Studia przypadków
Wspólnie z nami poznawaj i rozwiązuj dylematy zarządcze występujące w codzienności biznesowej. Każdy z prezentowanych przypadków - poprzez analizę konkretnych zdarzeń i związanych z nimi wyzwań - służy pogłębianiu wiedzy i pomaga podejmować lepsze decyzje biznesowe. Materiały są przygotowywane przez sprawdzonych praktyków biznesu i doświadczonych redaktorów IMR. Studia przypadku są dostępne tylko dla prenumeratorów.

Sprzedaż w internecie szkodzi naszym sklepom. Co robić?
Sieci detaliczne, które prowadziły dotychczas sprzedaż w sposób tradycyjny, obserwują rosnący udział e-commerce w globalnej sprzedaży i starają się dołączyć do tego trendu, tworząc własne sklepy internetowe.
Czytaj dalej ›
Sukces i co dalej?
Producent ekologicznych kosmetyków osiągnął w swojej niszy pozycję lidera. Firma wciąż rośnie, jednak jej prezes ma świadomość, że utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju wymaga od niego przygotowania nowej strategii.
Czytaj dalej ›
Odchodzę. Zabieram ze sobą wiedzę i doświadczenie
Od kilkudziesięciu lat społeczeństwa krajów rozwiniętych starzeją się. Ten trend jest efektem poprawy jakości życia, postępów w medycynie oraz wzrostu świadomości ludzi.
Czytaj dalej ›
Efekt kuli śniegowej
Dzięki mediom społecznościowym konsumenci zyskali nieograniczoną możliwość publicznego oceniania produktów i usług. Dlatego firmy muszą stosować przemyślaną strategię społecznościową, gdyż nawet drobne potknięcie w świecie wirtualnym może wywołać głęboki kryzys w świecie realnym.
Czytaj dalej ›
Sprzedawca w firmie, czyli państwo w państwie
Zarządzanie sprzedażą staje się coraz trudniejsze. Rozwiązania i procesy, które niedawno prowadziły do skutecznego finalizowania transakcji sprzedażowych, dziś zupełnie nie zdają egzaminu.
Czytaj dalej ›
Kryzys w relacjach inwestorskich
Status spółki giełdowej wiąże się z wieloma korzyściami. Najważniejszą jest uzyskanie efektywnego dostępu do kapitału inwestycyjnego, ale niezwykle istotne są też upłynnienie akcji dla dotychczasowych akcjonariuszy, efekty marketingowe oraz zwiększenie wiarygodności spółki poprzez jej dostosowanie się do transparentnych zasad rynku publicznego.
Czytaj dalej ›
Ekspansja zagraniczna: lepsze przejęcie czy budowa od podstaw?
Wiele polskich firm, które powstały po przemianach gospodarczych, osiągnęło już taki etap rozwoju, na którym rodzimy rynek okazuje się zbyt mały, by zapewnić im dalszy wzrost.
Czytaj dalej ›
Czy audytor może być doradcą?
Badanie sprawozdań finansowych jest postrzegane jako narzędzie kontroli i uwiarygodnienia raportów okresowych przedsiębiorstw. Jednak, jak wskazują badania, przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać w audycie również źródło kreowania wartości dodanej dla firmy.
Czytaj dalej ›
Ile autonomii pozostawić przejętej firmie
Ekspansja zagraniczna staje się w Polsce coraz ważniejszym czynnikiem rozwoju biznesu, a jedną z często rozważanych metod wejścia na nowe rynki jest przejęcie lokalnego rywala.
Czytaj dalej ›
Lepszy marketing tradycyjny czy cyfrowy
Czy irlandzki bank wchodzący na rynek polski powinien zainwestować w marketing cyfrowy, czy wciąż wykorzystywać tradycyjne metody?
Czytaj dalej ›
Obcy na czele mojej firmy
W przypadku firm rodzinnych decyzja o zaangażowaniu zewnętrznego menedżera, który zaplanuje przyszłość organizacji nie jest łatwa i często budzi opór współwłaścicieli. Czy słusznie?
Czytaj dalej ›
Menedżer gwiazda czy zwykły despota
W trudnych czasach, gdy przedsiębiorstwa stają przed silną presją ze strony właścicieli, dobrze sprawdza się autokratyczny styl zarządzania, gdzie silny menedżer twardą ręką dąży do realizacji celów i nie przywiązuje dużej wagi do atmosfery w zespole.
Czytaj dalej ›
Gdy gmina uderza w firmę podatkiem
Zarząd przedsiębiorstwa produkującego napoje zastanawia się, jak postąpić wobec działań władz samorządowych, które dążą do zmiany zasad naliczania podatku od nieruchomości.
Czytaj dalej ›
Czy partner ukradnie nasze rozwiązania?
Polska firma informatyczna nawiązała dobrze zapowiadającą się współpracę ze światowym potentatem na rynku gier mobilnych. Jednak prośba o oddanie kodów źródłowych wywołała wśród polskich menedżerów obawy, czy partner ma wobec nich czyste intencje.
Czytaj dalej ›
Chcą sprzedać naszą firmę. Wykupmy ją!
Wielu menedżerów marzy o tym, aby z najemnika stać się właścicielem zarządzanego przez siebie przedsiębiorstwa. Jednak dla większości są to pobożne życzenia, gdyż brakuje im odwagi i przede wszystkim środków na realizację ambitnych planów.
Czytaj dalej ›
Konkurenci obniżają ceny. Czy warto do nich dołączyć?
Rosnąca zamożność konsumentów przyniosły rosnącą popularność towarów luksusowych. W efekcie ceny marek luksusowych poszybowały w górę, a dzięki wysokim cenom stały się jeszcze silniej przedmiotem pożądania wielu potencjalnych klientów.
Czytaj dalej ›
Sprzedaż grupowa: szansa czy zagrożenie
Popularność serwisów sprzedaży grupowej takich jak Groupon lub Citeam rośnie w zadziwiającym tempie. Doświadczenia wielu firm pokazują, że sprzedaż grupowa to broń obosieczna.
Czytaj dalej ›
Czy warto trzymać dwie sroki za ogon?
Aby dotrzeć z produktami i usługami do jak najszerszej grupy klientów, przedsiębiorstwa wykorzystują różne kanały sprzedaży i dostosowują do nich modele biznesowe.
Czytaj dalej ›
Czy "chmura" jest lepsza od własnej serwerowni?
Przetwarzanie danych w chmurze cieszy się coraz większą popularnością zarówno wśród użytkowników indywidualnych, jak i wśród przedsiębiorstw.
Czytaj dalej ›
Czy zarząd powinien walczyć o premie dla pracowników?
W okresie wzrostu i prosperity wiele firm premiowało pracowników dodatkowymi bonusami w uznaniu ich wkładu w osiągane wyniki finansowe. Z biegiem czasu w ludziach zakorzeniło się przekonanie, że premie stanowią gwarantowany element wynagrodzenia.
Czytaj dalej ›