Transformacja
Budowanie zielonych firm — czy to wciąż priorytet na kolejne lata?
Sytuacja geopolityczna sprawiła, że wiele krajów ponownie zwraca się ku konwencjonalnym źródłom energii. Mimo to firmy nie zaprzestają działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jak podkreślają eksperci – w obecnym kryzysie należy upatrywać szansy na wprowadzenie rozwiązań, które wpłyną na dekarbonizację naszej gospodarki. Na znaczeniu będą zyskiwać m.in. innowacyjne technologie pochłaniania dwutlenku węgla.
Błażej Fiecek, E.ON Foton: „Fotowoltaika nadal się opłaca”
Transformacja energetyczna jest nieunikniona, a jej tempo przyspiesza chęć uniezależnienia się od paliw kopalnych pochodzących z Rosji. O tym, jakie miejsce zajmie w tym procesie fotowoltaika oraz jak pod wpływem pandemii i wojny w Ukrainie zmieniło się podejście do inwestycji w wytwarzanie prądu z energii słonecznej, mówi Błażej Fiecek, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy E.ON Polska.
Leszek Hołda, PKP Energetyka: „Cyfrowe kompetencje sprzyjają zielonej transformacji”
O roli zielonej i cyfrowej transformacji mówi Leszek Hołda, Członek Zarządu PKP Energetyka, odpowiedzialny za sprzedaż energii trakcyjnej i paliw, relacje z kluczowymi klientami oraz działania z zakresu R&D. Rozmawia Paweł Kubisiak.
Nowoczesny pracodawca – jak wygrywać na rynku?
Praca w trybie hybrydowym stawia bardzo dużo wyzwań zarówno przed pracodawcami jak i pracownikami. Zdalne wykonywanie obowiązków służbowych sprawiło, że pracodawcy muszą walczyć o utrzymanie talentów zapewniających ich organizacjom przewagi konkurencyjne.
MŚP przekonały się do cyfryzacji. Przyspieszył to COVID-19
Dwóch na trzech przedsiębiorców z sektora MŚP zwiększyło korzystanie z technologii w czasie pandemii COVID-19 i chce ten stan utrzymać w przyszłości. To zmiana najczęściej wskazywana przez przedsiębiorców w naszym raporcie Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą.
Jakie strategie marketingowe będą dominować w najbliższych latach?
Jak istotne jest aktywne dostosowywanie strategii do aktualnych warunków może świadczyć fakt, że Polska jest jednym z trzech państw na świecie (obok Niemiec i Chin), w których udział marketplace'ów przekroczył 50%.
Smart office – nowe technologie ułatwiają powrót do biur
Bene wspólnie z Thing‑It stworzyło system i aplikację, za pomocą której można w wygodny sposób zarządzać biurem. Za pomocą aplikacji mobilnej pracownicy mogą wchodzić do siedziby firmy bez dotykania drzwi, a także rezerwować miejsce parkingowe, szafkę albo biurko.
IBM Flash Systems – bezpieczeństwo inwestycji i bezpieczeństwo danych
W dzisiejszym świecie biznes w coraz większym stopniu opiera się na danych, dlatego tak jak zabezpieczamy majątek firmy, w podobny sposób powinniśmy dbać o bezpieczeństwo informacji na firmowych serwerach. Warto o tym pamiętać decydując się na inwestycję w infrastrukturę IT, co zwróci się w przyszłości w postaci niskiego całkowitego koszt posiadania danego rozwiązania.
Skalowalna sprzedaż: klucz do rozwoju i skalowalności biznesu
Jak zmienić działy marketingu i sprzedaży w maszynę napędzającą rozwój i ekspansję firmy? Podczas ostatniej, czwartej sesji Elite Sales Program 2021 poznamy najnowsze modele i praktyki, które pozwolą odpowiedzieć na nowe wyzwania związane ze sprzedażą i potrzeby klientów.
