Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Dojrzały model operacyjny franczyzy pozwala zarabiać obu stronom. O tym, jak tworzy go Amrest, firma wyspecjalizowana w prowadzeniu sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej, z bogatym portfolio marek, jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks, opowiada Damian Rybak, dyrektor ds. franczyzy w Amrest Polska.
Tylko niewielki odsetek firm potrafi z powodzeniem zwiększyć skalę działania. Większość wpada w pułapkę złożoności i zbyt kosztownego rozwoju. Poznaj strategie skalowania, które pozwolą firmie rosnąć i jednocześnie zarabiać.
Rok 2020 jest rokiem nietypowym pod wieloma względami. W wyniku pandemii firmy i CFO zostali zmuszeni do wprowadzenia wielu zmian strategicznych i operacyjnych. Jednak to nie wszystko!
Pandemia bezlitośnie obnażyła słabość tradycyjnej opieki zdrowotnej, ale też umocniła rolę nowych technologii w komunikacji z pacjentami. W ten trend wpisała się firma Telemedico, która rośnie dzięki umiejętności łączenia działań strategicznych i taktycznych.
Jak sprawnie odnaleźć się w zdalnym modelu sprzedaży i wykorzystać to jako okazję do zwiększenia efektywności naszego modelu sprzedażowego?
Analitycy i eksperci są zgodni co do tego, że Polskę czeka spowolnienie gospodarcze. Polskie firmy znajdują się obecnie w sytuacji dużej niepewności, która w naturalny sposób utrudnia podjęcie właściwych decyzji dotyczących optymalizacji.
Spowolnienie gospodarcze to już nie kwestia przypuszczeń i domysłów ze strony co bardziej czujnych menedżerów. Realnym zagrożeniem dla przedsiębiorców staje się kryzys wywołany m.in. galopującą inflacją. Jaką strategię powinni przyjąć zarządzający organizacjami, aby ochronić pracowników przed konsekwencjami, które niesie za sobą spowolnienie gospodarcze?
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się stosować crowdsourcing, ale w większości przypadków wysiłek sprowadza się do budowy kosztownej platformy internetowej. Dlaczego to za mało?
Majętni Polacy coraz chętniej kupują produkty i usługi uznawane za prestiżowe. Poznaj najnowsze trendy.
Grupa Kapitałowa, jej wyniki, plany budzą uznanie nie tylko akcjonariuszy, ale i innych przedsiębiorców. O rozwoju Grupy FAMUR mówi prezes Mirosław Bendzera.
O początkach hotelowego biznesu i trosce o obsługę gości na najwyższym poziomie mówi Henryk Orfinger, współwłaściciel i prezes spółki Hotele SPA Dr Irena Eris.
Najnowsze odkrycia neuronauk mają wpływ na wszystkie obszary biznesu, w tym sprzedaż. Dlaczego warto się pospieszyć i jak najszybciej skorzystać z dokonań nauki?
W ciągu ostatniego roku tempo wzrostu produktu krajowego brutto zwolniło w Polsce z ponad 5% do niespełna 4%. Sygnały, które wysyła rynek, wyraźnie wskazują na schłodzenie gospodarki: rosną ceny, pogarszają się nastroje wśród przedsiębiorców, a optymizm konsumentów na zmianę rośnie i topnieje. Dane makroekonomiczne są nieubłagane: nadciąga, jeśli nie kryzys, to przynajmniej spowolnienie.
„Chińczycy używają dwóch pociągnięć pędzlem, by napisać słowo kryzys. Pierwsze oznacza zagrożenie, drugie – szansę. W czasach kryzysu uważaj na zagrożenie, ale rozpoznaj też rodzące się szanse” – powiedział John F. Kennedy, podpowiadając firmom rozwiązanie na ten czas. Zwłaszcza tym z sektora FMCG.
W dobie coraz większej inflacji analitycy i eksperci są zgodni co do tego, że Polskę czeka spowolnienie gospodarcze, choć jego skala nie jest jeszcze znana. Częstą odpowiedzią firm jest nagłe cięcie kosztów, ale dopiero optymalizacja wpisana w długofalową strategię, realizowaną jeszcze w czasach wzrostu, pomaga zwyciężać nawet w niekorzystnej sytuacji gospodarczej.
Hojny i komplementarny pakiet świadczeń pozapłacowych powiązany z wartościami firmy przyciąga i zatrzymuje talenty na konkurencyjnym rynku pracy.
Choć transformacja cyfrowa nie sprowadza się wyłącznie do digitalizacji dokumentów oraz automatyzacji i robotyzacji istniejących procesów, wiele organizacji w taki właśnie sposób definiuje to zagadnienie.
Po co nam ład korporacyjny? Czy najskuteczniejsi prezesi spółek notowanych na warszawskiej giełdzie powinni się przejmować stanem zaufania wobec ich firm i całego rynku?
Od Zgorzelca do Gorlic, w czterech województwach, 25 tysięcy ludzi pracuje na wyniki Grupy TAURON, energetycznego giganta, jednego z pięciu w kraju, który zaspokaja potrzeby energetyczne południowej Polski.
Ponad 100 lat temu Frederick Taylor, amerykański inżynier i przedsiębiorca, uważnie obserwował robotników ładujących na wagony surówkę żelaza. Następnie tak dopracował wszystkie szczegóły procesu ładowania, że osiągnął 3,8-krotne zwiększenie wydajności pracy ładowaczy.