Zarządzanie
Jakie preferencje żywieniowe mają przedstawiciele różnych pokoleń i dlaczego dla firmy ma to znaczenie
Dbanie o kapitał ludzki powinno być wpisane w DNA każdej organizacji, gdyż tylko wtedy zatrudniona kadra będzie chciała związać się z pracodawcą na dłużej. To oznacza m.in. konieczność zaspokajaniem różnych potrzeb pracowników. Także tych nieoczywistych, np. związanych z preferencjami żywieniowymi.
Cyberbezpieczeństwo w czasach cyberwojny
Jeśli dopiero teraz wprowadzasz ochronę cybernetyczną w swojej firmie, prawdopodobnie jest już za późno.
Jak angażować pokolenie Z w pracę?
Generacja Z stanowi obecnie ok. 10% wszystkich pracowników w Polsce i jest to grupa, która po doświadczeniach pandemii czuje się najbardziej związana ze swoim pracodawcą. Równocześnie tzw. zetki odnoszą wrażenie, że firmy nie dają im możliwości pełnego zaangażowania się w pracę. Podpowiadamy, jak temu zaradzić.
Forum Idei: Liderzy w obliczu nowych wyzwań
Przedstawiamy wyniki badań prowadzonych przez największe ośrodki akademickie na świecie, m.in. INSEAD, jedną z największych prywatnych szkół zarządzania i biznesu na świecie, oraz Uniwersytet Oksfordzki, brytyjską uczelnię publiczną, założoną przed 1167 rokiem.
Leszek Hołda, PKP Energetyka: „Cyfrowe kompetencje sprzyjają zielonej transformacji”
O roli zielonej i cyfrowej transformacji mówi Leszek Hołda, Członek Zarządu PKP Energetyka, odpowiedzialny za sprzedaż energii trakcyjnej i paliw, relacje z kluczowymi klientami oraz działania z zakresu R&D. Rozmawia Paweł Kubisiak.
Polskie firmy w cieniu wojny: zagrożenia, drożyzna i niepewność jutra
Brutalna napaść Rosji na Ukrainę to nie tylko cierpienia broniącego się narodu i przetasowania o naturze geopolitycznej. To również pogłębienie gospodarczych skutków pandemii i dramatyczne zakłócenia na rynkach paliw, transportu i żywności. Jak w tych kryzysowych realiach odnajdują się polskie przedsiębiorstwa?
Po wojnie w Ukrainie świat już nie będzie taki sam
Kiedy pojawiają się przełomowe wydarzenia polityczne lub kryzysy, firmy często skłaniają się ku myśleniu bardzo krótkoterminowemu. Jeśli przez brak myślenia długoterminowego i nieprzygotowanie dokonają błędnego rachunku strategicznego dotyczącego tego, jak powinny działać, mogą ponosić konsekwencje latami. Dlatego warto już dziś się przygotować do działania w świecie, który po wojnie wyłoni się w nowych konfiguracjach politycznych i ekonomicznych.
Praktyczne wskazówki w zarządzaniu flotą. Mobilność i redukcja kosztów
Rynkiem samochodowym wstrząsają kolejne kryzysy, związane z pandemią, zakłóceniami w łańcuchach dostaw, ograniczeniem w dostępności półprzewodników, a ostatnio – wojną w Ukrainie. Nie ulega zatem wątpliwości, że sposób zarządzania flotą również powinien zostać całkowicie przedefiniowany.
Chief Social Connectivity Officer. Nowe stanowisko w hybrydowych biurach
Budowanie więzi, tworzenie przestrzeni do pracy hybrydowej, wspieranie pracowników w warunkach pracy zdalnej – to ogrom zadań, do których potrzebne będą nowe odmiany kadry zarządzającej.
Zarządzanie flotą w 2022. Jak redukować koszty?
W 2021 roku rynek motoryzacyjny zaskoczył wszystkich. Większość trendów, które były pewne jeszcze dwa lata temu, całkowicie lub częściowo się zmieniła. Brak nowych samochodów, rekordy rejestracji samochodów sprowadzonych, wydłużające się kolejki w serwisach, rosnące ceny samochodów nowych i używanych. To tylko kilka wniosków płynących z 2021. Jaki będzie 2022? Jak się do niego przygotować?
