Powiadomienie
Działając w biznesie, nie sposób uniknąć konkurowania – o klienta, zasoby, miejsce na rynku. Konkurując, zawsze angażujemy zasoby, obmyślamy strategie, wdrażamy nowe sposoby działania, przecieramy szlaki. Ale czym właściwie jest konkurencja? Jakie są jej skutki? Jak konkurować?
Pokaż więcejJak osiągnąć zwinność, gdy zarządza się dużą firmą? Albo jak uzyskać stabilność, gdy przewodzi się małemu startupowi technologicznemu? O to między innymi zapytaliśmy Chrisa Outrama, założyciela OC&C Strategy Consultants.
„Gdy się traci 90% przychodów z kluczowej działalności, można się popłakać. Ale można też zakasać rękawy i wziąć się do roboty” – mówi Tomasz Młodzki z FunFotos.
Powiedzenie, że w mętnej wodzie łatwiej się ryby łowi, doskonale opisuje sytuację przedsiębiorstw i postaw ludzi w okresie dynamicznych zmian w otoczeniu biznesowym, niepewności rynkowej i trudnej sytuacji wewnątrz firm.
Codziennie na całym świecie kod kreskowy jest skanowany ponad 6 miliardów razy! Jednoznaczna identyfikacja produktów, lokalizacji oraz współdzielenie danych z partnerami biznesowymi w całym łańcuchu wartości – to główne funkcje standardów, które Polakom towarzyszą już od 30 lat.
Gdy polskie przedsiębiorstwa decydują się na rozwój za granicą, często obierają za cel rynek niemiecki. Mimo niedużej odległości kraje te dzieli kulturowa przepaść.
W drodze na podbój świata trzeba pokonać szereg przeszkód. Choć wielu z nich na pierwszy rzut oka nie widać, niewiedza na ich temat może zniweczyć nawet najbardziej ambitne plany.
Przyczyny wyhamowania sprzedaży nie muszą dotyczyć jedynie obszaru pricingu. Równie dobrze odpowiedzialna za ten stan rzeczy może być niewłaściwie skonstruowana oferta wartości albo brak segmentacji klientów.
Gwarancja może stać się Twoją rynkową przewagą. Wykorzystaj ją mądrze, a pomoże ci zwiększyć sprzedaż.
Prezes zakładu wytwórczego Krzewiński chce postawić na zwiększenie efektywności linii produkcyjnych. Boi się jednak, że wprowadzając nowe rozwiązania straci najbardziej doświadczonych pracowników.
Sprawne zarządzanie zakupami jest jedną z najważniejszych funkcji w każdej organizacji – przekonuje Peter Kraljic, guru zakupów, który w 1983 roku opracował autorską metodę segmentacji dostawców pod kątem roli, jaką odgrywają dostarczane przez nich towary i usługi.
Sednem Competitive Intelligence jest spojrzenie na konkurencję jako całość.
Próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę.
Dane o zwyczajach zakupowych klientów to istotna przewaga nad konkurencją.
Polskie marki mają silną pozycję w świadomości e-konsumentów. Dla zagranicznego potentata zaistnienie na polskim rynku nie musi okazać się prostą sprawą.
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Większość przedsiębiorstw ma świadomość, że wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu (np. jogurtu o smaku rambutanu, który szybko trafia w krąg zainteresowań konsumentów) to jednocześnie moment narodzin konkurencji. W przypadku gdy produkt oferowany przez konkurencję okaże się lepszy, pojawia się szansa, że odbije część bądź wszystkich klientów pierwszemu przedsiębiorstwu. Jakie działania w takiej sytuacji musi podjąć firma, aby utrzymać się na rynku i zachować pozycję lidera?
Rywalizacja kosztowa to absolutna ostateczność i powinno decydować się na takie rozwiązanie tylko wówczas, gdy inne zawiodą.
Sytuacja, w jakiej znalazła się firma OS Card, jest trudna, ponieważ jako operator kart płatniczych konkuruje na rynku produktami, które są bardzo rozwinięte.