WEBINARIUM

Ecommerce: dziś i jutro

30.06.2020, godz. 10:00

0
X
Wykorzystaj wakacje na rozwój
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Anna Wicha: Menedżerowie powinni ustalić kilka celów, które będą realizować

Premium

Anna Wicha PL
 · 3 min
Anna Wicha: Menedżerowie powinni ustalić kilka celów, które będą realizować

W każdej firmie jest jakiś ruch kadrowy – ludzie odchodzą albo są zwalniani. Jeśli z własnej woli zmieniają pracodawcę, problemem staje się tylko skala rezygnacji oraz to, czy są kluczowi dla firmy. Ważni nie tylko teraz, ale za pół roku, rok czy za kilka lat. Problemem opisanej organizacji nie jest jednak fala odejść kluczowych pracowników, ale brak szczerej informacji. Prezes nie wie, co się dzieje w firmie, jakie są nastroje wśród pracowników, a zespół zarządzający szczerze z nim nie rozmawia, bo nie wierzy, że to może przynieść zmianę.

Aby uzdrowić sytuację, prezes powinien zająć się trzema kwestiami – nakreśleniem wizji i strategii firmy (również jej wizualizacją), wytypowaniem najważniejszych pracowników oraz komunikacją. Celem ROL PAK‑u może być na przykład czołowa pozycja na rynku zdobyta dzięki innowacyjnemu produktowi. Pod tę wizję zarząd powinien opracować strategię. Następnie zabrać się do poprawy komunikacji. Trzeba ją podzielić na strategiczną, dotyczącą najważniejszych spraw oraz bieżącą. Informacje o charakterze strategicznym powinny płynąć od szefa do każdego pracownika w tym samym momencie, nieważne, w jaki sposób. Jeden komunikat docierający do wszystkich – jako newsletter, mail lub gazetka – powinien być krótki, treściwy i prawdziwy.

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Odchodzą najlepsi ludzie. Jak ich zatrzymać? 

Lidia Zakrzewska PL, Jacek Kędzior PL

ROL PAK, firmę produkującą opakowania z tworzyw sztucznych, opuściło w krótkim czasie kilku kluczowych pracowników. Prezes szuka przyczyn tego zjawiska.

...

Przeczytaj kolejny komentarz »

Grzegorz Woelke: Nie można rezygnować z inwestycji ani w maszyny, ani w ludzi 

Grzegorz S. Woelke PL

Henry Ford, założyciel Ford Motor Company, powiedział: „Jeśli jest jakiś sekret sukcesu, leży on w umiejętności przyjęcia punktu widzenia innych i patrzenia na rzeczy zarówno z pozycji rozmówcy, jak i własnej”.

Zostało 100% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Anna Wicha

Dyrektor generalny Adecco Poland

Wybrane dla Ciebie

MyICANTwoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy