Rozwój ekonomiczny
Złoty środek – czy można znaleźć najlepszy moment na ekspansję zagraniczną?
Korzystny wpływ ekspansji zagranicznej został potwierdzony w badaniach oraz praktyce biznesowej. W wyniku internacjonalizacji firmy zyskują dostęp do nowych rynków i strumieni przychodów. Może też być to sposób na optymalizację kosztów i dywersyfikację ryzyka, a także pozyskanie nowych zasobów – materialnych i niematerialnych – jak wykwalifikowani pracownicy, technologie, patenty czy alianse strategiczne. Połączenie powyższych korzyści przekłada się w efekcie na wyższą produktywność oraz większe możliwości rozwoju przedsiębiorstw.
Nowe fundusze unijne krytycznie ważne dla wzmocnienia inwestycji firm
Polska gospodarka potrzebuje szybkiego i mocnego startu silnika inwestycji prywatnych – to jeden z podstawowych warunków solidnego i stabilnego wzrostu gospodarczego w przyszłości. Struktura planowanych inwestycji powinna długoterminowo wspierać globalną konkurencyjność polskich przedsiębiorstw.
Potrzebujemy nowych klientów! Co robić?
W firmie ubezpieczeniowej, która od lat stawiała na telemarketing, sprzedaż zaczęła drastycznie spadać. Zirytowany tym faktem wiceprezes postanowił pozyskać nowych klientów poprzez zakup bazy leadów. Czy to rozwiązanie przyniesie spodziewane rezultaty?
Mark Roberge: Jak skalować proces sprzedażowy
Skalowalna sprzedaż to klucz do rozwoju biznesu. Redaktor naczelny "ICAN Management Review", Witold Jankowski, rozmawia z Markiem Roberge'm o tym, jakie są najnowsze modele i praktyki związane z tym zagadnieniem.
Kazimierz Gzowski. Budowniczy dróg i mostów
Pulaski Bridge, Góra Kościuszki, Pustynia Strzeleckiego – te miejsca upamiętniające wybitnych Polaków kojarzymy bez trudu. A kto wie, gdzie jest park noszący imię Kazimierza Gzowskiego? I kto pamięta o naszym rodaku, który największe sukcesy odniósł na obczyźnie?
JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer "ICAN Management Review"
Dziewiąty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy ekspansji polskich firm – zarówno tych dużych i znanych od lat, jak i mniejszych i młodszych. Pokazujemy, jakie korzyści i jakie wyzwania wiążą się z ekspansją zagraniczną, łącząc to z wynikami najnowszych, autorskich badań.
Ekspansja odporna na kryzys
W 2020 roku, gdy pandemia COVID-19 ogarnęła świat, przepływy transgraniczne gwałtownie spadły. Ale już po kilku miesiącach ten niepokojący obraz stał się bardziej optymistyczny. Ekspansja międzynarodowa polskich firm ma się dobrze, choć zmiany krajobrazu gospodarczego niosą ze sobą ważne implikacje dla strategii i zarządzania.
Nabory na dofinansowanie firmy w 2021 r.
Zebraliśmy w jednym miejscu zestawienie różnych programów umożliwiających dofinansowanie działalności firmy. Oto pieniądze, o które można się starać w 2021 roku.
Czy firmy technologiczne stały się fabrykami XXI wieku? W Amazonie pracuje niemal 1,3 miliona osób
Na początku 2021 roku pięć największych firm technologicznych z USA (Facebook, Amazon, Microsoft, Google i Apple) zatrudniało łącznie ponad 1,8 miliona osób. W zaledwie dwie dekady osiągnęły poziom, na jaki przedsiębiorstwa produkcyjne musiały pracować ponad pół wieku. Ten gwałtowny rozwój budzi podziw, ale też obawy.
Polscy przedsiębiorcy myślą o rozwoju pomimo pandemii
Z prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Małgorzatą Oleszczuk, rozmawiamy o pieniądzach, ich racjonalnym wykorzystaniu, o trendach w inwestycjach i zmieniającym się krajobrazie polskiej gospodarki.
Czy Polakom brakuje radości z robienia zakupów?
Zamknięte galerie i supermarkety to nie tylko problem dla sieci handlowych i ich pracowników, ale i dla samych klientów, ponieważ Polacy znajdowali wielką przyjemność w robieniu zakupów i przed kryzysem robili to często.
Więcej niż wielkie firmy
Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna to nie tylko duże przedsiębiorstwa przemysłowe, w tym najważniejsze marki z branży motoryzacyjnej. Strefa coraz silniej przyciąga również małe i średnie firmy, a także wspiera samorządy.
Zakupy na fali patriotyzmu
Patriotyzm gospodarczy ma coraz większy wpływ na wybory zakupowe polskich konsumentów. Dlaczego rośnie znaczenie pochodzenia produktów i usług? I jak ten trend mogą wykorzystać firmy?
Przedsiębiorca mądry przed szkodą
Zarządzanie należnościami powinno się zacząć na długo przed wystawieniem faktury, już w momencie kiedy zaczynamy negocjacje z partnerem biznesowym.
Ekologiczna flota samochodowa
Projekt "Las energii" realizowany przez Lasy Państwowe jest kompleksowym, interdyscyplinarnym przedsięwzięciem, którego cele są spójne z celami polityki energetycznej UE i Polski.
Globalny fintech wyznacza kierunki rozwoju
O rozwoju strategii opartej na trzech filarach opowiada Joanna Pieńkowska-Olczak, menedżer krajowy PayU w Polsce. Rozmawia Urszula Wysocka.
Niewielkie bazy, duże potrzeby – jak wygląda biznes online w Malezji?
Nie wszyscy malezyjscy marketerzy traktują e-kanały jako formę marketingu. Wielu z nich wciąż opiera swoje działania na pracy offline. Dziwią się, że newslettery czy automatyzacja mogą przynosić zyski tak samo jak reklama prasowa czy billboardy w centrum miasta. O tym, jakie wyzwania stoją przed marketerami w Azji i jak kształtuje się tam rynek online, mówi Justyna Bakker - Rakowska – International Marketing Coordinator w GetResponse, koordynująca prace biur firmy w Rosji i Malezji.
Rozwój dzięki klientom firmowym
Prawie pół miliona --- tyle nowych samochodów wyjechało w zeszłym roku z polskich salonów na drogi. Jest to najlepszy w tym stuleciu wynik branży motoryzacyjnej w Polsce.
Logistyczna brama Europy
Jak Polska stała się ważnym rynkiem dla operatorów logistycznych i jednocześnie bramą łączącą wschód i zachód kontynentu.
Miasto przyjazne dla ludzi i biznesu
Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk opowiada tym, jakie korzyści niesie prowadzenie biznesu w Częstochowie.