Artykuły
Rozwój holistyczny – na czym polega?
Współcześnie rosnącą popularnością cieszy się podejście określane jako rozwój holistyczny. Czym jest holistyka w biznesie? Już teraz sprawdź, co to jest holizm oraz dowiedz się, w jaki sposób może usprawnić proces zarządzania mniejszymi, ale też większymi organizacjami.
Dla 94% pracowników zdrowie jest najważniejsze. Zainwestujmy w nie
Niestabilna od kilku lat sytuacja gospodarcza i lęk o przyszłość odciskają piętno na pracownikach, zmieniając priorytety polityki personalnej firm. Współczesny HR potrzebuje sprawniejszej adaptacji do dynamicznych zmian w biznesie i większej otwartości na oczekiwania pracowników.
Nowoczesne przedsiębiorstwo: sprawdź, jakie zmiany warto wprowadzić w firmie, by iść z duchem czasu
Uzyskanie statusu przedsiębiorcy przez podmioty uczestniczące w obrocie gospodarczym wiąże się nie tylko z przywilejami, ale również z pewnymi obowiązkami. Co zrobić, aby usprawnić pracę oraz polepszyć wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo? Czy pomocne mogą okazać się innowacyjne rozwiązania? Jak wprowadzić je w swojej firmie? Podpowiemy Ci, jak to wszystko zrobić.
Rodzaje managerów – poznaj popularne typy
Managerowie odgrywają kluczową rolę we współczesnych organizacjach. Trzeba jednak wiedzieć, że charakter pracy na stanowiskach menedżerskich różni się w zależności od dziedziny, w jakiej specjalizuje się konkretna osoba, miejsca zajmowanego przez nią w hierarchii, czy też stylu kierowania. Jakie są najpopularniejsze rodzaje managerów? Podpowiadamy!
Jak przenieść lokalny biznes do internetu?
Firmy, które kierują ofertę do odbiorców ze swojego miasta i okolicy, mogą próbować dotrzeć do klientów za pomocą ulotek, bilbordów, potykaczy i innych tradycyjnych metod, ale skuteczność może być daleka od oczekiwań. Warto wykorzystać potencjał internetu. Jak lokalny biznes może zdobywać klientów z sieci?
Stanowisko menedżerskie – czy kierownik i menedżer to te same stanowiska?
Wiele osób chciałoby zajmować stanowisko menedżerskie lub kierownicze, które są kluczowe dla efektywnego funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Cieszą się one sporym zainteresowaniem między innymi dlatego, że kojarzą się z prestiżem społecznym, rozwojem zawodowym, władzą, poczuciem sprawstwa oraz perspektywą wyższych zarobków. W niektórych przypadkach określenia kierownik i menedżer są używane zamiennie.
Rozwój kompetencji i umiejętności pracownika – jak podnosić kwalifikacje członków zespołu?
Podnoszenie kwalifikacji pracowników stanowi aktualnie jeden z podstawowych trendów obowiązujących na rynku pracy, którym kierują się nie tylko zatrudnieni, ale i pracodawcy. Zainteresowanie tym tematem wynika z rosnącej konkurencyjności oraz potrzeby ciągłego doskonalenia się zarówno na płaszczyźnie zawodowej, jak i osobistej.
Jak zaprojektować biuro uwzględniając neuroróżnorodność pracowników?
W ostatnim czasie coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z istotnej roli, jaką odgrywa projektowanie przestrzeni biurowych w celu zapewnienia wygody i skuteczności w pracy. Jednym z aspektów, który powinien być brany pod uwagę, jest neuroróżnorodność zatrudnionych osób.
Top manager – kim jest i jak nim zostać?
Klasyfikacja kadry kierowniczej opierająca się na szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem wskazuje na trzy poziomy: najwyższy (strategiczny), średni (taktyczny) oraz najniższy (operacyjny). Na szycie hierarchii obowiązującej zarówno w mniejszych, jak i większych organizacjach znajduje się tak zwany top management tworzony przez najwyżej postawionych menadżerów.
Sztuczna inteligencja w procesach HR na poziomie operacyjnym
Weź udział w webinarium Klubu HR „Sztuczna inteligencja na poziomie operacyjnym w HR”, a już 3 kwietnia 2023 r. dowiesz się:
- Jakie narzędzia oparte o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe można wykorzystać w rekrutacji i selekcji pracowników?
- W jaki sposób chatboty mogą pomóc w automatyzacji procesów HR, takich jak obsługa zapytań pracowników dotyczących korzyści lub wynagrodzenia?
- Jakie narzędzia cyfrowe mogą wesprzeć Cię w monitorowaniu i poprawie zaangażowania pracowników zdalnych?
- W jaki sposób można wykorzystać analizę danych w celu poprawy efektywności procesów HR i wyciągania wniosków na temat satysfakcji pracowników?
- Jak wykorzystać narzędzia komunikacji wewnętrznej, takie jak Slack czy Teams, by usprawnić komunikację między pracownikami i zwiększyć zaangażowanie w zespole?