Premium

Materiał dostępny tylko dla Prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Po wybuchu pandemii koronawirusa dostawca rozwiązań e‑commerce stara się sprostać rosnącej liczbie zamówień. Klęska urodzaju wywołała problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych szefów projektów. Firma awansowała więc dotychczasowego specjalistę, choć praktyka pokazuje, że nie zawsze jest to właściwy kierunek.

Karol Mazurek, wiceprezes i dyrektor rozwoju firmy e.Handel, specjalizującej się w dostawie kompleksowych rozwiązań e‑commerce, już wiedział, że dzisiejszy dzień będzie mógł zaliczyć do udanych. Jego wieloletni klient – producent i dystrybutor akcesoriów ogrodniczych – prawie zdecydował się na dokupienie nowego oprogramowania do zakupionej wcześniej platformy e.Handel Standard.

– Podsumujmy – powiedział Karol do Roberta Kamińskiego, szefa firmy Garden Solution. – Do działającej u was platformy zarządzania sklepem internetowym i zintegrowanym z nią magazynem proponuję nowe rozwiązanie, pozwalające na bezpośrednią integrację z waszym kontem na Allegro oraz umożliwiające zautomatyzowaną obsługę przesyłek kurierskich i paczek. Uważam, że taki upgrade pozwoli idealnie zaspokoić wasze obecne potrzeby.

– Przekonałeś mnie – potwierdził klient. – W ciągu tych kilku miesięcy od wybuchu pandemii nasza sprzedaż internetowa wzrosła trzykrotnie, a na samym Allegro ponad pięciokrotnie! Te dwie opcje na tę chwilę nam wystarczą, a o rozwiązaniach omnichanelowych, którymi tak mnie kusisz, porozmawiamy, gdy sytuacja wróci do normy. Niestety, wciąż odczuwamy skutki wiosennego spadku sprzedaży i nawet tak duże wzrosty w e‑commerce jeszcze nam nie zrekompensowały strat. A nie wiadomo, czy na jesieni nie będzie nowego lockdownu.

– Oj, wydaje mi się, że Polski ani żadnego innego kraju nie stać już na powtórkę z marca, kiedy stanęła znacząca część gospodarki. Bardziej prawdopodobne jest punktowy lockdown pewnych regionów lub branż. Słyszałeś, co dzieje się na Śląsku.

– Mam nadzieję, że sprzedaż internetowa pozwoli nam przetrwać, nawet kiedy na jesieni ograniczone zostanie funkcjonowanie tradycyjnych sklepów ogrodniczych i hipermarketów budowlanych, gdzie wciąż sprzedajemy najwięcej. Ale ta niepewność powoduje, że tak niechętnie podchodzę do dużych inwestycji i skorzystam tylko z części twojej oferty.

– Rozumiem i nawet cię nie namawiam na nic więcej. Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu – powiedział z uśmiechem Karol. – A tak na poważnie. Doskonale wiem, jak zmiany w zachowaniu klientów końcowych wpływają na twój biznes. Dlatego teraz skupimy się na zaspokojeniu twoich najważniejszych potrzeb, a potem wrócimy do myślenia o dalszej przyszłości i rozwiązaniach omnichanelowych.

– Bardzo doceniam twoje profesjonalne podejście, ale jeszcze jedno – powiedział Robert, odprowadzając Karola do drzwi. – Chciałbym, aby wdrożeniem zajął się Konrad, ten sam programista, który wdrażał u nas e‑sklep i e‑magazyn. Mówi jak typowy programista i czasem ciężko go zrozumieć, ale jest świetnym specjalistą. Pomimo problemów komunikacyjnych dział handlowy był z niego bardzo zadowolony.

– Mówisz o Konradzie Rafalskim? – spytał Karol. – Niedawno awansował na kierownika projektów i nie wiem, czy osobiście będzie mógł to robić. Ale mogę dopilnować, aby zaopiekował się wami jego zespół.

– Lubię pracować ze sprawdzonymi ludźmi – powiedział Robert na pożegnanie. – Czekam na umowę.

Zostało 69% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!





Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Paweł Kubisiak

Redaktor merytoryczny "ICAN Management Review".

Piotr Cielecki

Trener, coach oraz ekspert w dziedzinie budowania zespołów i komunikacji zmiany.

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy