Powiadomienie
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejNajnowsze odkrycia neuronauk mają wpływ na wszystkie obszary biznesu, w tym sprzedaż. Dlaczego warto się pospieszyć i jak najszybciej skorzystać z dokonań nauki?
Grupa Kapitałowa, jej wyniki, plany budzą uznanie nie tylko akcjonariuszy, ale i innych przedsiębiorców. O rozwoju Grupy FAMUR mówi prezes Mirosław Bendzera.
Po co nam ład korporacyjny? Czy najskuteczniejsi prezesi spółek notowanych na warszawskiej giełdzie powinni się przejmować stanem zaufania wobec ich firm i całego rynku?
Od Zgorzelca do Gorlic, w czterech województwach, 25 tysięcy ludzi pracuje na wyniki Grupy TAURON, energetycznego giganta, jednego z pięciu w kraju, który zaspokaja potrzeby energetyczne południowej Polski.
Ponad 100 lat temu Frederick Taylor, amerykański inżynier i przedsiębiorca, uważnie obserwował robotników ładujących na wagony surówkę żelaza. Następnie tak dopracował wszystkie szczegóły procesu ładowania, że osiągnął 3,8-krotne zwiększenie wydajności pracy ładowaczy.
Coraz więcej organizacji uznaje CSR za istotny element budowania przewagi rynkowej. Jakie trendy w tym obszarze są najbardziej widoczne? Co stanowi największe wyzwanie dla firm? Poznaj opinie uczestników debaty redakcyjnej.
Wyzwanie, jakie stoi przed firmą Raczewski, wymaga równoległego myślenia w kategoriach biznesowych i technologicznych.
Producent mebli współpracujący z dużą siecią detaliczną spodziewa się presji kosztowej w związku z trendami rynkowymi i kierunkami zmian w branży. Pomocy szuka w technologii.
Jak mawiał Albert Einstein: „Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz się poruszać naprzód”.
Z kulturą organizacyjną jest jak z pogodą – może być dobra, kiepska lub nijaka, ale zawsze jest, nawet gdy ktoś mówi, że jej nie ma.
Budując strategię firmy, warto uwzględniać zarówno interesy społeczne, ochronę środowiska, jak i relacje między wszystkimi grupami interesariuszy.
W marcu 2018 roku mija piętnaście lat od momentu wydania pierwszego numeru polskiej edycji „Harvard Business Review”.
Sukcesy zwycięzców rankingu HBR zachęcają do patrzenia na wartość firmy w perspektywie długoterminowej. Niestety, w przypadku wielu spółek giełdowych jest to sprzeczne z oczekiwaniami akcjonariuszy. Dlaczego tak się dzieje?
Wstydzę się czasem, że jestem Polakiem. Innym razem jestem z tego faktu bardzo dumny. Niestety, to pierwsze wciąż nader często mi się zdarza. I to wcale nie z powodów politycznych. Zdarza mi się to, gdy gdzieś pojadę, albo gdy ktoś przyjedzie do Polski i rozmawiamy o marketingu i reklamie. I ten ktoś mnie nagle pyta o znane polskie marki. Polskich marek znam wiele i z wielu jestem dumny. Niestety ich nazwy nie robią zazwyczaj większego wrażenia na moim rozmówcy.
Czy formułowanie prostych, pozbawionych patosu, przejrzystych reguł strategicznych jest... proste?