Studia przypadków
Wspólnie z nami poznawaj i rozwiązuj dylematy zarządcze występujące w codzienności biznesowej. Każdy z prezentowanych przypadków - poprzez analizę konkretnych zdarzeń i związanych z nimi wyzwań - służy pogłębianiu wiedzy i pomaga podejmować lepsze decyzje biznesowe. Materiały są przygotowywane przez sprawdzonych praktyków biznesu i doświadczonych redaktorów IMR. Studia przypadku są dostępne tylko dla prenumeratorów.

Jak ratować zrujnowany wizerunek
Zarząd międzynarodowego koncernu kosmetycznego staje przed wyzwaniem ratowania organizacji przed porażką wizerunkową.
Czytaj dalej ›
Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Czytaj dalej ›
Jak obudzić w sobie przywódcę?
Dynamicznie rosnąca firma budowlana planuje wejście na nowe rynki. Odpowiedzialnym za ekspansję może zostać ceniony menedżer. Aby wykorzystać stojącą przed nim szansę, musi udowodnić, że jest prawdziwym liderem.
Czytaj dalej ›
Pytają nas o jakieś mierniki. Ratunku!
Sharkbit, polski producent gier komputerowych, stanął przed szansą pozyskania ważnego zagranicznego inwestora. Jednak menedżerowie firmy zdali sobie sprawę, że nie tylko nie mają jasnej strategii rozwoju biznesu, ale na dodatek nie potrafią mierzyć efektywności swojej firmy.
Czytaj dalej ›
Menedżerowie okradli firmę! Co robić?
Jak wybrnąć z kryzysu i ukarać winnych?
Czytaj dalej ›
Jak informację o zmianie przekazać pracownikom
Firma outsourcingowa Katern postanowiła przenieść biura z podkrakowskiego Zabierzowa do Lublina. Pozytywna zmiana doprowadziła jednak do kryzysu komunikacyjnego.
Czytaj dalej ›
Jak pozyskać młode talenty?
Co zrobić, gdy wejście w nowy segment rynku spowalniają problemy związane z rekrutacją dobrych specjalistów?
Czytaj dalej ›
Wiem, że nic nie wiem! Brakuje informacji zwrotnej
Jak zbudować kulturę wymiany informacji zwrotnej?
Czytaj dalej ›
Wynajmować pracowników czy zatrudniać?
Co robić, gdy nie wszyscy pracownicy są wystarczająco zaangażowani, a najlepsi odchodzą do konkurencji?
Czytaj dalej ›
Jak pogodzić cele zarządu i inwestorów finansowych?
Giełdowa spółka FeroMat jest producentem chemicznych środków ochrony roślin. Trendy rynkowe i oczekiwania klientów spowodowały, że postawiła na ochronę biologiczną.
Czytaj dalej ›
Chcą ukraść firmowe rozwiązania! Jak je chronić?
Jak zabezpieczyć kapitał intelektualny firmy, aby nieuprawnione osoby i przedsiębiorstwa nie korzystały w przyszłości z firmowego know-how?
Czytaj dalej ›
Jeden partner, czy kilku?
Lomax, producent systemów oświetleniowych, sprowadza komponenty do produkcji z Dalekiego Wschodu. Nasi eksperci podpowiadają zarządowi, jaki model dostaw byłby dla Lomaksu najlepszym rozwiązaniem.
Czytaj dalej ›
Rywalizować ceną czy oddać klientów
Firma OS Card stanęła przed wyborem między konkurencją cenową a utratą dużych klientów z nadzieją na utrzymanie przynajmniej części nisz rynkowych.
Czytaj dalej ›
Jak zatrzymać młode talenty?
Co zrobić, kiedy przedstawiciele młodego pokolenia źle czują się w autorytarnie zarządzanym zespole?
Czytaj dalej ›
Uniezależnić się od kluczowych klientów
Wasza prezentacja zrobiła na nas wielkie wrażenie. Oczywiście nie przesądza to jeszcze o wygranej w naszym konkursie, ale już znaleźliście się wśród trzech firm, z którymi będziemy kontynuować rozmowy – powiedział Wiktor Mioduszewski, dyrektor marketingu Olympia Banku.
Czytaj dalej ›
Czy nowy produkt okaże się sukcesem
Działający na kilku rynkach polski producent wyrobów cukierniczych wprowadza do sprzedaży nowy produkt. Menedżerowie działu marketingu, kierując się intuicją, chcą uruchomić produkcję, nie czekając na wyniki badań rynkowych.
Czytaj dalej ›
Sprawny łańcuch dostaw czy produkcja na miejscu
Producent urządzeń mobilnych staje przed wyborem – usprawnić łańcuch dostaw sięgający Dalekiego Wschodu oraz zwiększyć jego transparentność czy przenieść produkcję do Polski. Każda opcja ma swoje atuty, ale też wiąże się z pewnym ryzykiem.
Czytaj dalej ›
Analitycy nie doceniają naszej firmy. Zróbmy coś!
Przed planowanym debiutem giełdowym firma chemiczna została wyceniona przez analityków znacznie poniżej oczekiwań obecnych akcjonariuszy. Zarząd szuka sposobu na szybkie zwiększenie wartości przedsiębiorstwa.
Czytaj dalej ›
Sprzedać przed wyprzedażą
Producent markowej odzieży zauważył, że klienci coraz częściej zwlekają z zakupami do wyprzedaży. Prezes i założyciel firmy zastanawia się, jak odwrócić ten trend i utrzymać wizerunek marki premium.
Czytaj dalej ›
Zmiana wizerunku to nie tylko logotyp
Popularna sieć kawiarni Kawa Waw@ zaczyna tracić klientów na rzecz globalnych rywali, którzy coraz mocniej rozbudowują swoją obecność w Polsce. By uatrakcyjnić markę i przyciągnąć młodych klientów, zarząd decyduje się na rebranding.
Czytaj dalej ›