Zarządzanie
Skuteczna rekrutacja – mierzenie efektywności z 4 różnych perspektyw
Skuteczna rekrutacja powinna zakończyć się zatrudnieniem najbardziej dopasowanego kandydata. Jednak, czy to jedyny wskaźnik, na który należy zwrócić uwagę, gdy mierzymy jej efektywność? Czym jest skuteczna rekrutacja i jakie elementy się na nią składają?
Utrzymanie pracownika będzie jeszcze trudniejsze
Narastająca inflacja jest powodem szeregu zmian w życiu Polaków. Nie ominęły one rynku pracy. Z uwagi na rosnące ceny pojawia się presja ze strony pracowników na dostosowanie do nich ich płac. Jakie kroki powinni podjąć przedsiębiorcy, by nie tracić wartościowej kadry i dodatkowo nie napędzać spirali inflacyjnej?
ICAN Institute we współpracy z miastem Kielce pomaga przedsiębiorcom przygotować się na trudne czasy
By wspierać przedsiębiorców w stawianiu czoła współczesnym wyzwaniom związanym z funkcjonowaniem w tzw. świecie VUCA 3.0, ICAN Institute w partnerstwie z Urzędem Miasta Kielce przygotował konferencję dla lokalnych przedsiębiorców. „ICAN Management Review” objął wydarzenie patronatem merytorycznym.
Workation – droga do balansu czy wypalenia?
Połączenie pracy z wakacjami znane jest nie od dziś, ale do tej pory częściej kojarzyło się z pracą podczas urlopu niż z podróżowaniem mimo jego braku. Wskutek pandemii zrodził się jednak trend workation, czyli łączenia pracy z urlopem wypoczynkowym. Czy takie połączenie wprowadza w życie zawodowe balans, czy wręcz przeciwnie, jest prostą drogą do wypalenia zawodowego?
Polscy menedżerowie wolą zarządzać ręcznie
Aż 86% ankietowanych prezesów polskich firm uważa, że strategiczne decyzje powinny być podejmowane odgórnie, podczas gdy niemal połowa ich kolegów zza granicy (46%) ufa w tej kwestii swoim zespołom – wynika z raportu EY-Parthenon CEO Outlook Survey 2022.
Zbudowaliśmy innowacyjny biznes na własnych zasadach
Do galerii handlowych wprowadzili ubrania z drugiej ręki. Największe marki odzieżowe chcą razem z nimi dać drugie życie swoim produktom. Zanim jednak znaleźli na polskim rynku swoje miejsce, musieli stawić czoła nieuczciwym praktykom, niechęci największych graczy oraz pandemii, w wyniku której stracili kluczowych klientów. O historii Ubrania do Oddania opowiadają założyciele marki – Zofia Zochniak i Tomasz Bocian.
Edukacja menedżera okiem zespołów HR
Gdy zmienia się otoczenie biznesowe, zmieniają się też wymagania dotyczące kwalifikacji kadry menedżerskiej, a co za tym idzie – jej potrzeby szkoleniowe. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się trendom w edukacji menedżerskiej panującym w postpandemiczym świecie, dotkniętym dziś dodatkowo widmem kryzysu gospodarczego.
Jacek Hutyra, Orange Polska: „Jedyny rodzaj działalności bez wpływu na klimat to jej brak”
O wpływie firm technologicznych na środowisko i klimat, a także o działaniach Orange Polska podejmowanych w celu redukcji emisji dwutlenku węgla mówi Jacek Hutyra, Climate Officer.
Przemysław Oczyp, KPMG: „Ambitne firmy od dawną dążą do ograniczenia śladu węglowego”
O najnowszych trendach kształtujących działania firm na rzecz zrównoważonego rozwoju i dążenia do neutralności klimatycznej Europy mówi Przemysław Oczyp, ekspert w zakresie ESG i kwestii klimatu reprezentujący KPMG.
Michał Popiołek, mBank: „Coraz więcej źródeł energii będzie zielonych. Taka przyszłość jest nieunikniona”
Jaką rolę w zrównoważonej transformacji odegrają banki? Z jakimi oczekiwaniami z ich strony będą się musiały liczyć firmy chcące pozyskać finansowanie zewnętrzne? Na te pytania oraz kilka innych odpowiada Michał Popiołek z mBanku.
Jakie preferencje żywieniowe mają przedstawiciele różnych pokoleń i dlaczego dla firmy ma to znaczenie
Dbanie o kapitał ludzki powinno być wpisane w DNA każdej organizacji, gdyż tylko wtedy zatrudniona kadra będzie chciała związać się z pracodawcą na dłużej. To oznacza m.in. konieczność zaspokajania różnych potrzeb pracowników. Także tych nieoczywistych, np. związanych z preferencjami żywieniowymi.
Jak angażować pokolenie Z w pracę?
Generacja Z stanowi obecnie ok. 10% wszystkich pracowników w Polsce i jest to grupa, która po doświadczeniach pandemii czuje się najbardziej związana ze swoim pracodawcą. Równocześnie tzw. zetki odnoszą wrażenie, że firmy nie dają im możliwości pełnego zaangażowania się w pracę. Podpowiadamy, jak temu zaradzić.
Leszek Hołda, PKP Energetyka: „Cyfrowe kompetencje sprzyjają zielonej transformacji”
O roli zielonej i cyfrowej transformacji mówi Leszek Hołda, Członek Zarządu PKP Energetyka, odpowiedzialny za sprzedaż energii trakcyjnej i paliw, relacje z kluczowymi klientami oraz działania z zakresu R&D. Rozmawia Paweł Kubisiak.
Po wojnie w Ukrainie świat już nie będzie taki sam
Kiedy pojawiają się przełomowe wydarzenia polityczne lub kryzysy, firmy często skłaniają się ku myśleniu bardzo krótkoterminowemu. Jeśli przez brak myślenia długoterminowego i nieprzygotowanie dokonają błędnego rachunku strategicznego dotyczącego tego, jak powinny działać, mogą ponosić konsekwencje latami. Dlatego warto już dziś się przygotować do działania w świecie, który po wojnie wyłoni się w nowych konfiguracjach politycznych i ekonomicznych.
Polskie firmy w cieniu wojny: zagrożenia, drożyzna i niepewność jutra
Brutalna napaść Rosji na Ukrainę to nie tylko cierpienia broniącego się narodu i przetasowania o naturze geopolitycznej. To również pogłębienie gospodarczych skutków pandemii i dramatyczne zakłócenia na rynkach paliw, transportu i żywności. Jak w tych kryzysowych realiach odnajdują się polskie przedsiębiorstwa?
Praktyczne wskazówki w zarządzaniu flotą. Mobilność i redukcja kosztów
Rynkiem samochodowym wstrząsają kolejne kryzysy, związane z pandemią, zakłóceniami w łańcuchach dostaw, ograniczeniem w dostępności półprzewodników, a ostatnio – wojną w Ukrainie. Nie ulega zatem wątpliwości, że sposób zarządzania flotą również powinien zostać całkowicie przedefiniowany.
Chief Social Connectivity Officer. Nowe stanowisko w hybrydowych biurach
Budowanie więzi, tworzenie przestrzeni do pracy hybrydowej, wspieranie pracowników w warunkach pracy zdalnej – to ogrom zadań, do których potrzebne będą nowe odmiany kadry zarządzającej.
Zarządzanie flotą w 2022. Jak redukować koszty?
W 2021 roku rynek motoryzacyjny zaskoczył wszystkich. Większość trendów, które były pewne jeszcze dwa lata temu, całkowicie lub częściowo się zmieniła. Brak nowych samochodów, rekordy rejestracji samochodów sprowadzonych, wydłużające się kolejki w serwisach, rosnące ceny samochodów nowych i używanych. To tylko kilka wniosków płynących z 2021. Jaki będzie 2022? Jak się do niego przygotować?
Wyzwania HR w 2022 roku – jak sobie z nimi radzić?
Pandemia wpłynęła na wiele aspektów funkcjonowania biznesu oraz zmusiła nas do przedefiniowania znanych od lat pojęć tj. miejsce pracy, czas pracy, stanowisko pracy czy pracownik. Choć wiele wyzwań z obszaru HR pozostało niezmiennych, zmienił się kontekst w którym działy personalne muszą je realizować.
Zdrowi i szczęśliwi pracownicy – najlepsza recepta na zyskowny biznes
Rośnie dług zdrowotny pracowników, a firmy trawi pandemia wypalenia organizacyjnego, czego konsekwencje mogą ciągnąć się latami. O tym, jak organizacje mogą im przeciwdziałać i stać się strażnikami zdrowia swoich ludzi rozmawialiśmy w studiu ICAN Institute.