0
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak platforma społecznościowa zmieniła firmę?

Premium

Jak platforma społecznościowa zmieniła firmę?

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Poszukując sposobów na uzyskanie synergii z przejęć, firma Atlas zdecydowała się na stworzenie wirtualnego środowiska, w którym ludzie rozsiani geograficznie będą mogli się ze sobą komunikować. Tak powstała platforma, która umożliwiła wymianę wiedzy i doświadczeń oraz ułatwiła procesy konsolidacyjne.

Praktyka rynkowa, potwierdzona badaniami publikowanymi także na łamach „Harvard Business Review Polska”, od lat pokazuje, że zdecydowana większość fuzji i przejęć kończy się porażką. Ta porażka nie oznacza niemożności domknięcia samych transakcji, lecz dotyczy ich skutków, czyli niezadowalających i odbiegających od oczekiwań efektów biznesowych. Częstą przyczyną tych niepowodzeń jest brak dogłębnej analizy tego, co firmy kupują i co mogą na tym zyskać. Ale równie często zdarzają się przypadki dobrze przemyślanych transakcji, które przynoszą rozczarowujące wyniki ze względu na brak możliwości osiągnięcia efektu synergii.

Przed trudnościami z osiągnięciem efektu synergii nie ustrzegł się producent materiałów budowlanych Atlas. Przedsiębiorstwo początkowo rozwijało się organicznie, by po kilku latach funkcjonowania sięgnąć po pierwsze akwizycje. Osiągany tą drogą wzrost przekonał zarząd do kolejnych przejęć i w ciągu 25 lat funkcjonowania Grupa Atlas rozrosła się do 20 spółek produkcyjnych, surowcowych, sprzedażowych i logistycznych. Obecnie przedsiębiorstwo zatrud‑nia blisko 3 tysiące pracowników w zakładach o łącznym potencjale produkcyjnym 5 mln ton rocznie, które wytwarzają kilkaset produktów, takich jak: kleje do płytek, fugi, zaprawy, gładzie i szpachle gipsowe.

Zostało 89% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Robert Kozielski

Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Chartered Marketer, questus – The Chartered Institute of Marketing.

Andrzej Olsztyński

Dyrektor Działu Oprogramowania IBM Enterprise Social Solutions.

Tomasz Sroczyński

Dyrektor ds. jakości – koordynator Grupy Atlas.

Wybrane dla Ciebie

MyICANTwoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy