Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejNikt nie zna swojej strategii, nawet najwyższa kadra menedżerska
Nowe badania ujawniają trzy zaskakujące powody, dla których menedżerowie nie znają strategii swojej firmy.
Jak transformacyjni liderzy prowadzą firmy w czasach kryzysu
Pandemia COVID-19 zmieniła wiele aspektów życia biznesowego, jednak paląca potrzeba transformacji w organizacjach pozostaje tak samo aktualna jak zawsze. Można nawet powiedzieć, że kryzys jeszcze bardziej ją uwydatnił. Większość firm wprowadziła błyskawiczne działania mające na celu dostosowanie się do nowej sytuacji.
Chcesz być dobrym liderem? Graj w szachy
Przed kilkoma dniami polski arcymistrz Jan-Krzysztof Duda został pierwszym polskim triumfatorem turnieju o Puchar Świata w szachach. Czy świeżo upieczony zdobywca Pucharu byłby dobrym przedsiębiorcą?
Jak Pizza Hut podchodzi do skalowania sieci franczyzowej
Dojrzały model operacyjny franczyzy pozwala zarabiać obu stronom. O tym, jak tworzy go Amrest, firma wyspecjalizowana w prowadzeniu sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej, z bogatym portfolio marek, jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks, opowiada Damian Rybak, dyrektor ds. franczyzy w Amrest Polska.
Jak przełamać bariery wzrostu
Tylko niewielki odsetek firm potrafi z powodzeniem zwiększyć skalę działania. Większość wpada w pułapkę złożoności i zbyt kosztownego rozwoju. Poznaj strategie skalowania, które pozwolą firmie rosnąć i jednocześnie zarabiać.
Zmiany w zasadach rachunkowości – co oznaczają dla firm
Rok 2020 jest rokiem nietypowym pod wieloma względami. W wyniku pandemii firmy i CFO zostali zmuszeni do wprowadzenia wielu zmian strategicznych i operacyjnych. Jednak to nie wszystko!
Luksus w cenie
Majętni Polacy coraz chętniej kupują produkty i usługi uznawane za prestiżowe. Poznaj najnowsze trendy.
Luksus to pochodna dbałości o jakość
O początkach hotelowego biznesu i trosce o obsługę gości na najwyższym poziomie mówi Henryk Orfinger, współwłaściciel i prezes spółki Hotele SPA Dr Irena Eris.
Zdrowa strategia pracownicza
Hojny i komplementarny pakiet świadczeń pozapłacowych powiązany z wartościami firmy przyciąga i zatrzymuje talenty na konkurencyjnym rynku pracy.
Zmiana modeli biznesowych w dobie transformacji cyfrowej
Choć transformacja cyfrowa nie sprowadza się wyłącznie do digitalizacji dokumentów oraz automatyzacji i robotyzacji istniejących procesów, wiele organizacji w taki właśnie sposób definiuje to zagadnienie.
Wizja przedsiębiorstwa jako nieodłączny element wygrywających strategii
Gdy zaczynam pracę z daną organizacją, pytam jej menedżerów o wizję firmy. Odpowiedzi są bardzo różne i niejednokrotnie sprzeczne. Pamiętajmy, że rozpoczynając pracę nad formułowaniem strategii, nasza wizja musi być spójna. Jak zmierzyć się z tym zadaniem?
Dobra strategia to tylko połowa sukcesu
Przyszedł czas, aby rozprawić się z kolejnym przestarzałym, powtarzanym od lat, biznesowym mitem. Tym razem o popularnych, ale nieskutecznych narzędziach planowania strategicznego.
Najlepsze artykuły o strategii 2017
Oto przegląd najpopularniejszych materiałów z kategorii Strategia, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2016 roku.
Luksus w cenie
Majętni Polacy coraz chętniej kupują produkty i usługi uznawane za prestiżowe. Poznaj najnowsze trendy.
Nowe pojęcie mobilności
O kreowaniu wartości dla małych i dużych firm, nowych produktach na rynku, a także o zmianie podejścia klientów do mobilności.
Logistyczna brama Europy
Jak Polska stała się ważnym rynkiem dla operatorów logistycznych i jednocześnie bramą łączącą wschód i zachód kontynentu.
Grupa VIVE wzmacnia biznes logistyczny
O planach biznesowych związanych z centrum logistycznym mówią Bertus Servaas, właścicieli Grupy VIVE, i Grzegorz Woelke, prezes spółki VIVE Transport.
Jak Apple popsuł Apple Music?
Niedawno miała miejsce prezentacja nowej usługi Apple Music. Wszystko to na wzór aplikacji Spotify i Pandora.
Marcin Talarek: Budowanie zupełnie nowych kompetencji
Zanim menedżerowie podejmą strategiczną decyzję dotyczącą przyszłości firmy, powinni dokładnie przeanalizować czynniki ryzyka związane z poszczególnymi wyborami.
Przemysław Szuder: Wybór dalszego kierunku rozwoju
Wybór właściwego kierunku powinien być oparty na solidnej analizie trendów i danych rynkowych.