraz jak się nie zmieni).
E-commerce rośnie, centra handlowe walczą o przeżycie
Spadek sprzedaży w handlu detalicznym w 2020 roku – w zależności od różnych szacunków – może wynieść od 8,3% do 23,7%.