Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Jak zbudować łańcuch dostaw i nim zarządzać? Na czym tak naprawdę polega skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM)? Jakie strategie projektowania, planowania i realizacji łańcucha najlepiej sprawdzą się w twojej organizacji?
Pokaż więcejKontenerowiec „Ever Given” zablokował Kanał Sueski – jedną z kluczowych tras transportu morskiego na świecie. Od 23 marca setki statków tkwiły więc "w korku". W efekcie kolejny raz w ostatnich miesiącach doszło do przerwania globalnych łańcuchów dostaw i związanych z tym strat światowej gospodarki.
Skuteczna reakcja na kryzys znajduje odzwierciedlenie we współpracy sprzedawców, dostawców i kupujących. Niemniej w ostatnim czasie kluczową rolę odegrali kurierzy, którzy stali się bohaterami naszej pandemicznej rzeczywistości. Niestety klienci nie ułatwiali im tego zadania.
Efektywność działalności każdego podmiotu uczestniczącego w łańcuchu dostaw, zwłaszcza w obliczu występujących problemów, ma ogromnie znaczenie. Optymalizacje realizowane poprzez narzędzia zwinnego zarządzania to gwarancja stabilności biznesu i ciągłości operacyjnej.
Zrównoważony łańcuch dostaw przekłada się nie tylko na minimalizację ryzyka towarzyszącego działalności każdej firmy.
4PL (Fourth Party Logistics) to usługa polegająca na zaprojektowaniu, zarządzaniu i nadzorze całego łańcuchu dostaw klienta.
Całościowe spojrzenie na ten element funkcjonowania firmy stanowi istotny warunek uzyskiwania przewagi rynkowej.
Producent urządzeń mobilnych staje przed wyborem – usprawnić łańcuch dostaw sięgający Dalekiego Wschodu oraz zwiększyć jego transparentność czy przenieść produkcję do Polski. Każda opcja ma swoje atuty, ale też wiąże się z pewnym ryzykiem.
Przeniesienie produkcji z Dalekiego Wschodu do Polski wydaje się doskonałym pomysłem, który pomoże firmie NextGen usprawnić jej łańcuch dostaw i pozytywnie odróżnić się od konkurencji.
Organizacje, których biznes jest oparty na złożonych łańcuchach dostaw bądź same są ich ogniwami, muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Pojawiły się bowiem czynniki determinujące sprawność i efektywność łańcuchów. Są one pochodną zachodzących na naszych oczach zmian gospodarczych, społecznych i technologicznych.
Zarządzanie łańcuchem dostaw to jeden z najtrudniejszych obszarów działalności firmy – im dłuższy łańcuch, tym więcej pojawia się potencjalnych źródeł kłopotów i powodów do zakłóceń.
Na kontynencie powstaną nowe regionalne centra dystrybucji, które obejmą zasięgiem ogromny obszar i obsłużą firmy korzystające z braku barier handlowych.