Powiadomienie
PROMOCJA
Wybierz pakiet biznesowej wiedzy dla siebie.
Prowadzenie biznesu w skali międzynarodowej pozwala przedsiębiorstwom dotrzeć do wielu nowych klientów, rynków i obszarów. Zwłaszcza w obliczu coraz większej konkurencji na rodzimych rynkach. Jak działać globalnie i skutecznie? Jak powiększać możliwości działania na rynkach zagranicznych?
Pokaż więcejIn the recent years, what has become the most popular recipe for dealing with emerging unanticipated challenges is agile development, modeled on modern digital era companies. Meanwhile, SIGMA Corporation, a Japanese family company, combined in a remarkable way modern technologies with a traditional approach to doing business. This management model has perfectly proven its worth during the current crisis.
8 września 2020 r. odbędzie się jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń e-commerce tej jesieni: E-commerce Trends Summit. Dołącz do nas i zdobądź narzędzia, które pozwolą twojemu przedsiębiorstwu przetrwać kryzys i wyznaczyć nową, szytą na miarę ścieżkę rozwoju.
Ekspansja zagraniczna to coś więcej niż eksport. I choć coraz więcej polskich przedsiębiorstw sprzedaje swoje towary na zagranicznych rynkach, obecność na nich w dalszym ciągu stanowi spore wyzwanie. Jak się z nim zmierzyć? Ze wsparcia jakich instytucji skorzystać?
Firmy coraz częściej starają się oferować klientom kompleksowe usługi. Jednym z przedsiębiorstw, które łączy wiele produktów w jednym kanale sprzedaży, jest Grupa Open Finance.
Prowadzenie działalności na indyjskim rynku wiąże się z odpowiednim przygotowaniem. Niezbędny jest nie tylko lokalny partner, ale również zrozumienie miejscowych uwarunkowań społeczno-kulturowych.
Analiza sieci franczyz działających w Polsce pokazuje, że rynek ten jest coraz bardziej dojrzały.
Polscy przedsiębiorcy nie ustają w poszukiwaniu nowych klientów, dlatego szukają dla siebie miejsca na globalnym rynku.
Wprowadzenie produktu na rynek, szczególnie za granicą, wymaga wielu działań. Część z nich dotyczy komunikacji przystosowanej do różnych mediów i urządzeń w lokalnym języku.
Małym i średnim firmom brakuje kompetencji, strategii, wizji działania i wiary w sukces, aby mogły wygrywać z konkurencją na zagranicznych rynkach.
Bank, dzięki wieloletniej obecności na rynkach zagranicznych, znajomości potrzeb biznesu, a także dostępnych mobilnych rozwiązań, może zaoferować wsparcie na każdym etapie transakcji handlowej.
Współcześni konsumenci poszukują oryginalnych i ciekawych form spędzania czasu wolnego. Nic dziwnego, że ośrodki sportowe z wyposażeniem najwyższej klasy przyciągają coraz więcej osób.
Które polskie firmy wykorzystują potencjał ekspansji międzynarodowej?
Ekspansja nie jest jednak taka prosta.
Eksport produktów na kolejne rynki jest naturalnym kierunkiem rozwoju.
Z badań wynika, że choć coraz więcej firm z polskim kapitałem przejawia aktywność na rynkach Azji i Ameryki Północnej, a nawet Afryki, to głównym kierunkiem ekspansji pozostaje Europa.
Polscy przedsiębiorcy, którzy planują wyjście na zagraniczne rynki, tworzą złożony ekosystem. By go zrozumieć i wspierać, konieczne są twarde dane i mnóstwo spotkań z biznesem. Czego dowiedzieliśmy się w ciągu ponad trzech lat działalności think tanku Poland, Go Global! ?
Skuteczną współpracę z kolegami i klientami z całego świata charakteryzują otwartość na myślenie i działanie poza granicami własnego postrzegania, przyzwyczajeń kulturowych i społecznych oraz fizyczna obecność.
Różnorodność kulturowa to jeden z najbardziej fascynujących, a jednocześnie najtrudniejszych obszarów zarządzania.
Wyjście z ofertą poza granice kraju może przynieść firmom szereg korzyści, jednak wiąże się też z wyzwaniami organizacyjnymi i menedżerskimi, które mogą postawić pod znakiem zapytania jej ostateczny wpływ na wyniki finansowe.
Statystyki od lat wskazują na wzrost polskiego eksportu, jednak wiele dużych i średnich firm z rodzimym kapitałem wciąż koncentruje aktywność wyłącznie na rynku krajowym i nie myśli o ekspansji zagranicznej. Skąd biorą się obawy polskich przedsiębiorców i niechęć do wyjścia na rynki zagraniczne?