Kierowanie zespołami
Kierowanie zespołami to jedno z podstawowych zadań menedżerów, wiążące się z koniecznością posiadania odpowiednich umiejętności. Wśród nich znajdują się m.in.: umiejętność prawidłowej komunikacji, nawiązywania relacji interpersonalnych, podejmowania decyzji, rozwiązywania konfliktów czy motywowania pracowników.
Pokaż więcejGretchen Anderson: "Współpraca dla samej współpracy nie ma sensu"
Autorka książki Sztuka współpracy dzieli się swoimi spostrzeżeniami nt. budowania środowiska biznesowego sprzyjającego zespołowym działaniom. Jakie pułapki czyhają na drodze ku owocnej współpracy? Na czym polega teatr współpracy? Czym jest zgadywaton?
Im więcej autonomii, tym lepsze wyniki zespołów
Jak pokazują badania, autonomia to dla pracowników niezwykle ważny aspekt pracy zawodowej. Jest tak istotna, że na rzecz większej swobody są oni nawet skłonni zrezygnować z części swoich dochodów. Kiedy jednak danie pracownikom wolnej ręki wpłynie pozytywnie na rozwój firmy, a kiedy może mu zagrozić?
Czy piłka nożna może nauczyć zarządzania?
Piłka nożna – o której głośno obecnie ze względu na trwające właśnie EURO 2020 – to najpopularniejszy sport na świecie. Ale nie tylko sport – żadna inna dyscyplina sportowa nie uczy nas tak wiele o zarządzaniu i biznesie. Żadna nie działa tak inspirująco. Dlaczego? To proste – zarówno w biznesie, jak i w futbolu liczy się gra zespołowa.
NA TABLICY: Zapewnij bezpieczeństwo
Dlaczego zebry nie mają wrzodów, mimo licznych zagrożeń ich środowiska naturalnego? To proste – nie walczą ze sobą wewnętrznie. Stado tworzy krąg bezpieczeństwa, w którym wewnętrznie nie istnieją źródła stresu – jest za to współpraca. W organizacjach biznesowych bywa, niestety, inaczej.
Jak zostać dobrym liderem? Przydatne może być ćwiczenie zarządzania wirtualnymi pracownikami
Metoda szkoleniowa, jaką opracowali naukowcy z Nowej Zelandii, opiera się na zarządzaniu wirtualnymi pracownikami, którzy odgrywają określone role. Eksperyment wykazał, że efekty takiego "treningu" okazały się równie pozytywne, co w przypadku zarządzania prawdziwymi ludźmi.
Sprawna komunikacja zdalna, czyli angażuj i integruj odbiorców!
Skuteczna komunikacja to najważniejsze narzędzie w rękach każdego lidera, dzięki któremu może on wraz z zespołem osiągać założone cele. W czasie home office okazała się ona poważnym wyzwaniem zarządczym. Jak efektywnie rozmawiać z zespołem pracującym zdalnie i unikać typowych błędów komunikacyjnych?
Menedżer jako architekt wyboru – ułatw pracownikom podejmowanie decyzji
W życiu prywatnym, jak i zawodowym często podejmujemy mikrodecyzje, które w dłuższej perspektywie mogą się okazać brzemienne w skutki.
Jak zadbać o dobrostan zespołu?
Dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników przekłada się na ich efektywność, kreatywność i zaangażowanie. Nic dziwnego, że firmy coraz częściej działają rzecz dobrostanu i edukacji prozdrowotnej. Aby takie działania przyniosły więcej dobrego, liderzy powinni się nauczyć utrwalać zdrowe nawyki w zespołach.
Gdy firma ma plany… wydarza się życie! [Materiał partnerski]
Jak program EAP (Employee Assistance Program) utrzymuje produktywną równowagę pracowników, zespołów i firm, zapewniając wsparcie w rozwiązywaniu indywidualnych problemów oraz rozwijając kompetencje potrzebne do konstruktywnego radzenia sobie ze zmianą.
Jak dzięki neuronauce odblokować potencjał swojego zespołu?
Dziś, w dobie kryzysu, który nas dotyka, nikt nie myśli o zarządzaniu potencjałem pracowników. Gdy jednak wrócimy do nowej rzeczywistości, temat ten będzie żywy jak nigdy dotąd. W tej złożonej i bezprecedensowej sytuacji zwinny zespół potrafiący wyłapać kluczowe wyzwania i okazje będzie kluczowym sposobem na przetrwanie.
Nowy wymiar pracy zespołowej (i przywództwa!)
Jak dzięki technologii zmienia się sposób, w jaki współpracujemy? I jak tą pracą zespołową skutecznie mają zarządzać liderzy?
Dlaczego twój zespół powinien być wioską?
Sformalizowana struktura powinna możliwie wiernie oddawać relacje realnie zachodzące w organizacji.
Selekcja klienta pod kątem większej efektywności zespołu sprzedażowego
Jeżeli chcemy być mistrzem sprzedaży, musimy regularnie trenować, a stanie się bardziej prawdopodobne, że szczęście będzie po naszej stronie.
Sposób na szczęśliwych pracowników
Zadowolony, zgrany i skuteczny zespół to marzenie każdej firmy. Jak je spełnić? Wystarczy słuchać ludzi, którzy z nami pracują.
Bądź liderem, którego nie boją się pracownicy
Tworzenie efektywnego, zgranego teamu powinno opierać się przede wszystkim na obopólnym zaufaniu. Jak jednak je budować, kiedy pracownicy się ciebie boją?
Jak ludzie biznesu budują systemy
Rozmawiamy o tym, jaki sposób na przyspieszenie rozwoju firm, dzięki uwolnieniu potencjału ludzi z biznesu od technicznych ograniczeń, znalazł Krzysztof Kowal – współtwórca i jeden z pomysłodawców Qalcwise.com. To platforma umożliwiająca tworzenie nowoczesnych aplikacji biznesowych bez konieczności programowania.
Elastycznie, choć stacjonarnie
Przemiany rynkowe i oczekiwania pracowników coraz częściej wymuszają na pracodawcach zapewnienie dogodnych warunków do współpracy zdalnej.
Chcesz być skutecznym liderem? Pamiętaj o tych 3 rzeczach
Wielu menedżerów szuka sposobów na to, by skuteczniej przewodzić innym i dzięki temu osiągać lepsze wyniki. Oto 3 wskazówki, które pomogą ci stać się autentycznym liderem.
Ile kosztuje lojalność
Dwa lata temu w transporcie, spedycji i logistyce panował rynek zleceniodawcy. Dziś rynek się odwrócił.
Zwinność na dużą skalę
Jak przejść od kilku zwinnych zespołów innowacyjnych w dziale tworzenia oprogramowania do kilkuset takich teamów w całej firmie i uczynić zwinną metodykę jej dominującym sposobem działania?