Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejTransformacja cyfrowa coraz mocniej wkracza w życie organizacji, a zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest pod tym względem wyjątkiem. Coraz częstsze przenoszenie działalności biznesowej do sieci oraz wzrost zainteresowania automatyzacją procesów doprowadziły do zwrócenia większej uwagi na rekrutację i zatrzymywanie pracowników.
Fundamentem każdej firmy są ludzie. To oni odpowiadają za zysk (lub jego brak), rozwój oraz wizerunek marki. Wielu przedsiębiorców stawia sobie pytania: Jak inni robią to, że są najlepsi? Dlaczego osiągają takie sukcesy? Czemu jakaś firma jest wiodącą na rynku? Odpowiedź bywa prosta. Za każdym sukcesem stoją ludzie zatrudnieni w firmie, organizacja pracy, pozytywna kultura organizacyjna i właściwe zarządzanie zespołem.
Autorka książki Sztuka współpracy dzieli się swoimi spostrzeżeniami nt. budowania środowiska biznesowego sprzyjającego zespołowym działaniom. Jakie pułapki czyhają na drodze ku owocnej współpracy? Na czym polega teatr współpracy? Czym jest zgadywaton?
Jak pokazują badania, autonomia to dla pracowników niezwykle ważny aspekt pracy zawodowej. Jest tak istotna, że na rzecz większej swobody są oni nawet skłonni zrezygnować z części swoich dochodów. Kiedy jednak danie pracownikom wolnej ręki wpłynie pozytywnie na rozwój firmy, a kiedy może mu zagrozić?
Mariusz Kostera, dyrektor zarządzający ICAN Institute, rozmawia z Justinem Maciejewskim na temat zwinnego przywództwa, które może skorzystać na wykorzystaniu rozwiązań stosowanych przez współczesną armię.
W jaki sposób zadbać o zaspokojenie jednej z podstawowych potrzeb pracowników? O czym należy wiedzieć, organizując posiłki w firmie? Czy posiłki to tylko jeden z benefitów, czy również obowiązek pracodawcy?
Narzędzia do komunikacji online zrewolucjonizowały wiele obszarów, takich jak np. edukacja czy branża eventowa. Zmieniły także oblicze rekrutacji. Jakie są ciemne i jasne strony rekrutacji prowadzonej przez internetowe łącze?
Podczas II Kongresu "Liderzy Jutra" zorganizowanego przez ICAN Institute eksperci HR i dyrektorzy personalni rozmawiali o sprawdzonych strategiach, najlepszych praktykach, ale także i o tym, jakie działania nie będą już skuteczne i co warto zmienić przygotowując się na nadejście 2022 roku.
Pandemia wymusiła na wielu organizacjach wprowadzenie pracy zdalnej. W zespołach nastąpiła mobilizacja, ale kiedy okazało się, że stan wyjątkowy zostaje przedłużony, zarządzający zdali sobie sprawę, że trzeba przemodelować sposób zarządzania ludźmi.
Wydajny zespół plotkuje, opowiada żarty i rozmawiając ze sobą, nie boi się używać sarkazmu. Może sobie na to pozwolić wtedy, kiedy pracodawca zapewni mu psychiczne bezpieczeństwo.
Dzisiaj HR musi być nie tylko skuteczny, ale też szybki, zwinny i elastyczny. Od tego, czy w porę zareaguje na nowe potrzeby pracowników i zmiany w środowisku pracy, zależy efektywność organizacyjna. O roli działu personalnego w kształtowaniu rzeczywistości organizacyjnej w świecie nieustannych zakłóceń opowiada Agnieszka Młynarczyk, dyrektor HR w BASF Polska.
Skrócenie czasu pracy powoli przestaje być tylko ideą, a staje się faktem – dowodzi tego eksperyment przeprowadzony w polskim (i tylko w polskim!) oddziale międzynarodowej korporacji. O pionierskim wdrożeniu sześciogodzinnego dnia pracy opowiada Łukasz Szymula, Country Manager Poland & CEE firmy Tradedoubler.
Chińskie przysłowie, a może raczej przekleństwo, idealnie opisuje czas, w którym przyszło nam żyć i pracować. Nikt nie spodziewał się, że 2020 rok przyniesie tak wiele znaczących zmian. O tym, jak wpłynęły one na kondycję zdrowotną pracowników i jak działy personalne mogą sobie z tym radzić, opowiada Emilia Rogalewicz, członkini zarządu Benefit Systems.
Pracownicy oczekują większej troski ze strony pracodawcy niż przed pandemią. Aby kształtować ich rzeczywistość, działy HR nie mogą ograniczać działań do reakcji na pojawiające się potrzeby. Na to, dlaczego muszą je wyprzedzać, zwraca uwagę Alina Smolarek, dyrektor HR w Centrum Medycznym ENEL-MED.
Pandemia wymusiła na wielu organizacjach wprowadzenie pracy zdalnej. W zespołach nastąpiła mobilizacja, ale kiedy okazało się, że stan wyjątkowy zostaje przedłużony, zarządzający zdali sobie sprawę, że trzeba przemodelować sposób zarządzania ludźmi.
Dobry menedżer poznaje i docenia wyjątkowe umiejętności swoich pracowników. Wykorzystuje ich mocne strony i dostosowuje środowisko pracy do okoliczności, w jakich się obecnie znajdują.
W firmach pracują przedstawiciele różnych generacji. Przez to, że inaczej patrzą na świat, często trudno im się dogadać. Stosując cztery sposoby, szybko przekonasz się, jak wielki potencjał kryje się w multigeneracyjnym miejscu pracy, i uczynisz z pokoleniowych różnic źródło sukcesu firmy.
Dziesiąty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy kwestii wypalenia, nie tylko od strony pracowników, ale także samych organizacji. Niewiele firm zdaje sobie sprawę, że nieustanne podkręcanie tempa pracy i przyjmowanie na siebie coraz większej liczby zadań nie prowadzi w długim okresie do ponadprzeciętnych wyników. Nadmiar obowiązków, zamiast do wzrostu, prowadzi raczej do wypalenia pracowników, co negatywnie wpływa na ich zaangażowanie i produktywność.
Podwyżki, benefity i przywileje nie zrekompensują pracownikom braku poczucia sensu. Liderzy muszą się nauczyć nadawać większe znaczenie pracy swoich ludzi. W innym wypadku nie mogą liczyć ani na zaangażowanie, ani na długofalowy wzrost.
Liderzy, którzy chcą rozwijać przedsiębiorstwa, oczekują od pracowników ponadprzeciętnego zaangażowania. Jednak nadmierne obciążenie ludzi pracą może przysporzyć firmie więcej problemów niż korzyści. Dowiedz się, na czym polega pułapka przyspieszenia i oceń, czy nie przyczyniasz się do wypalenia swojej organizacji.