Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejW 2020 roku pandemia COVID-19 zmieniła sposób funkcjonowania firm i jej pracowników. Dziś poruszamy się w zupełnie nowym środowisku pracy. A to wymusza zmianę naszego podejścia do ciągłości działania biznesowego. Czy można przygotować się biznesowo na nieoczekiwane wydarzenia?
Docenianie starań innych ludzi jest jednym z pozapłacowych bodźców motywacyjnych bezpośrednio wpływających na satysfakcję z pracy. Doceniony pracownik jest bardziej wydajny oraz ma poczucie sensu wykonywanej pracy, co przynosi korzyść nie tylko jemu, ale i całej organizacji.
Autorytet szefa jest rzeczą bezcenną, tym bardziej, kiedy nad firmą gromadzą się chmury i potrzebne jest maksymalne zaangażowanie pracowników. Niestety, liderzy są tylko ludźmi i również popełniają błędy, dlatego dobrze jest poznać pułapki, w które czasem wpadają. Nauczmy się ich unikać, aby móc skuteczniej i efektywniej zarządzać, nie tylko w czasach kryzysu.
40% menedżerów wyższego szczebla rezygnuje pracy przed upływem 18 miesięcy. Przyczynia się to do poważnej destabilizacji i zwiększenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, dlatego warto zadać sobie pytanie – jak temu przeciwdziałać?
Jak zachęcić pracowników do powrotu do biur w warunkach "nowej normalności"? Temat podjęli naukowcy z uniwersytetu Uniwersytetu Illinois, badając dobre praktyki firm z chińskiego miasta Wuhan.
Dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników przekłada się na ich efektywność, kreatywność i zaangażowanie. Nic dziwnego, że firmy coraz częściej działają rzecz dobrostanu i edukacji prozdrowotnej. Aby takie działania przyniosły więcej dobrego, liderzy powinni się nauczyć utrwalać zdrowe nawyki w zespołach.
W siódmym wydaniu magazynu „ICAN Management Review” stawiamy pytanie, jakie kompetencje liderów stały się dziś niezbędne do skutecznego zarządzania. Odpowiadamy na nie poprzez najnowsze, autorskie badania polskiego rynku oraz starannie wybrane teksty najlepszych ekspertów i praktyków biznesu.
Wprawdzie artykuł przedstawia fikcyjną historię, ale takie lub podobnie sytuacje pojawiają się w realnych organizacjach. Tło sytuacji stanowią niekorzystne relacje między pracownikami i klimat panujący w firmie.
48-godzinny tydzień pracy, płatne urlopy i wczasy pod gruszą – właściciel firmy Beiersdorf rozumiał znaczenie motywowania pracowników.
Podsumowując moje doświadczenia z pracy w roli konsultanta przy dużych projektach outplacementowych w pierwszych latach transformacji polskiej gospodarki oraz z obszaru dyrektora HR, chciałabym podkreślić rolę przygotowania menedżerów do procesu offboardingu oraz samej rozmowy mającej na celu zakończenie współpracy.
Zasada Pareta jest wszechobecna w biznesie. Przekonuję się o tym każdego dnia. Obecnie zarządzam platformą 3-2-1 SPRZEDANE!, która działa na rynku sprzedaży samochodów używanych w Polsce i łączy rynek osób prywatnych z rynkiem dealerskim.
Zafascynowany amerykańskimi rozwiązaniami Arnold Balicki decyduje się na wdrożenie w swojej firmie doradczej tzw. whistleblowingu. Jest przekonany, że dzięki funkcjonowaniu systemu zgłaszania naruszeń będzie w stanie zapobiegać pojawiającym się w firmie problemom. Ma też nadzieję, że z uwagi na możliwość zachowania w tajemnicy tożsamości, pracownicy będą chętniej raportowali wszelkie naruszenia, jakich dopuszczają się ich koledzy.
Pojęcie offboardingu czy też outplacementu funkcjonuje w HR-owym słowniku już od dawna. Wielu organizacjom z sukcesem udaje się też wdrażać i skutecznie stosować indywidualne oraz grupowe programy wspierające pracowników odchodzących z organizacji w wyniku zmian i transformacji struktur, organizacji pracy czy restrukturyzacji zatrudnienia.
W sierpniu 1914 roku podróżnik Ernest Shackleton wypłynął na pokładzie Endurance z Wielkiej Brytanii z zamiarem dopłynięcia do Antarktydy, zdobycia bieguna południowego i przebycia kontynentu aż do przeciwległego brzegu...
Utrata pracy jest sytuacją stresogenną dla zwalnianego pracownika. Jest to jedno z najtrudniejszych wydarzeń w życiu. A jakie niebezpieczeństwa niesie to doświadczenie dla pracodawcy? Jak przeprowadzić skuteczny offboarding, aby uniknąć sytuacji kryzysowych w przyszłości?
Lider, który wykaże się odpowiednim poziomem inteligencji emocjonalnej i empatii, ma większą szansę na osiągnięcie sukcesu zawodowego i skuteczne zarządzanie firmą. Pokazujemy, jak się do tego zabrać.
Wszyscy wiemy, że kiedy ludzie potrafią i chcą ze sobą współpracować, są bardziej produktywni. Badania kapitału społecznego pomagają określić wartość ekonomiczną dobrych relacji w pracy.
Sytuacje kryzysowe i rosnąca popularność pracy zdalnej i hybrydowej wymuszają konieczność wprowadzenia zmian w kulturze organizacyjnej firm. Dotyczy to również pozapłacowych świadczeń pracowniczych, czyli benefitów.
Potrzeba zgłaszania nieprawidłowości poprzez pracowników w roli sygnalistów to efekt wcześniejszych zaburzeń w obszarze zarządzania ludźmi.
Żyjemy w świecie VUCA. To zdanie w ostatnich miesiącach było często przez wielu liderów powtarzane. Liderzy, którzy jeszcze rok temu deklarowali swoje kompetencje, zmierzyli się empirycznie z rzeczywistością. Wiele firm wyszło jednak z katastrofalnej sytuacji gospodarczej obronną ręką. Liczyły się zwinność i elastyczność – dwie kompetencje liderskie, które pomogły przetrwać i rozwinąć niejeden biznes w pandemii