Powiadomienie
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejIzolacja społeczna, w jakiej funkcjonujemy, ma realny wpływ na nasze samopoczucie. Z tego powodu część firm postanowiła wesprzeć zatrudnionych w tym zakresie, wykupując konsultacje psychologiczne w formie telefonicznej lub online.
Dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników przekłada się na ich efektywność, kreatywność i zaangażowanie. Nic dziwnego, że firmy coraz częściej działają rzecz dobrostanu i edukacji prozdrowotnej. Aby takie działania przyniosły więcej dobrego, liderzy powinni się nauczyć utrwalać zdrowe nawyki w zespołach.
Utrata pracy jest sytuacją stresogenną dla zwalnianego pracownika. Jest to jedno z najtrudniejszych wydarzeń w życiu. A jakie niebezpieczeństwa niesie to doświadczenie dla pracodawcy? Jak przeprowadzić skuteczny offboarding, aby uniknąć sytuacji kryzysowych w przyszłości?
Psychopaci często zasiadają na kierowniczych stanowiskach. Co więcej – tacy liderzy okazują się często bardzo skuteczni. Jak z nimi współpracować?
JTI Polska, część grupy Japan Tobacco International, to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm tytoniowych w Polsce. Szybki rozwój firma zawdzięcza m.in. swojemu zespołowi. To właśnie ludzie są w JTI na pierwszym miejscu.
Pandemia wywołała ogromne perturbacje w działalności przedsiębiorstw i przetestowała ich odporność na zawirowania zewnętrzne. Badanie ICAN Research pokazało, że kryzys najlepiej zniosły te firmy, które zbudowały solidną kulturę organizacyjną.
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny.
Logiczny, chłodny i wyważony. Gdy podejmuje decyzję, odcina się od swoich emocji. Nigdy nie ufa podszeptom intuicji, lecz opiera się tylko na analizie dostępnych danych. Menedżer idealny? Otóż… nie. Emocje odgrywają wielką rolę w procesie podejmowania decyzji.
Badanie przeprowadzone przez ekspertów Deloitte ujawnia 9 trendów powiązanych z organizacją pracy w cyfrowym świecie naznaczonym pandemią. Aby w pełni czerpać z nich korzyści, organizacje będą jednak musiały skupić się na najistotniejszych elementach własnego DNA.
Kryzys spowodowany koronawirusem wymógł na firmach zmianę technologii, kanałów sprzedaży, a nawet modeli biznesowych. Aby dobrze wykorzystywać nowe szanse przedsiębiorstwa muszą jednak wdrożyć strategie mające na celu rozwój nowych umiejętności. Oto sześć kroków, które pomogą przywódcom osiągnąć ten rezultat.
Członkowie zespołu bardzo często mają wszystkie informacje potrzebne do rozwiązania złożonego problemu, ale z jakiegoś powodu nie są gotowi otwarcie podzielić się swoimi przemyśleniami i pomysłami. Pomagają w tym pytania zadane przez menedżera.
Pandemia koronawirusa wymusiła na wielu firmach zmianę trybu pracy na zdalny. Taka sytuacja oznacza nowe wyzwania dla przywódców. Podpowiadamy, jak stawić im czoła.
Z powodu pandemii koronawirusa Airbnb zwolnił około 25% załogi. Na oficjalnej stronie spółki Brian Chesky, dyrektor i współzałożyciel firmy, opublikował list do tych, którzy zostali zwolnieni i do tych, którzy pozostali w firmie. Ten tekst może być kodeksem marki osobistej liderów, którzy stoją przed koniecznością komunikowania trudnych decyzji.
Po trzech miesiącach od ogłoszenia pandemii w Polsce wszyscy pracownicy fabryki MarAGD wrócili na halę produkcyjną i do biura. Powrót do normalności okazał się trudniejszy, niż przewidywano...
W erze postcovidowej nie ma miejsca dla liderów nieautentycznych, powolnych i niedziałających zespołowo. Dzisiejszy biznes potrzebuje ludzi czujnych, szybkich, kreatywnych, ciągle uczących się.
Jeśli zawczasu zadbamy o dobrostan własny i zespołu, będziemy dzięki temu lepiej przygotowani na kryzys.
Wielu menedżerów próbuje ignorować negatywne emocje w swoim środowisku zawodowym. Jednak taktyka ta może okazać się szkodliwa, a do tego kosztowna. Jeżeli negatywne odczucia pracowników spotkają się z mądrą reakcją, być może zaowocują ważnymi i odkrywczymi spostrzeżeniami.
Możesz zostać Napoleonem swojej firmy – nie podejmując prób podboju sąsiednich państw.
Ludzie, którzy uważają siebie za najmądrzejszych, potrafią swoim zachowaniem narobić więcej szkód niż tylko odebranie sobie szansy na bycie najsympatyczniejszym kolegą z pracy. Jak wpłynąć na taką osobę?
Schemat jest prosty: świetny handlowiec w uznaniu za swoje wyniki zawodowe zostaje awansowany na menedżera zespołu sprzedaży. Doskonały copywriter, który słowem potrafi wyczarować wszystko, decyzją zarządu staje na czele grupy juniorów. I co się dzieje dalej?