Wielu ludzi na pytanie, co najbardziej utrudnia im efektywną pracę, zapewne odpowie coś w stylu: za mała liczba godzin w dobie. Czy to znaczy, że nieprawidłowo zarządzają swoim czasem? A może obarczeni są zbyt dużą liczbą obowiązków? Odpowiedź wcale nie jest oczywista.
Pokaż więcejSkrócenie czasu pracy powoli przestaje być tylko ideą, a staje się faktem – dowodzi tego eksperyment przeprowadzony w polskim (i tylko w polskim!) oddziale międzynarodowej korporacji. O pionierskim wdrożeniu sześciogodzinnego dnia pracy opowiada Łukasz Szymula, Country Manager Poland & CEE firmy Tradedoubler.
Wiemy już, że mózg jest zdolny do przebudowania swojej struktury. Jak menedżerowie mogą zrobić użytek z tej właściwości i świadomie nadawać kierunek swoim myślom? Prezentujemy fragment książki „Siła koncetracji” Braiana Solisa.
Stosując zasadę Pareta, liderzy mogą osiągać większe sukcesy mniejszym kosztem i dzięki temu skupiać się na tym, co jest dla nich naprawdę ważne.
Doba jest za krótka? Nie pamiętasz, kiedy udało ci się zrealizować wszystkie zaplanowane zadania? Pracujesz po godzinach, a wciąż masz coraz więcej do zrobienia? Jeżeli na wszystkie pytania odpowiedziałeś „tak”, to czas, żebyś przeczytał ten artykuł.
„To, jak sobie radzimy z ekstremalnymi sytuacjami, zależy od naszego charakteru, determinacji i uczciwości. Jeżeli mamy solidne fundamenty, kryzys nas wzmocni”. Z Rafałem Sonikiem, przedsiębiorcą, sportowcem i filantropem, rozmawia Joanna Koprowska.
Czy znany od lat 50. XX w. japoński system zarządzania Kaizen to antidotum na skutki obecnego kryzysu?
Projekty optymalizacyjne często wpadają w pułapkę osiągania celów za wszelką cenę. Od pracowników wymaga się, by wykonywali swoje zadania taniej, szybciej i w większej ilości. Wartościowi pracownicy mogą na tym stracić lub zniechęcić się. Zwiększenie efektywności powinno odbywać się przez lepsze wykorzystanie czasu.
Ciągłe zwiększanie swojej efektywności to jedno z najtrudniejszych wyzwań współczesnych pracowników. Istnieją jednak zasady, które pozytywnie wpływają na naszą produktywność. Dowiedz się, jak podnieść efektywność, wykorzystując zasady dynamiki Newtona.
Czy ktoś lub coś kradnie wciąż twój czas i uwagę? Nawet co 40 sekund nasze skupienie jest wystawiane na próby przez liczne bodźce. Oto 4 strategie na skuteczną koncentrację.
Pracoholizm, chroniczny brak wolnego czasu i nastawienie na zarabianie pieniędzy mogą wyzwalać w nas egoizm i sprzyjać tworzeniu dysfunkcyjnej kultury w organizacji.
Problem braku równowagi między czasem poświęconym na zarabianie pieniędzy a tym przeznaczonym na utrzymywanie dobrych relacji z rodziną, przyjaciółmi można odnieść bezpośrednio do zarządzania czasem w przypadku pracowników.
Wszyscy menedżerowie narzekają na jedną rzecz: chroniczny brak czasu. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że wszystkiemu winna jest pewna sprytna małpa… Dowiedz się, co to za koczkodan i jak się go pozbyć.
„Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić” – powiedział kiedyś Albert Einstein i z właściwą sobie przenikliwością trafił w sedno problemu związanego z zarządzaniem czasem.
Praca w domu wymaga znacznej samodyscypliny. Jak pokonać ewentualne trudności i dobrze zorganizować swoją codzienną pracę?
Choć pracownicy narzekają na spotkania, wielogodzinne narady czy konferencje, nie ma od nich ucieczki. Rzecz w tym, aby przekładały się na efekty.
Każde dodatkowe 10 godzin spędzonych na wakacjach zwiększa wydajność pracownika o 8%.
Prowadzenie firmy we współczesnym świecie przypomina grę na kilku fortepianach jednocześnie.
Twórzmy każdego dnia momenty z dreszczykiem emocji oraz niespodziankami. Kwestionujmy rutynę.
Co robisz ze swoim czasem? Na co konkretnie go przeznaczasz?
Żyjesz, planujesz żyć, czy starasz się "odhaczyć" kolejne "taski"? Do której kategorii zaliczy cię twój partner, dziecko, szef czy pracownicy?