Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Wiktoria Brzozowska: Polskie, czyli europejskie

Premium

· · 2 min
Wiktoria Brzozowska: Polskie, czyli europejskie

Dążenie do utrzymania dynamicznego tempa wzrostu sprawia, że eksport naszych produktów na kolejne rynki stał się naturalnym kierunkiem rozwoju Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Sześć lat temu przyjęliśmy strategię wejścia na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki, a dwa lata później byliśmy gotowi do jej wdrożenia i rozpoczęcia ekspansji. Dziś nasze marki mają coraz silniejszą pozycję w krajach Zatoki Perskiej, a także w Afryce Północnej. Nasze produkty są dostępne w Egipcie i Tunezji, planujemy dalszą ekspansję na kolejne rynki w tym regionie.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny:

Polski kapitał wychodzi poza Europę 

Michał Andrejczuk PL, Paweł Kubisiak PL, Mariusz Smoliński PL

Z badań wynika, że choć coraz więcej firm z polskim kapitałem przejawia aktywność na rynkach Azji i Ameryki Północnej, a nawet Afryki, to głównym kierunkiem ekspansji pozostaje Europa.

Choć bierzemy pod uwagę względy kulturowe, religijne i prawne danego kraju, nasza strategia w tamtym regionie była i jest taka sama. Rynki te są bowiem dość jednorodne tak pod względem struktury detalicznej, sieci dystrybucji, jak i samych konsumentów – ich potrzeb oraz oczekiwań w stosunku do kosmetyków. Każdorazowo przed rozpoczęciem działań analizujemy rynek na podstawie badań i własnych obserwacji, następnie poznajemy struktury dystrybucji oraz sieci handlowych, sprawdzamy poziomy cen w poszczególnych kanałach oraz dostępność produktów konkurencyjnych marek. Dysponując szerokim portfolio produktów sprzedawanych w różnych kanałach: masowym (kosmetyki Lirene), farmaceutycznym (dermokosmetyki Pharmaceris) oraz selektywnym (kosmetyki premium Dr Irena Eris), dużą wagę przywiązujemy do obszaru dystrybucji – szczegółowo analizujemy kanały, do których docierają dystrybutorzy, oceniamy, jakie mają pokrycie, system raportowania, możliwości dotyczące rejestracji produktu. Negocjacje z nimi wymagają nie tylko umiejętności biznesowych, ale również dużej elastyczności i zdolności interpersonalnych.

Zostało 27% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Wiktoria Brzozowska

Dyrektor marketingu i rynków międzynarodowych, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy