Studia przypadków
Wspólnie z nami poznawaj i rozwiązuj dylematy zarządcze występujące w codzienności biznesowej. Każdy z prezentowanych przypadków - poprzez analizę konkretnych zdarzeń i związanych z nimi wyzwań - służy pogłębianiu wiedzy i pomaga podejmować lepsze decyzje biznesowe. Materiały są przygotowywane przez sprawdzonych praktyków biznesu i doświadczonych redaktorów IMR. Studia przypadku są dostępne tylko dla prenumeratorów.

Pod presją różnorodności
Firma International Logistics Operator R&J chce usprawnić obsługę detalistów i w tym celu planuje rozwinąć sieć lokalnych magazynów oraz flotę samochodów dostawczych. Aby sfinansować nowe inwestycje, sięga po kapitał z giełdy i przy okazji boleśnie zderza się z nowym dla niej obszarem, jakim jest zarządzanie różnorodnością.
Czytaj dalej ›
Firma na sprzedażowym zakręcie
Producent paneli podłogowych zaczyna tracić udziały w rynku i ustępować pola rywalom. Właściciele szukają sposobu na powstrzymanie tego trendu i rozważają zmianę strategii oraz restrukturyzację działu sprzedaży.
Czytaj dalej ›
COVID odciął nas od targów! Skąd brać nowych klientów?
Jednym z sektorów, który najmocniej odczuł wpływ pandemii, jest branża eventowa. Kryzys dotknął nie tylko organizatorów imprez, ale też firmy, które za pośrednictwem targów i konferencji docierały do swoich klientów. Jedną z nich jest polski producent elementów automatyki przemysłowej, który utracił swój najsilniejszy oręż – prezentowanie oferty podczas wydarzeń branżowych.
Czytaj dalej ›
Jak wykorzystać LinkedIn w strategii sprzedaży
Polska firma informatyczna eksperymentuje z wykorzystaniem potencjału social sellingu w sprzedaży. Efektywność tej strategii zależy od jakości współpracy między działami marketingu i sprzedaży. Jednak okazuje się, że ich pracownicy mówią innymi narzeczami, a to generuje szereg wyzwań.
Czytaj dalej ›
Gdy zapomnimy o komunikacji niejawnej…
WiKi PRESS, czołowy producent gier planszowych, chce rozszerzyć biznes na gry komputerowe. Wydawca nie ma w tym obszarze żadnego know-how, dlatego szuka na rynku partnera z odpowiednią wiedzą. Jego uwagę przyciągnął start-up Games FOUR z potencjałem, ale i problemami finansowymi. Niestety, procesowi połączenia firm towarzyszą duże obawy pracowników. Po firmie krążą szkodliwe plotki.
Czytaj dalej ›
Potrzebujemy nowych klientów! Co robić?
W firmie ubezpieczeniowej, która od lat stawiała na telemarketing, sprzedaż zaczęła drastycznie spadać. Zirytowany tym faktem wiceprezes postanowił pozyskać nowych klientów poprzez zakup bazy leadów. Czy to rozwiązanie przyniesie spodziewane rezultaty?
Czytaj dalej ›
Ratunku, kupili nas Polacy
Zakłady Rehagym w Bawarii przejmuje STK, polska firma, która wcześniej była ich podwykonawcą. Nowy właściciel wprowadza swoje porządki, nie bacząc na opinie załogi, w efekcie doprowadzając do odejścia kluczowych pracowników i niezadowolenia lokalnej społeczności, która ceniła sobie firmę z wieloletnią tradycją. Jak odzyskać zaufanie pracowników i otoczenia?
Czytaj dalej ›
Uwaga! Praca kontrolowana
Polski oddział międzynarodowej firmy produkującej i sprzedającej sprzęt elektroniczny szybko i sprawnie przeszedł na – wymuszoną przez pandemię – formę pracy zdalnej i związaną z nią cyfryzację różnorakich procesów. Wszystko wydaje się funkcjonować dosyć sprawnie, a jednak prezes oddziału ma nasilające się wrażenie, że traci kontrolę nad pracownikami.
Czytaj dalej ›
Zespół traci zaangażowanie. Interweniować czy przeczekać?
Mimo ciągłych nadgodzin pracownicy GoldenEye nie wyrabiają się z zdaniami. Na spotkaniach nie żartują jak dawniej. Stali się opryskliwi i sarkastyczni, a część po prostu milczy. Do tego coraz więcej osób bierze zwolnienia lekarskie albo niespodziewanie składa wypowiedzenie. Szef sprzedaży zdaje się negować ów problem, a jednocześnie sam nie czerpie satysfakcji z wykonywanej pracy. Czy zaufani ludzie otworzą mu oczy?