Trendy 2025: 10 kierunków w transformacji technologicznej biznesu
Transformacja cyfrowa gwałtownie przyspieszyła w 2020 roku i nie zwalnia tempa. Zbadaliśmy jakie trendy odgrywają najważniejszą rolę w rozwoju biznesu. Na jakie zatem rozwiązania będą stawiać organizacje w najblizszych 5 latach?
Nowoczesne rozwiązania w terminalach płatniczych
Postęp technologiczny sprawił, że terminale płatnicze stały się nowoczesnymi urządzeniami, dzięki którym w prosty i szybki sposób zrealizujemy płatność, ale również skorzystamy z szeregu usług dodatkowych. Przy pomocy agentów płatniczych możemy korzystnie wpłynąć na to, jak jesteśmy postrzegani na rynku.
Złoty Kompas wskazuje zielony kierunek inwestycji budowlanych
Komfort dla pracowników, efektywność operacji dla klienta i korzyści dla środowiska- takie trzy cele przyświecały Prologis przy projekcie najnowszych budynków w Prologis Park Janki. Efekt prac jest doskonałym przykładem na to, że firma tworzy centra logistyczne zdecydowanie wykraczające poza zakres samych magazynów.
Natalia Hatalska: Przyszłość jest bliżej, niż myślimy
Od naszej świadomości zależy to, czy technologia ocali nas we współczesnym świecie. Tymczasem podejmujemy decyzje, nawet nie wiedząc, że tak naprawdę stoją za nimi algorytmy, a nie my. O tym, jak myśleć, pytać i działać w świecie paradoksów z Natalią Hatalską, analityczką trendów, prezeską instytutu badań nad przyszłością infuture.institute, rozmawia Joanna Koprowska.
Transformacja do digitalu
Niezależnie od tego, z jaką efektywnością działa call center, zdecydowanie przyszedł czas na generowania ruchu i konwersję leadów z innych źródeł. Marek zrobił pierwszy krok – spróbował poszerzyć wiedzę – brawo dla niego! Jednak to dopiero początek. Inteligentne decyzje opierają się na dogłębnej analizie rynku i możliwości. Będąc na miejscu Marka, skupiłabym się na najbardziej obiecującej obecnie technice marketingowej, jaką jest content marketing. Dlaczego?
Wielki reset: Marketing oparty na danych w nowej normalności
Wytrawni marketerzy weryfikują swoje strategie zarządzania danymi oraz technologią i w postpandemicznym świecie stawiają na marketing precyzyjny.
Inżynieria niezawodności, czyli kompromis między ryzykiem a kreatywnością
O tym, czym jest inżynieria niezawodności, jak skutecznie realizować transformację cyfrową, nie wpadając przy tym w pułapkę niekończącego się nigdy rozwoju infrastruktury, ale także o tym, jak przekonać osoby odpowiedzialne za inwestycje w firmie, że czasami są one konieczne, mówi Marek Walczak, dyrektor sprzedaży w Omnilogy – RFO Dynatrace.
Jak rozwiązać problemy z niedoborem programistów?
Czy możliwe jest samodzielne stworzenie aplikacji bez konieczności najpierw nauki, a następnie mozolnego pisania kodu w jednym z dostępnych języków programowania? Mogłoby się wydawać, że nie, a jednak okazuje się, że nie jest to wykluczone. Rozwiązanie nosi nazwę „no-code”.
Zadbaj o bezpieczeństwo firmowych danych, zanim będzie za późno
Październik jest europejskim miesiącem cyberbezpieczeństwa, które z każdym kolejnym rokiem zyskuje na znaczeniu. O tym, jak systemowo zabezpieczyć firmowe dane, rozmawiamy z Przemysławem Dębą, dyrektorem cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Magazyny logistyczne w duchu zero waste
Emisje pochodzące z sektora budowlanego generują niemal 40% światowego CO2. Jak wygląda droga deweloperów powierzchni magazynowych do neutralności emisyjnej?
Edukacja lidera. Wyzwania cyfrowego przywództwa
Przywództwo w trakcie rewolucji cyfrowej wymaga od liderów zmiany myślenia o strategii, o inwestycjach, o kulturze, a co najważniejsze – o sobie.