Marketing i sprzedaż
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejRozwiązanie problemu inflacji: sprzedaż ze stratą
Liderzy potrafiący prowadzić sprzedaż ze stratą zyskują na znaczeniu, ponieważ inflacja wciąż rośnie.
Prezes. Przyjaciel czy wróg sprzedaży?
Szefowie firm często są przekonani o swoich niemalże magicznych mocach sprzedażowych, podczas gdy ich pracownicy nie zawsze się z tym zgadzają. Zaangażowanie wyższej kadry zarządzającej w budowanie relacji z klientami może napędzać sprzedaż, ale też ją utrudniać, a nawet uniemożliwiać. Oto co warto wiedzieć przed kolejnym spotkaniem biznesowym.
Co powinien zrobić prezes, by stać się mistrzem sprzedaży
Prof. Christoph Senn z INSEAD przez lata badał podłoże sukcesów sprzedażowych prezesów i innych przedstawicieli kadry zarządzającej. W rozmowie z Joanną Koprowską dzieli się swoimi spostrzeżeniami i radami, dzięki którym liderzy mogą w realny sposób wspierać działy handlowe i przyczyniać się do wzrostu sprzedaży.
Zwyczaje zakupowe różnych pokoleń, które warto znać
Kamila Gębik – ekspertka ds. e-commerce – opowiada o tym, jak prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, które precyzyjnie trafią w potrzeby poszczególnych pokoleń. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Managament Review Polska”.
E-commerce: więcej tu handlu czy technologii?
Choć przedsiębiorcy uważają e-commerce za przyszłość sprzedaży, to jednak kanał ten często traktowany jest bardziej jako projekt IT niż działania sprzedażowe. Więcej firm skupia się na cyfrowych rozwiązaniach, które mają przyciągnąć użytkowników, niż na zarządzaniu doświadczeniami klientów i ułatwianiu im zakupów.
8 ogniw łańcucha wartości e-commerce
Dobry sklep internetowy to nie tylko technologia oraz strona internetowa, lecz kompleksowy model operacyjny. Poznaj sprawdzone podejście do sprzedaży online i wykorzystaj je w swojej firmie.
Nowe kanały, stare wyzwania
Słowo e-commerce weszło do naszego codziennego słownika zaledwie kilkanaście lat temu. Mało kto jednak wie, że jego historia ma już pół wieku!
Czy Black Friday odejdzie do lamusa?
Największe święto zakupów za nami. Wysokie ceny produktów spowodowane kosztami energii i galopującą inflacją, zerwane łańcuchy dostaw i zawyżane ceny promocyjnych produktów kładły w tym roku cień na ulubione święto konsumentów. Eksperci są jednak zgodni – „czarny piątek” z nami zostanie, ale w zmienionej formie.
Chcesz sprzedawać w sieci? Wróć do korzeni
Twórca jednego z najpopularniejszych serwisów rabatowych w Polsce dzieli się doświadczeniami sprzedażowymi ze świata realnego i wirtualnego oraz odsłania tajniki swoich seryjnych sukcesów w e-commerce.
E-commerce pędzi coraz szybciej. Nie zostawaj w tyle!
Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Zobacz, jak to robi branża fashion i beauty.
Otwórz się na e-commerce
Wszyscy zdają sobie sprawę, jak ważny jest obecnie rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży, ale wiele firm nie umie właściwie odpowiedzieć na to wyzwanie. W gąszczu rozwiązań IT i nowych technologii ginie czasem to, co najważniejsze – skuteczny proces sprzedażowy.
Consumer learning stanie się kluczowy dla handlowców
Sprzedawcy muszą być zwinni, nie tylko wdrażając nowe usługi, ale także podążając za trendami związanymi z doświadczeniami zakupowymi klientów. Przewagę konkurencyjną zdobędą zatem te firmy, które wyposażą się w infrastrukturę pozwalającą im na dynamiczne wprowadzanie zmian – przekonuje Sylvain Cazard, wiceprezes VMware odpowiedzialny za region CEMEA.
Czy branża e-commerce skorzysta na rozwoju otwartej bankowości?
Polscy internauci coraz chętniej sięgają po płatności online e-bankowość mobilną. Korzystają z usług finansowych zarówno za pośrednictwem banków, jak i e-sklepów oraz platform sprzedażowych. Takie postawy mogą sugerować, że jednym z największych beneficjentów unijnej dyrektywy PSD2 zostanie branża e-commerce. Szczególnie jeśli wykorzysta wszystkie możliwości wynikające z otwartej bankowości.
Nowy algorytm znacznie skuteczniej angażuje klientów przy sprzedaży online
Naukowcy z uniwersytetu w Toronto badali, w jaki sposób zwiększyć poziom zainteresowania klientów przeglądających ofertę sklepów online. Skuteczność nowego zestawu algorytmów była jednak dla nich zaskoczeniem.
Skalowalna sprzedaż: klucz do rozwoju i skalowalności biznesu
Jak zmienić działy marketingu i sprzedaży w maszynę napędzającą rozwój i ekspansję firmy? Podczas ostatniej, czwartej sesji Elite Sales Program 2021 poznamy najnowsze modele i praktyki, które pozwolą odpowiedzieć na nowe wyzwania związane ze sprzedażą i potrzeby klientów.
Marketing pod cyfrową presją
Rewolucje technologiczna i demograficzna zmuszają marketing do silnej transformacji i zwiększenia tempa działań. Szefowie działów marketingu są zadowoleni z efektów zmian, lecz ich entuzjazm studzą właściciele i prezesi firm oraz dyrektorzy finansowi, którzy wykazują sceptycyzm, a nawet brak wiedzy o prowadzonych działaniach. Co nie powstrzymuje ich od stawiania marketerom coraz wyższych oczekiwań.
Poznaj najnowsze trendy w e-commerce – i rozwiń swój biznes
E-commerce w Polsce odnotował rekordowy wzrost w minionym roku. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Sprzedaż doradcza w świecie poinformowanych klientów
Tematem trzeciej konferencji w ramach Elite Sales Program jest sprzedaż doradcza. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystać nowe modele, aby uzyskać przewagę konkurencyjną i sprawić, że klienci przestaną być jedynie odbiorcami, ale aktywnie włączą się w tworzenie wartości i oferty firmy. Gościem specjalnym wydarzenia jest dr Régis Lemmens.
Mark Roberge: Jak skalować proces sprzedażowy
Skalowalna sprzedaż to klucz do rozwoju biznesu. Redaktor naczelny "ICAN Management Review", Witold Jankowski, rozmawia z Markiem Roberge'm o tym, jakie są najnowsze modele i praktyki związane z tym zagadnieniem.
Strategie wzrostu dla branży handlu detalicznego: SPRZEDAŻ PO COVID-19
Zawirowania gospodarcze wywołane przez pandemię COVID-19 odbiły się szczególnie mocno na sektorze handlu detalicznego. Wprowadzane, znoszone i ponownie ogłaszane lockdowny, a także obowiązujący reżim sanitarny w sklepach, doprowadziły wiele firm z tej branży do granic wytrzymałości, jednocześnie przyspieszając erę dominacji zakupów online.