Czytaj dalej ›
Sygnalista: lojalny pracownik czy donosiciel?
Zafascynowany amerykańskimi rozwiązaniami Arnold Balicki decyduje się na wdrożenie w swojej firmie doradczej tzw. whistleblowingu. Jest przekonany, że dzięki funkcjonowaniu systemu zgłaszania naruszeń będzie w stanie zapobiegać pojawiającym się w firmie problemom. Ma też nadzieję, że z uwagi na możliwość zachowania w tajemnicy tożsamości, pracownicy będą chętniej raportowali wszelkie naruszenia, jakich dopuszczają się ich koledzy.
Czytaj dalej ›
Przychody spadają, ale koszty stałe pozostają na tym samym poziomie. Co robić?
Pandemia COVID-19 i przejście setek tysięcy ludzi na formę pracy zdalnej drastycznie obniżyły zainteresowanie usługami i produktami firmy vendingowej AUTOMATY. Spadające obroty grożą bankructwem. Zarząd musi mocno zredukować koszty stałe i szuka pomysłu, jak to zrobić.
Czytaj dalej ›
W poszukiwaniu tożsamości online
Podczas lockdownu Podgórskie Delikatesy – firma z branży FMCG – utraciły część swojego przychodu, w związku z czym ich właściciel zdecydował się na przejście do kanału e-commerce. Początkowo sprzedaż online przynosiła oczekiwane rezultaty, jednak po zniesieniu obostrzeń firma zaczęła notować coraz mniejszą liczbę zamówień w sieci, choć wielkość zakupów w stacjonarnym punkcie handlowym nie rosła.
Czytaj dalej ›
Dobry specjalista, kiepski menedżer
Po wybuchu pandemii koronawirusa dostawca rozwiązań e-commerce stara się sprostać rosnącej liczbie zamówień. Klęska urodzaju wywołała problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych szefów projektów. Firma awansowała więc dotychczasowego specjalistę, choć praktyka pokazuje, że nie zawsze jest to właściwy kierunek.
Czytaj dalej ›
Nowa normalność czy stare dobre zasady?
Po trzech miesiącach od ogłoszenia pandemii w Polsce wszyscy pracownicy fabryki MarAGD wrócili na halę produkcyjną i do biura. Powrót do normalności okazał się trudniejszy, niż przewidywano...
Czytaj dalej ›
Zwalniać czy przeczekać
W obliczu gwałtownego, nieoczekiwanego spowolnienia gospodarczego firma meblowa Vulcan mierzy się z coraz większymi trudnościami w znalezieniu rynku dla swoich produktów. Co gorsza, trudno przewidzieć, kiedy sytuacja zacznie się poprawiać. Czy jedynym rozwiązaniem jest masowe zwolnienie pracowników?
Czytaj dalej ›
Gdy spółka traci kluczowego wspólnika
Agencja marketingowa Go Vids niespodziewanie traci jednego ze wspólników. Okazuje się, że spółka – dotychczas należąca do dwóch osób – była zupełnie nieprzygotowana na taką ewentualność. Jeden z menedżerów, najbardziej zaangażowany w funkcjonowanie spółki, musi zmierzyć się z szeregiem wyzwań zarządczych.
Czytaj dalej ›
Odchodzą najlepsi ludzie. Jak ich zatrzymać?
ROL PAK, firmę produkującą opakowania z tworzyw sztucznych, opuściło w krótkim czasie kilku kluczowych pracowników. Prezes szuka przyczyn tego zjawiska.
Czytaj dalej ›
Zamówienia nas przytłaczają. Co robić?
Producent sprzętu sieciowego AEiS Group wyszedł z ofertą poza granice kraju, co zapewniło mu skokowy wzrost sprzedaży. Niestety, firma przestała sobie radzić z rosnącym wolumenem zamówień.
Czytaj dalej ›
Jak zażegnać kryzys informacyjny
Pracownicy polskiego oddziału brytyjskiego banku dowiadują się z internetu o przejęciu ich firmy przez amerykański koncern. Zarząd unika przekazania zatrudnionym przejrzystych informacji, co drastycznie obniża ich zaangażowanie i pogarsza atmosferę w zespole. Kilku kluczowych menedżerów zastanawia się, jak zapanować nad chaosem, zanim odbije się on na wynikach banku.
Czytaj dalej ›
Ekspansja czy ekologia
Producent kotłów węglowych traci rynek. Ograniczają go restrykcyjne regulacje unijne oraz trendy proekologiczne.
Czytaj dalej ›