Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejSprzedaż jest tym obszarem biznesu, który najsilniej odczuł pierwsze uderzenie kryzysu wywołanego przez COVID-19. Kolejne fale pandemii i następujące po nich restrykcje przysporzyły siwych włosów szefom sprzedaży, a jednak wiele firm nie tylko przetrwało, lecz sprawnie zaadaptowało się do tych ekstremalnych warunków. Dowiedz się, jakie wyzwania spędzają dziś sen z powiek sprzedawcom i jak sobie z nimi radzą polskie firmy.
Rośnie złożoność biznesu, zalewa nas ogrom danych, musimy nadążać za najlepszymi praktykami w poszczególnych obszarach funkcyjnych. Będąc menedżerem wyższego szczebla, zapewne przejmujesz się nieustannymi turbulencjami rynkowymi. Dlatego przede wszystkim w dziale sprzedaży potrzebujesz ludzi rozumiejących i realizujących strategię firmy.
Wybuch pandemii koronawirusa i narzucony lockdown sprawiły, że wirtualna sprzedaż przestała być alternatywą, a stała się koniecznością. Jednak nawet jeśli nie planowaliśmy tak szybkiej transformacji w swoich firmach, to po roku mało kto tęskni za wcześniejszym modelem sprzedaży.
W marcu Polacy zamierzają częściej kupować produkty spożywcze, leki i artykuły gospodarstwa domowego. Rzadziej planują wydawanie pieniędzy na meble, urządzenia elektroniczne i ubrania, ale jeśli to zrobią, chętniej zdecydują się na zakupy online.
W zeszłym roku w obszarze polskiej sieci internetowej pojawiło się aż 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. Mimo to klienci nie rezygnują z zakupów w placówkach stacjonarnych, chętnie sięgają także po rozwiązania hybrydowe.
Obostrzenia sanitarne wprowadzone z powodu pandemii oraz wywołane przez nią słuszne obawy o ryzyko zakażenia w miejscach publicznych skłoniły wiele osób do częstszego dokonywania zakupów on-line. Kim są klienci polskiego e-commerce i jak dokonują zakupów?
Typowy sprzedawca postrzegany jest jako osoba działająca przede wszystkim na korzyść producenta towarów lub usług, które sprzedaje. Badanie naukowców z Oklahoma State University pokazuje jednak, że najskuteczniejszy model sprzedaży powinien zachowywać równowagę między interesami producenta i klienta.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Salesforce, aż 69% klientów oczekuje, że sklepy będą prowadzić sprzedaż wielokanałową. To element "nowej normalności", w jakiej muszą odnaleźć się firmy działające w handlu detalicznym..
Wraz z rosnącą złożonością biznesu firmy dostrzegły zalety upraszczania tego, co się da. Nie forsują na siłę własnych rozwiązań, tylko stawiają na standardy ułatwiające wymianę danych. O tym, jak kody kreskowe stały się symbolem rozwoju polskiej gospodarki, oraz konieczności wyeliminowania papierowych dokumentów z łańcucha dostaw, mówi dr inż. Elżbieta Hałas, członkini zarządu GS1 Polska. Rozmawiała Joanna Koprowska.
Jak sprawnie odnaleźć się w zdalnym modelu sprzedaży i wykorzystać to jako okazję do zwiększenia efektywności naszego modelu sprzedażowego?
W czasach kiedy produkty i usługi stają się coraz bardziej złożone, specjalistyczna sprzedaż doradcza może być jednym ze źródeł przewagi konkurencyjnej firm w B2B.
Sprzedaż jest tą funkcją biznesu, od której zależy byt przedsiębiorstwa. Źle zaprojektowana, szczególnie w kryzysowych warunkach, może doprowadzić do utraty rynku i spadku przychodów.
Sprzedaż stała się dysfunkcyjna – przekonuje Justin Roff-Marsh, międzynarodowy ekspert w dziedzinie sprzedaży, i namawia do restrukturyzacji zespołów sprzedażowych. W rozmowie tłumaczy, jak zbudować efektywne działy sprzedaży i wykorzystywać potencjał handlowców.
Jeśli czytając odpowiedzi w tym teście, poczujesz się tak, jakbyś gdzieś kiedyś już je słyszał, nie bądź zdziwiony. Możliwe, że udzielili ich Twoi koledzy z branży.
Coraz częściej mówi się o kryzysie w handlu detalicznym. Dlatego ważniejsze niż kiedykolwiek jest dla punktów sprzedaży doświadczanie znaczeń związanych z produktem, usługą czy marką.
Nieefektywność handlowców, brak wsparcia innych działów, problem z kwalifikacją leadów – to powszechne wyzwania polskich firm. Sposobem na poradzenie sobie z nimi może być wprowadzenie podziału pracy w sprzedaży.
Sieci handlowe do perfekcji doprowadziły zarządzanie bieżącymi operacjami. Zażarta konkurencja wymusza śrubowanie efektywności operacyjnej i finansowej. Czy dziś to wystarczy, aby budować przewagę konkurencyjną?
Coraz częściej liczba wykonanych telefonów, wysłanych maili czy odbytych spotkań nie przekłada się na efekty w postaci domkniętych transakcji.
Jeżeli chcemy być mistrzem sprzedaży, musimy regularnie trenować, a stanie się bardziej prawdopodobne, że szczęście będzie po naszej stronie.
Dzięki tej książce przeprowadzisz transformację sprzedaży w stronę świetnie funkcjonującej machiny.