
Strategia
Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu 2022 zaczyna się już 24 października
ICAN Institute został Patronem Medialnym Tygodnia Odpowiedzialnego Biznesu 2022 (#TOB2022), który oferuje wszystkim interesariuszom bezpłatny udział w 5 dniach prelekcji, wywiadów i paneli. TOB2022 odbywa się 24-28.10.2022 r. w formie serii spotkań oraz warsztatów mających pomóc każdemu lepiej zrozumieć, czym jest ESG, CSR oraz jaką rolę odgrywa koncepcja zrównoważonego rozwoju w biznesie.
Nikt nie zna swojej strategii, nawet najwyższa kadra menedżerska
Nowe badania ujawniają trzy zaskakujące powody, dla których menedżerowie nie znają strategii swojej firmy.
Zdobądź cenne wskazówki, dzięki którym zyskasz przewagę na rynku
W biznesie, jak w życiu, każdy chce wygrywać. Aby zwiększyć swoje szanse i zyskać przewagę nad innymi, niezbędne jest korzystanie ze sprawdzonych źródeł, które wskazują kierunek koniecznych zmian. Taką propozycją jest ICAN Business Insight – wszechstronny serwis biznesowy dla menedżerów.
Jak transformacyjni liderzy prowadzą firmy w czasach kryzysu
Pandemia COVID-19 zmieniła wiele aspektów życia biznesowego, jednak paląca potrzeba transformacji w organizacjach pozostaje tak samo aktualna jak zawsze. Można nawet powiedzieć, że kryzys jeszcze bardziej ją uwydatnił. Większość firm wprowadziła błyskawiczne działania mające na celu dostosowanie się do nowej sytuacji.
Chcesz być dobrym liderem? Graj w szachy
Przed kilkoma dniami polski arcymistrz Jan-Krzysztof Duda został pierwszym polskim triumfatorem turnieju o Puchar Świata w szachach. Czy świeżo upieczony zdobywca Pucharu byłby dobrym przedsiębiorcą?
Strategia w cieniu pandemii
Pandemia i kryzys gospodarczy przyspieszyły zmiany w zarządzaniu strategicznym. Aby zadbać o rozwój firmy w nowej normalności, liderzy też muszą zmienić swoje podejście do strategii.
Jak przełamać bariery wzrostu
Tylko niewielki odsetek firm potrafi z powodzeniem zwiększyć skalę działania. Większość wpada w pułapkę złożoności i zbyt kosztownego rozwoju. Poznaj strategie skalowania, które pozwolą firmie rosnąć i jednocześnie zarabiać.
Jak Pizza Hut podchodzi do skalowania sieci franczyzowej
Dojrzały model operacyjny franczyzy pozwala zarabiać obu stronom. O tym, jak tworzy go Amrest, firma wyspecjalizowana w prowadzeniu sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej, z bogatym portfolio marek, jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks, opowiada Damian Rybak, dyrektor ds. franczyzy w Amrest Polska.
Zmiany w zasadach rachunkowości – co oznaczają dla firm
Rok 2020 jest rokiem nietypowym pod wieloma względami. W wyniku pandemii firmy i CFO zostali zmuszeni do wprowadzenia wielu zmian strategicznych i operacyjnych. Jednak to nie wszystko!
Telemedycyna. Pandemiczny boom i co dalej?
Pandemia bezlitośnie obnażyła słabość tradycyjnej opieki zdrowotnej, ale też umocniła rolę nowych technologii w komunikacji z pacjentami. W ten trend wpisała się firma Telemedico, która rośnie dzięki umiejętności łączenia działań strategicznych i taktycznych.
Co szef MŚP powinien wiedzieć o korzyściach zdalnej sprzedaży B2B w czasach kryzysu
Jak sprawnie odnaleźć się w zdalnym modelu sprzedaży i wykorzystać to jako okazję do zwiększenia efektywności naszego modelu sprzedażowego?
Strategiczna optymalizacja. Pewność w czasach niepewności?
Analitycy i eksperci są zgodni co do tego, że Polskę czeka spowolnienie gospodarcze. Polskie firmy znajdują się obecnie w sytuacji dużej niepewności, która w naturalny sposób utrudnia podjęcie właściwych decyzji dotyczących optymalizacji.
Jaką strategię przyjąć w czasie kryzysu?
Spowolnienie gospodarcze to już nie kwestia przypuszczeń i domysłów ze strony co bardziej czujnych menedżerów. Realnym zagrożeniem dla przedsiębiorców staje się kryzys wywołany m.in. galopującą inflacją. Jaką strategię powinni przyjąć zarządzający organizacjami, aby ochronić pracowników przed konsekwencjami, które niesie za sobą spowolnienie gospodarcze?
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się stosować crowdsourcing, ale w większości przypadków wysiłek sprowadza się do budowy kosztownej platformy internetowej. Dlaczego to za mało?
Luksus w cenie
Majętni Polacy coraz chętniej kupują produkty i usługi uznawane za prestiżowe. Poznaj najnowsze trendy.
Konsekwentna strategia podzielona na etapy
Grupa Kapitałowa, jej wyniki, plany budzą uznanie nie tylko akcjonariuszy, ale i innych przedsiębiorców. O rozwoju Grupy FAMUR mówi prezes Mirosław Bendzera.
Luksus to pochodna dbałości o jakość
O początkach hotelowego biznesu i trosce o obsługę gości na najwyższym poziomie mówi Henryk Orfinger, współwłaściciel i prezes spółki Hotele SPA Dr Irena Eris.
Gorąca kawa ułatwia negocjacje. Jak działa neurosprzedaż? [WYWIAD]
Najnowsze odkrycia neuronauk mają wpływ na wszystkie obszary biznesu, w tym sprzedaż. Dlaczego warto się pospieszyć i jak najszybciej skorzystać z dokonań nauki?
Chłodne spojrzenie na koniunkturę
W ciągu ostatniego roku tempo wzrostu produktu krajowego brutto zwolniło w Polsce z ponad 5% do niespełna 4%. Sygnały, które wysyła rynek, wyraźnie wskazują na schłodzenie gospodarki: rosną ceny, pogarszają się nastroje wśród przedsiębiorców, a optymizm konsumentów na zmianę rośnie i topnieje. Dane makroekonomiczne są nieubłagane: nadciąga, jeśli nie kryzys, to przynajmniej spowolnienie.
Efekt szminki
„Chińczycy używają dwóch pociągnięć pędzlem, by napisać słowo kryzys. Pierwsze oznacza zagrożenie, drugie – szansę. W czasach kryzysu uważaj na zagrożenie, ale rozpoznaj też rodzące się szanse” – powiedział John F. Kennedy, podpowiadając firmom rozwiązanie na ten czas. Zwłaszcza tym z sektora FMCG.