Wyzwania HR w 2022 roku – jak sobie z nimi radzić?
Pandemia wpłynęła na wiele aspektów funkcjonowania biznesu oraz zmusiła nas do przedefiniowania znanych od lat pojęć tj. miejsce pracy, czas pracy, stanowisko pracy czy pracownik. Choć wiele wyzwań z obszaru HR pozostało niezmiennych, zmienił się kontekst w którym działy personalne muszą je realizować.
Zdrowi i szczęśliwi pracownicy – najlepsza recepta na zyskowny biznes
Rośnie dług zdrowotny pracowników, a firmy trawi pandemia wypalenia organizacyjnego, czego konsekwencje mogą ciągnąć się latami. O tym, jak organizacje mogą im przeciwdziałać i stać się strażnikami zdrowia swoich ludzi rozmawialiśmy w studiu ICAN Institute.
Bezpieczeństwo psychiczne w pracy
Dziś żaden pojedynczy człowiek nie dysponuje całą wiedzą ani umiejętnościami potrzebnymi do wykonania pracy dla klientów. Dlatego ważniejsze niż kiedykolwiek stało się to, aby pracownicy zabierali głos w sprawach dotyczących firmy i jej otoczenia oraz wspólnie budowali jej wzrost. Niestety, nie będą tego czynić, jeśli sparaliżuje ich strach.
Czy wkrótce przestawimy się na 4-dniowy tydzień pracy?
Wprowadzony w Islandii 4‑dniowy tydzień pracy okazał się ogromnym sukcesem, podobnie jak próbne ograniczenia czasu pracy w Japonii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii czy Nowej Zelandii. Co ważne, ten model pracy testowany jest już przez firmy na całym świecie, w tym także w Polsce.
Pięć powodów, dla których warto zatrudnić specjalistę ds. HR
Kiedy powinniśmy rozważyć zatrudnienie HR-owca i rozpocząć budowanie działu personalnego z prawdziwego zdarzenia?
Kapitał społeczny: czy będziemy mieli z kim pracować?
Polska ma jeden z najniższych wskaźników kapitału społecznego w Europie. Część badaczy tego zjawiska uważa, że jego deficyt uniemożliwi nam dalszy wzrost gospodarczy.
Chcesz, aby twoi pracownicy wrócili do biura? Nie popełnij błędów, które zrobiło Google
Pracownicy Google docenili zalety pracy zdalnej, podobnie jak ma to miejsce w przypadku większości pracowników w Polsce. Tego entuzjazmu nie podzielają niestety władze internetowego giganta, które próbują ich przekonać do (częściowego) powrotu do biura. Mało skutecznie.
Promuj zdrowie – zadbaj o swoich pracowników
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zaspokojenie potrzeb pracowników nabrało ogromnego znaczenia w organizacjach. Szczególnie istotna stała się realizacja potrzeb związanych z bezpieczeństwem, a tym samym wzrosła waga ważności promocji zdrowia w miejscu pracy.
HR na froncie [materiał partnerski]
Rok 2020 to czas dużych przemian i zmiany priorytetów w świecie HR. Ich skala i dynamika wymagała od pracowników i pracodawców elastyczności, odporności psychicznej oraz szybkiego przystosowania się do nowej rzeczywistości. Odpowiedzialność za zorganizowanie nowego sposobu funkcjonowania, aby zapewnić z jednej strony ciągłość i bezpieczeństwo pracy, a z drugiej ciągłość biznesu, spoczęła głównie na działach HR.
Benefity mają sens, gdy odpowiadają potrzebom pracowników
Słowo benefit pochodzi z języka łacińskiego i powstało z połączenia 2 słów: bene - dobrze, facere - czynić. Najogólniej mówiąc, benefity to dodatkowe świadczenia, korzyści oferowane pracownikom przez pracodawcę. Benefity najczęściej stanowią dodatek pozapłacowy do wynagrodzenia zasadniczego.