Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Wielu ludzi na pytanie, co najbardziej utrudnia im efektywną pracę, zapewne odpowie coś w stylu: za mała liczba godzin w dobie. Czy to znaczy, że nieprawidłowo zarządzają swoim czasem? A może obarczeni są zbyt dużą liczbą obowiązków? Odpowiedź wcale nie jest oczywista.
Pokaż więcejStosując zasadę Pareta, liderzy mogą osiągać większe sukcesy mniejszym kosztem i dzięki temu skupiać się na tym, co jest dla nich naprawdę ważne.
Doba jest za krótka? Nie pamiętasz, kiedy udało ci się zrealizować wszystkie zaplanowane zadania? Pracujesz po godzinach, a wciąż masz coraz więcej do zrobienia? Jeżeli na wszystkie pytania odpowiedziałeś „tak”, to czas, żebyś przeczytał ten artykuł.
„To, jak sobie radzimy z ekstremalnymi sytuacjami, zależy od naszego charakteru, determinacji i uczciwości. Jeżeli mamy solidne fundamenty, kryzys nas wzmocni”. Z Rafałem Sonikiem, przedsiębiorcą, sportowcem i filantropem, rozmawia Joanna Koprowska.
Czy znany od lat 50. XX w. japoński system zarządzania Kaizen to antidotum na skutki obecnego kryzysu?
Projekty optymalizacyjne często wpadają w pułapkę osiągania celów za wszelką cenę. Od pracowników wymaga się, by wykonywali swoje zadania taniej, szybciej i w większej ilości. Wartościowi pracownicy mogą na tym stracić lub zniechęcić się. Zwiększenie efektywności powinno odbywać się przez lepsze wykorzystanie czasu.
Pracoholizm, chroniczny brak wolnego czasu i nastawienie na zarabianie pieniędzy mogą wyzwalać w nas egoizm i sprzyjać tworzeniu dysfunkcyjnej kultury w organizacji.
Problem braku równowagi między czasem poświęconym na zarabianie pieniędzy a tym przeznaczonym na utrzymywanie dobrych relacji z rodziną, przyjaciółmi można odnieść bezpośrednio do zarządzania czasem w przypadku pracowników.
„Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić” – powiedział kiedyś Albert Einstein i z właściwą sobie przenikliwością trafił w sedno problemu związanego z zarządzaniem czasem.
Praca w domu wymaga znacznej samodyscypliny. Jak pokonać ewentualne trudności i dobrze zorganizować swoją codzienną pracę?
Choć pracownicy narzekają na spotkania, wielogodzinne narady czy konferencje, nie ma od nich ucieczki. Rzecz w tym, aby przekładały się na efekty.
Każde dodatkowe 10 godzin spędzonych na wakacjach zwiększa wydajność pracownika o 8%.
Prowadzenie firmy we współczesnym świecie przypomina grę na kilku fortepianach jednocześnie.
Twórzmy każdego dnia momenty z dreszczykiem emocji oraz niespodziankami. Kwestionujmy rutynę.
Co robisz ze swoim czasem? Na co konkretnie go przeznaczasz?
Żyjesz, planujesz żyć, czy starasz się "odhaczyć" kolejne "taski"? Do której kategorii zaliczy cię twój partner, dziecko, szef czy pracownicy?
"Ostatnio mocno zirytowało mnie natężenie spotkań w moim kalendarzu." Brzmi znajomo? Też tak macie? Który menedżer nie zmaga się z tym prozaicznym, wydawałoby się, problemem?