Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Ekspert w obszarach komunikacji, przyszłości pracy i pracy zdalnej. Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Aktywny na Twitterze i LinkedIn.
Jedynie 5% firm można nazwać liderami transformacji cyfrowej, wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Dell i Intel. Z jakimi wyzwaniami zmagają się polskie organizacje?
O tym, że zmienia się rola IT w firmach, mówimy już od dawna. Ale czy liderzy tych działów dostrzegają potrzebę zmiany? Jak wynika z wyników badań firmy doradczej Deloitte, 64% menedżerów IT chce brać udział w tworzeniu strategii biznesowej swojej firmy.
Restauracja zmieniająca zamówienie towaru w zależności od pogody lub urządzenia, które same zgłaszają się do serwisu na przegląd? Przyszłością IT jest automatyzacja i zarządzanie przez polityki (policies).
Biuro contact center nie musi być sztampowe, złożone jedynie z boksów, w których pracownicy wykonują swoje główne zadania.
Mieć produkty i usługi, których zapragną konsumenci – to marzenie każdej firmy.
Czym jest doświadczenie klienta (customer expierence) i dlaczego ma kluczowe znaczenie dla wszystkich polskich firm?
Dwie trzecie dużych polskich firm deklaruje, że cyfryzacja przyczyniła się do wzrostu ich przychodów, lecz jednocześnie wiąże się ona z poważnymi wyzwaniami. To jeden z wniosków przeprowadzonego na zlecenie Orange Polska badania.
Większość polskich firm produkcyjnych koncentruje się na tu i teraz. Na Przemysł 4.0 patrzą narzędziowo, czyli z perspektywy wdrożenia 2–3 projektów technicznych i nie wiążą ich z aspektami kompetencyjnymi i biznesowymi, przekonuje nasz rozmówca.
Najważniejsze i najbardziej czasochłonne zadania działów HR związane są z procesem rekrutacyjnym. W przypadku części czynności, szczególnie tych żmudnych i powtarzalnych, bardzo przydatne mogą się okazać nowoczesne technologie.
Wierzę, że wiedza merytoryczna pracownika jest najcenniejsza i to do niego powinna dopasować się technologia --- nie odwrotnie. Narzędzia muszą wyzwolić potencjał wiedzy użytkownika --- przekonuje nasz rozmówca.
Transformuj się, albo giń – takie hasło, zdaniem eksperta IBM, może przyświecać wszystkim polskim firmom.
Jak przyciągać najlepsze talenty do banku, który działa bardziej jak firma IT? Przed takim wyzwaniem stanęła Nordea. Firma postawiła m.in. na nowoczesną siedzibę. Sprawdzamy z naszą kamerą, jak wygląda biuro, które ma być nie tylko wizytówką organizacji, ale i najlepszym biurem w Trójmieście.
Jeśli z zazdrością patrzysz na biura takich firm jak Google czy Apple, nie musisz jechać do Doliny Krzemowej, aby poczuć ich klimat. Podobne wrażenia zapewnia Brain Embassy.
Nie zawsze wszystko wychodzi tak, jak to sobie zaplanowaliśmy.
Najlepsze pomysły nie rodzą się przy biurkach.
W przyszłości przestępcy będą atakować nasze myśli lub… genom. Zanim to jednak nastąpi jest dziś. I to takie dziś, w którym cyberzagrożenia są poważne i powszechne. Czy ty i twoi pracownicy jesteście ich świadomi?
Założyciel studia O+A z siedzibą w San Francisco projektował przestrzeń biurową dla wiodących firm internetowych takich jak Facebook, Uber czy Yelp. W rozmowie z nami stawia ważne pytania dotyczące roli technologii w naszych biurach i życiu osobistym.
Czy dzięki temu, jak wygląda przestrzeń biurowa twojej firmy, możesz pozyskać utalentowanych pracowników?
Ken Allen zdradza tajniki roli HR w DHL Express, opowiada o inicjatywach pracowniczych i inwestowaniu w ludzi.
Oto przegląd najpopularniejszych materiałów z kategorii Zarządzanie sobą, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2017 roku.