Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Informacja zwrotna to jeden z kluczowych składników służbowej komunikacji interpersonalnej. Zarówno przyjmowanie oceny na swój temat jak i oferowanie komuś recenzji jego pracy to umiejętności, które należy trenować i doskonalić. Bardzo ważne jest ciągłe pogłębianie i regularne odświeżanie własnej wiedzy na temat zasad efektywnej komunikacji, w tym: reguł udzielania i wykorzystywania informacji zwrotnej na co dzień.
Pokaż więcejProwadzenie przejrzystej polityki finansowej zmniejsza stres pracowników i poprawia ich relacje z przełożonymi – dowodzą badania przeprowadzone na 15 tysiącach zatrudnionych w ponad 2500 miejscach pracy w Wielkiej Brytanii.
W miejscu pracy obowiązuje nas pewien savoir vivre, a także zapisane w Kodeksie Pracy zasady dotyczące uszanowania prywatności współpracowników. Okazuje się jednak, że pytania dotyczące drażliwych, osobistych tematów nie przeszkadzają innym w takim stopniu, jak mogłoby się nam wydawać.
Wprawdzie artykuł przedstawia fikcyjną historię, ale takie lub podobnie sytuacje pojawiają się w realnych organizacjach. Tło sytuacji stanowią niekorzystne relacje między pracownikami i klimat panujący w firmie.
Zafascynowany amerykańskimi rozwiązaniami Arnold Balicki decyduje się na wdrożenie w swojej firmie doradczej tzw. whistleblowingu. Jest przekonany, że dzięki funkcjonowaniu systemu zgłaszania naruszeń będzie w stanie zapobiegać pojawiającym się w firmie problemom. Ma też nadzieję, że z uwagi na możliwość zachowania w tajemnicy tożsamości, pracownicy będą chętniej raportowali wszelkie naruszenia, jakich dopuszczają się ich koledzy.
Potrzeba zgłaszania nieprawidłowości poprzez pracowników w roli sygnalistów to efekt wcześniejszych zaburzeń w obszarze zarządzania ludźmi.
W opisanej w artykule sytuacji whistleblowing niewątpliwie był niepotrzebny. Historycznie instytucja ta wywodzi się z USA, z okresu wojny secesyjnej, ale powoli wchodzi także do polskich realiów biznesowych. Niewątpliwie instytucja ta może pomóc w zarządzaniu firmą, ale także wyrządzić szkody i przysporzyć wielu nowych problemów.
Dane są najcenniejszą walutą XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży.
Tuż przed wybuchem pandemii wprowadziliśmy na rynek „ICAN Management Review”, wierząc, że dostarczymy w nim treści lepiej dopasowane do potrzeb polskich czytelników niż skupiony na rynku amerykańskim „Harvard Business Review”. Badanie przeprowadzone wśród naszych Czytelników pokazało, że była to decyzja słuszna.
Dorota musi podjąć decyzję z perspektywy krótkoterminowej, aby pomóc Konradowi oraz zespołowi w dostarczeniu kluczowego dla firmy projektu. Z drugiej strony powinna przygotować strategię rozwoju specjalistów i menedżerów, żeby zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości.
Platforma zakupowa Zalando niegdyś przytłaczała użytkowników obfitym asortymentem, bo firmie zależało, by zademonstrować swoje zasoby. Dziś skupia się na zaawansowanej personalizacji, aby maksymalnie ułatwić klientom dotarcie do tych produktów, których naprawdę potrzebują. Technologie grają w tym kluczową rolę.
„To, jak sobie radzimy z ekstremalnymi sytuacjami, zależy od naszego charakteru, determinacji i uczciwości. Jeżeli mamy solidne fundamenty, kryzys nas wzmocni”. Z Rafałem Sonikiem, przedsiębiorcą, sportowcem i filantropem, rozmawia Joanna Koprowska.
Dowódcy wojskowi musieli zmienić sposób działania w terenie. Warto, aby menedżerowie firm skorzystali z ich doświadczeń.
Wywodzące się z IT metodyki zwinnego zarządzania projektami śmiało podbijają kolejne obszary biznesu. Testy przeprowadzone w mBanku pokazały, że agile doskonale sprawdza się również w jednostkach nie kojarzonych dotąd ze zwinnością, takich jak Contact Center.
Jak zbudować kulturę wymiany informacji zwrotnej?