Powiadomienie
PROMOCJA
Wybierz pakiet biznesowej wiedzy dla siebie.
W 2020 roku globalny rynek reklamy zewnętrznej, telewizyjnej i internetowej prawdopodobnie skurczy się w porównaniu z rokiem 2019 o 7,5%, czyli niemal 38,5 miliarda dolarów.
Mijający rok na długo zapamiętamy jako czas wielu nagłych i trudnych wyzwań, przed którymi postawieni zostali zarówno prywatni przedsiębiorcy, jak i administracja publiczna. Najmocniej na kondycji światowej gospodarki odcisnęła się rzecz jasna pandemia COVID-19, ale w wielu obszarach gospodarki i wielu rejonach świata towarzyszyła jej seria innych poważnych nieszczęść – również z punktu widzenia biznesu.
Jak możemy wspólnie pomóc w drodze do "normalności 2.0"? Doświadczenia, pomysły, wezwanie do wspólnego działania.
Na czym polegać będzie "nowa rzeczywistość" z perspektywy firm? Odpowiada Krzysztof Augustynowicz, regionalny dyrektor sprzedaży na region CEE w Salesforce.
Kompetencje i narzędzia menedżera w czasach pandemii.
Działania zaproponowane przez Janusza są adekwatne do sytuacji, w której znalazła się firma braci Gawlikowskich. Jedną z dróg wyjścia z przejściowo bardzo trudnej sytuacji, wynikającej ze spadku skali działania i załamania rynku, jest konsolidacja struktur organizacyjnych i obniżka kosztów. Tym bardziej jest to kierunek właściwy, że najprawdopodobniej po zakończeniu pandemii biznes vendingowy nie wróci już do pierwotnego kształtu i modelu funkcjonowania.
Pandemia COVID-19 i przejście setek tysięcy ludzi na formę pracy zdalnej drastycznie obniżyły zainteresowanie usługami i produktami firmy vendingowej AUTOMATY. Spadające obroty grożą bankructwem. Zarząd musi mocno zredukować koszty stałe i szuka pomysłu, jak to zrobić.
Historia firmy AUTOMATY jest fikcyjna, ale dobrze pokazuje ważny dylemat przedsiębiorców – jak panować nad kosztami stałymi. Jest wiele firm, w których – tak jak w opisywanym przypadku – największymi kosztami stałymi są płace i ich pochodne, czasem też flota samochodowa czy koszty najmu powierzchni.
Jedną z branż, która najmocniej ucierpiała z powodu pandemii, jest gastronomia. Wiele restauracji, kawiarni i barów nie przetrwało lockdownu, choć są też wyjątki. Wśród nich jest polska firma All Good, właściciel marki Coffeedesk, która postawiła na dywersyfikację źródeł przychodów i wielokanałowe podejście do sprzedaży.
Salesforce Live, wirtualna konferencja dla osób zainteresowanych rozwojem biznesu i najnowszymi technologiami, już za nami. Podczas wydarzenia przedstawiono inspirujące historie firm, które wprowadzają zmiany w tzw. nowej rzeczywistości – po to, by zapewnić swoim klientom jak najlepsze doświadczenia.
W skali całego świata, branża rozrywkowa zarobi o 120 miliardów dolarów mniej w porównaniem z 2019 r. Szczególnie mocno skutki pandemii odczuwają przedsiębiorstwa, które nie zainwestowały w nowe sposoby dotarcia do odbiorców swoich treści.
Poznaj reguły, które warto stosować na drodze do wprowadzenia zwinności – oraz przyczyny tego, że nie zawsze jest to proces szybki czy udany.